The Doors - Riders On The Storm [Veneaux Remix]

Ik vind het best een chille versie. Lekker loom. Het is wat minimaal enzo, zeker qua drums, maar omdat het maar een kort nummer is stoort met dat verder niet echt. De term `hipster-remix` die ik hier ergens las vind ik er wel bij passen. ;)

Heiligschennis of niet, de remixen van Snoop Dogg en Infected Mushroom (!) trek ik ook wel.

het een beetje iedereen over 'een kam scheren' op deze manier
En dat is precies het sterke punt van een forum als dit. Zonder vooroordelen, groepsdruk, sociaal wenselijke antwoorden etc. je mening kunnen geven.
 
En dat is precies het sterke punt van een forum als dit. Zonder vooroordelen, groepsdruk, sociaal wenselijke antwoorden etc. je mening kunnen geven.

eh..dat is niet wat ik bedoel.
niet alles is een mening..of onder te brengen onder die noemer. ik vind los van alles dat iedereen natuurlijk vooral moet zeggen wat ie wilt (zolang het niet vervelend gedrag wordt of beledigend)..
maar ik laat het hier graag hierbij! :koffie:
 
Grappig ik ben zelf ook bezig met een track met vocalen van Riders on the storm (geen remix).

Klinkt zeker niet slecht maar de vocals uit een lied gebruiken en dan gelijk een remix noemen vind ik te ver gaan. Het klinkt meer als een lazy sunday morning jam met The Doors vocalen. Well chill maar zoals al gezegd niet erg spannend.
 
Ik vind m wel lekker hoor. idd lekker loom. Doet mij aan Aphex twin denken.

Ik kan mij ook wel vinden in jouw visie (MarsMusica).
Als je weet wie de muziek maakt kun je de muziek beter beoordelen.
Een strak gequantized drumbeatje is minder knap gedaan dan iemand die het hetzelfde kan laten klinken met drumsticks tussen zijn tenen.
 
ik zou op den minst de leeftijd wel willen weten van iemand!

hoogachtend,

Marsmusica ( 2 jaar)
 
Nee vind ik niet.
Als je hier iets plaatst met "ik wil reacties", dan is dat toch niet gerelateerd aan of je 4 of 60 bent
en of je er 2 jaar op hebt gezwoegd of in 1 uurtje?
Muziek moet daar imo los van staan anders kan je alles wel beoordelen op context.

Of iets knap gedaan is, beoordeel ik aan de hand van de muziek, niet de persoon erachter.
 
ik heb het over normaal menselijk contact wat door internet afgekapt wordt.
niet over wel/niet eerlijk on of bevooroordeeld reageren op elkaar.

maar goed..voor mij is muziek een ernstige zaak in mijn leven en ik ben dit forum gaan zien als een leuk hobbie klupje van jochies met apparatuur en google paraat.

met die zienswijze overleef ik het wel hier!:mexico:
 
Wat iedereen een beetje kenbaar maakt, het is idd saai, er gebeurt te weinig en als je een remix maakt dan zou ik toch proberen al de tekst te gebruiken wat in het origineel te horen is. Maar leuk geprobeerd zal ik dan maar zeggen.
 
nu ik hem nog eens hoor vind ik het ook toch wel ok.
eerst liet ik me vooral leiden door die zang.

op een of andere manier klinkt de zang er op geplakt voor mijn oren en wilt het niet lijmen met de rest.
misschien omdat de vintage microfoonklank van de zang vloekt met de hi-tech 2015 klank van de rest.
mischien zou de zang een hall achtige galm met vrij lange galm staart kunnen gebruiken bijvoorbeeld zodat ie wat helderder en langer door klinkt in de muziek.
en ik vind de drumklanken jammer...beetje bot en weer niet samenklonterend met de rest...en die bonk van 4 on the floor..daar zou je misschien toch een link kunnen leggen met die oude hippy muziek van de the Doors...met meer akoestische drumklanken. dat zou ik dan misschien doen.

de effecten en breaks vind ik erg mooi en helemaal die zangachtige akkoorden .zijn dat bewerkte samples van je eigen stem?
 
wat een aardige hippy Doors knipoog zou zijn is er ride cymbals aan toevoegen bijvoorbeeld. en dan zowel links als rechts verschillend voor stereo effect..
 
Mweh...het is gewoon geen track....,.,het is een leuke opzet en voor de rest kan je er gewoon weinig mee....het is het eindresultaat dat telt....als ik ergens naar muziek l;uister verwacht ik geen flyer erbij om uit te leggen hoe ik het stuk muziek wat ik hoor kan beoordelen.....en al zit dat erbij denk ik niet dat het veel uitmaakt.
 
Mweh...het is gewoon geen track....,.,het is een leuke opzet en voor de rest kan je er gewoon weinig mee....het is het eindresultaat dat telt....als ik ergens naar muziek l;uister verwacht ik geen flyer erbij om uit te leggen hoe ik het stuk muziek wat ik hoor kan beoordelen.....en al zit dat erbij denk ik niet dat het veel uitmaakt.

Hmm...als je het zo bekijkt...dan moet ik me denk ik een beetje schamen voor mijn mening.
Dat is wel ff mooi klote, maarja, het is niet anders.
 
...ik denk dat de topic starter het wel mooi vind allemaal :D

Wel veel respons.. daar ben ik best jaloers op...
 
Het vervelende van het geschreven woord is dat je de toon lastig overbrengt. Ik weet zeker dat als we face to face over het nummer gepraat hadden dat de opmerkingen veel lichter opgevat werden.

Nog even over het nummer (ook al is het ws overbodig) MarsMusica geeft denk ik DE tip: sfeer. Het origineel druipt van de sfeer en bevat heel duidelijke bouwelementen (bv de baslijn) waar je volgens mij remixgewijs (dat is heus wel een woord) heel veel mee kan.

Ook wel benieuwd trouwens of je die vocalen zelf hebt gedaan trouwens?
 
dus ook geen conservatorium hebt gedaan en er ook een nogal arrogante houding tegenover inneemt.
Nee, ik heb geen conservatorium gedaan. Op mijn zeventiende heb ik weleens een toelatingstest voor de vooropleiding 'lichte muziek' gedaan. Toendertijd improviseerde ik veel op de piano, maar tijdens de test sloeg ik dicht en kon geen noot spelen. Ik werd uitgelachen en weer naar huis gestuurd... Een ander die de test deed speelde een honky-tonk van bladmuziek en werd geprezen en toegelaten... En dat terwijl ik al jaren aan de streekmuziekschool studeerde en eindexamen had gedaan in theorie en praktijk.

Verder heb ik regelmatig gevonden dat van het conservatorium een eenheidsworst komt. Maar in uitzonderingsgevallen heb ik die mening ook weer bijgesteld... :-)
 
Laatst gewijzigd:
Verder heb ik regelmatig gevonden dat van het conservatorium een eenheidsworst komt. Maar in uitzonderingsgevallen heb ik die mening ook weer bijgesteld... :-)

dat ligt niet aan het conservatorium..die eenheidsworsten. en ook niet aan UNOX. Maar heel simpel aan de studenten zelf. De meeste mensen (ook hier op het forum) kiezen voor de gemakkelijke weg en voelen zich denk ik niet aangetrokken of geroepen om die barre eenzame zware tocht naar het onbekende nieuwe puur originele creatieve te nemen en variƫren op dat wat er al bestaat.

er heerst zo'n verdomd stom groot misverstand en dat is dat je aan een creatieve opleiding de trukjes leert, de kennis krijgt voor geschoteld om iets zoals een schilderij of muziek te maken. of een jazz-solo te spelen. en dat is totale onzin. je leert eerder helemaal en bijna niks van dat. niemand vertelt je welke tonen, ritmes of harmoniseren je moet spelen. hoe een mix moet klinken.
een opleiding geeft alleen de mogelijkheid en steun om in korte tijd flink te groeien, maar de initiatieven moeten helemaal uit je zelf komen. doe je niks, dan gebeurd er ook niks.

ik denk zelfs dat op het vlak van amateurscholing van buurthuizen en dergelijke dat veel eerder gebeurd. de 'tools ' leren hoe je bijvoorbeeld een vette hiphop-beat moet maken. hapkare brokken kennis zonder diepgang gepropt in een paar uurtjes les. gewoon om leuk te hobbyen. en dat is ook wat waard natuurlijk!
 
Het vervelende van het geschreven woord is dat je de toon lastig overbrengt. Ik weet zeker dat als we face to face over het nummer gepraat hadden dat de opmerkingen veel lichter opgevat werden.

face to face inderdaad!

gelaatsuitdrukkingen
lichaamstaal
stemklanken
toonhoogtes

allemaal subtiele signalen maar eigenlijk onmisbaar!
 
jazz-solo te spelen
Ik vond juist altijd dat die jazz-solo's van conservatoriumstudenten zo veel op elkaar leken...

Heb me trouwens vergist. Ik was 16 jaar toen ik die toelatingstest deed. En mijn leven was een puinhoop door mijn thuissituatie en uithuisplaating..... Ik heb daarna helaas tot mijn 27-ste zonder piano moeten doen, terwijl ik al vanaf mijn 4e piano speelde en les had... :-(

amateurscholing
Mijn pianoleraar was een gerespecteerd vakman. En de streekmuziekschool had toendertijd een goede naam!
Helaas is dit door recente bezuinigingen een beetje verwoest...

Maar ik houd nu op met deze discussie. MarsMusica, ik vind je een beetje aanvallend in dit topic... :-P
 
Back
Top