Running out of power

Kneelz

Reuzebonk
Lid sinds
27 augustus 2009
Berichten
1.848
Locatie
Omgeving Nijmegen
Hoop dat iemand me kan helpen bij het volgende:

Ik zit momenteel net over de 1200 mA van mijn doepfer diy kit 1 heen.
Nu wil ik er een psu bijplaatsen en dacht de PSU2 erbij te zetten.
Ik vraag me alleen af of dit wel kan.:?

De kit die ik heb bevat een omvormer die naar een voeding zonder spoel gaat.
De PSU2 bevat dezelfde voeding maar met spoel (dus om direct op het net aan te sluiten).

Is dit te combineren of kan ik het beste voor 2x PSU2 gaan en die met externe omvormer te koop zetten?
 
Niet nodig, je kan uitbreiden met enkel een psu2 in je kast bij te bouwen. de oude kan je blijven gebruiken.

Ze zijn in wezen identiek, beiden zijn lineaire psu's

je oude heeft de transfo extern, de psu2 zit de transfo op de pcb geknutseld.
 
Fantastisch, die kan ik dus gewoon doorlussen. Moet ik de zekering van de eerste dan verdubbelen qua amperage? Kom ik vanzelf achter natuurlijk ;)
 
Maar, als ik het goed begrijp moet ik de kabel tussen het net en de externe transformator splitten naar de psu2?
 
Nope,

je verbind de psu's niet met elkaar.
Je doet een aantal modules op de oude supply en een aantal op de nieuwe.

iedere supply zn eigen connector strip geven

in wezen is het niet anders dan 2 modulars met elk een eigen voeding. maar bij jou dan in 1 kast

gr,
Vic
 
Maar, als ik het goed begrijp moet ik de kabel tussen het net en de externe transformator splitten naar de psu2?

De oude transfo blijft bij de oude voedings pcb, er veranderd daar niets aan.

De nieuwe krijgt zijn eigen 220v kabel aansluiting.

Ik zou zeggen laat iemand uit jou buurt even langskomen die wat ervaring heeft met elektronica voor de 220v aansluiting
 
Got it, thanks ga ik doen! Zal vd week binnen zijn...

Wil het deze keer helemaal in orde maken, dus heb nog wel wat extra zaken die ik me afvraag:

- is het nodig ventilatie gaten aan te brengen in mijn kast voor de psu's? Ik heb de externe transformator ook IN de kast zitten...
- is het nodig om naast de ground vh net, ook de kast zelf (bijv de rails waar de modules in zitten) te grounden? (Het is een houten kast)

Kan niet wachten tot ik de boel weer op kan bouwen.....!
 
Nope, je hoeft verder niets te grounden, houten kast is prima.

Iedere patch kabel is op zich een ground tussen je modules, grounds zat dus.

:biertje:
 
Het heen en weer patchen met kabels die aan beiden kanten de ground verbonden hebben en dan tussen twee modules die ieder hun eigen voeding hebben, kan wel degelijk tot problemen leiden. Aardlussen dus. Ik zeg niet dat het altijd zo zal zijn maar, als er zich problemen voordoen, dan is dit een van de mogelijke oorzaken.
Ik zelf heb altijd kabels gebruikt waar de ground slechts aan een kant van de kabel was aangesloten en dan tussen gear met een eigen voeding een kabel waar de ground aan beiden kanten van de kabel was gebruikt. Door dit met beleid te doen ontstond er een stabieler systeem.
In het geval van twee modulaire systemen met ieder hun eigen voeding, is het best de moeite waard om een enkele dikke aarde draad tussen de twee voedingen te leggen.
 
Back
Top