Harlem respresent!

whr

Nieuwkomer
Lid sinds
30 juni 2010
Berichten
11
Locatie
Haarlem
Een hele goede middag allen!

Zo dacht ik me na al jaren aangemeld te staan, me toch even voor te stellen nu ik hier een stuk actiever ben de laatste tijd.

Ik ben Matthijs uit Haarlem. Synth freak deluxe!

Met een groeiende obsessie voor het analoge, maar ook groot fan van allerlei digitale synths en toepassingen ben ik al meer dan 10 jaar met electronische muziek bezig.

Zo sta ik op het punt te beginnen aan een eurorack systeem, om zo complexere sequences en nog meer unieke geluiden proberen te gaan maken. I know it's digital, maar ik vind toch die Braids so vet klinken,. . met die fm en vocal wavetables.. helemaal mijn soort geluidjes..

Maar maak tot nu mijn muziek met synths (hardware en software) en ben een freak met het samplen van eigen opnames (Metalen hits opnemen in oude, verlaten pakhuizen en altijd alert voor unieke akoestische klanken) Hiermee ga ik vervolgens helemaal los met rekken en strekken, effecten en het gebruik van bijv. sampling synths, granular. En kom zo tot de meest prachtige geluiden.. :)

Ik moet en zal ooit een van de DX serie hebben. Voorkeur gaat willekeurig uit naar de DX7 omdat ik niet goed genoeg de verschillen weet. Wel dat ik er een editor bij zou moeten hebben om absractere/niet harmonieuze geluiden, makkelijker te kunnen vormgeven. (aangezien ik hoor dat het via de menu's niet heel makkelijk gaat)

Ik ben (vooral niet in Nederland) bekend van de Dark Psy-trance. In het buitenland doe ik regelmatig livesets (met synth / gameboys door effecten etc.. ) Maar heb altijd veel andere 'genres' muziek gemaakt. Ik ben een groot fan van Aphex Twin / Boards of Canada / Squarepusher / Uwe Schmidt / Autechre om een paar groten te noemen. De lijst is heeeeel lang. Maar ben de laatste maande veel met bezig met livejammen,. acid,. idm, braindance. En ben bezig met het drukken van een eerste album op vinyl.
Zeer spannend..

Op dit kanaal op youtube post ik afentoe jams met soms visuals erachter ge-edit.
Hier een daarvan.. -->
https://www.youtube.com/watch?v=l2estdpK-jw

Dit is mijn soundcloud.
https://soundcloud.com/whrikk

En bandcamp, hoppakee!
Aphex remix -->
https://whrikk.bandcamp.com/track/avril-14th-whrkrmx

Ik ben KEIHARD aan het sparen voor een Machinedrum op het moment,. om echt met meer mogelijkheden te kunnen jammen.

Verder ben ik illustrator van allerlei dingen, vooral van vreemde, obscure en monsterlijke dingen. En wilde hierbij ook aanbieden dat ik van cover-art,. tot logo design enzo doe. Van hyperfuturistic chillwave aesthetic to handgetekende vintage style.. :)

Dank voor de aandacht voor dit belachelijk lange verhaal!!! :D

voor meer info --> www.whrikk.com
See y'all around!!!:biertje:


WISH-LIST OF ETERNAL HOPE


DX7 / TX7 / DX11 / DX100
Machinedrum / Monomachine / Rytm / Octatrack
TB-303 / MC-202
Nord Wave
/ Micro Modular
Sequentix Cirklon sequencer
 

Attachments

  • IMG_1698.jpg
    IMG_1698.jpg
    67,5 KB · Bekeken: 158
  • 1900671_617298665010813_1148921165_o.jpg
    1900671_617298665010813_1148921165_o.jpg
    53,4 KB · Bekeken: 117
  • 1912546_617298015010878_1255723849_o.jpg
    1912546_617298015010878_1255723849_o.jpg
    58,6 KB · Bekeken: 111
  • DSC02461.jpg
    DSC02461.jpg
    66,9 KB · Bekeken: 113
Toffe illustraties hoor! Goed om te zien dat m'n geboortestad nog bruist als een malle :)
 
Thanks guys! Wel,. bruisen doet Haarlem niet echt vind ik ;) Echt jammer.
Zo ben ik met een paar vrienden aan het brainstormen geslagen hoe we iets van een maandelijkse synth-JAM / muziek avond zouden kunnen realiseren hier..

Onder het genot van een biertje over synths lullen lijkt me zalig. laat staan ook een beetje jammen met like-minded mensen.

Er zijn vast van zulk soort bijeenkomsten ergens in Nederland?

Ik hoorde laatst iets over " the Noodle bar" in Rotterdam? Waar afentoe modular performances plaatsvinden? Helaas is dat weer een beetje 'ver van huis'
 
The noodlebar is gelukkig een reizend circus :)
 
Welkom Matthijs! :mega:

Ziet er inderdaad erg interessant uit allemaal, creatief gezien (heb je muziek nog even niet kunnen beluisteren).

Ik ben zelf ook een geboren en getogen Haarlemmer en ik snap het wel als je zegt dat het niet bruist. Maar het blijft natuurlijk een mooie stad en wie weet kan je het een beetje op de kaart zetten :)

Veel plezier op SF, moet haast wel lukken!
 
Back
Top