Probleem met aansluiten apparatuur

Ensorceler

Stamgast
Lid sinds
15 november 2006
Berichten
187
Locatie
Amsterdam
Ik ben recent verhuisd en ben mn studio aan het inrichten.
Heb in 1 verlengdoos mijn monitoren en mixer en in een andere verlengdoos o.a. de adapter van mijn laptop. Beide verlengdozen gaan naar hetzelfde stopcontact. Mijn mixer heeft een usb aansluiting dus die gaat naar mijn laptop, maar ik hoor nu constant dat irritante hoge gepiep van die laptop (de processor zeg maar). Dit 'gebrom' heb ik vaker gehoord, maar dit hoor je meestal als je alles in dezelfde verlengdoos gooit. Dat is dus nu niet het geval, maar alles gaat wel naar hetzelfde stopcontact.

Dit was in mijn ouwe huis nooit een probleem, maar hier schijnbaar wel. Dit in een nieuwbouwhuis, dus aan de stopcontacten kan het niet liggen. Iemand die mij kan adviseren?

mvg,

Sjors
 
Ik heb een vergelijkbare ervaring. Als je apparatuur op dezelfde groep hebt aangesloten (dus niet zozeer stopcontact, maar zelfs de groep), dan loop je dat risico. Ik vermoed dat het om geaarde dozen gaat bij jou. Als je ongeaarde dozen gebruikt, is het probleem waarschijnlijk opgelost. Je kunt ook de bestaande dozen openschroeven en de aardedraad verwijderen of doorknippen. Dat heb ik althans gedaan, zonder enig probleem en met goed resultaat.
 
Heb hier ook alles op 1 groep, kabels getrokken met aarde vanuit de meterkast en geen problemen. Zou ook eens een andere "schone" groep proberen.
 
Klopt. Of je moet handig zijn met electra :D. Ik denk dat een stekkerdoos zonder randaarde de handigste oplossing is eerlijk gezegd. En zolang je ninet in de badkamer gaat werken, lijkt me dit geen groot probleem.
 
Of als je niet vaan de stekker van je laptopvoeding uit de stekkerdoos trekt, gewoon met tape de betreffende aarde contacten afplakken van de stekkerdoos. Uiteraard op eigen risico, mocht je kortsluiting maken door je cola over je laptop te gooien bijvoorbeeld.
 
Back
Top