The Power Of The Sun [Gabber Hardcore Ruffneck Cenobite]

Het zit technisch heel goed in elkaar, ik denk dat je deze track wel kunt uitbrengen ergens, maar het is wel een herhaling van de bestaande clichés in het genre terwijl veel Ruffneck platen ook vol met onverwachte samples of creatieve ideeën zaten.

Deze plaat bijvoorbeeld zit qua opbouw en pacing perfect in elkaar, nooit een herhaling in de opbouw, energie blijft altijd goed:



Voor mij ook omdat het minder uit het vaatje der clichés tapt juist één van de betere platen gebleven.
 
Ooow, dat klinkt lekker hoor. Doorsturen naar Patrick van Kerckhoven denk :-P
 
Bedankt voor de positieve berichten!

Hey, als ik mijn track in de buurt van een "cliché Ruffneck track" heb kunnen laten komen en gezien ik nog een hoop te leren heb dan zie ik dat al als een compliment! :)
 
Tja, het enige is dat die ruffneck tracks amper boven de 4 min. uitkwamen, dus snel mixen.... ;)
 
Net als Patrick je Alpha juno door je mackie getrokken en maar eq sweepen of digitaal gedaan?

Haha nee hier is geen hardware aan te pas gekomen. De lead is gedaan met ReDominator van Audiorealism plus een flanger/phaser fx en dan een beetje met de muis een EQ punt heen en weer bewegen en opnemen. ;)
 
Yesss, het is aan.

Goed gedaan man.

Mag nog wat sneller van mij (maar dan gaat die groove misschien kapot..?)

Strakke mix. Kan als geheel misschien nog wat luider, nog wat meer bangen..

gezien ik nog een hoop te leren heb

Gooi voor de gein een tape- of tube-achtige saturator op de master-buss. Ietsje viezer maken. Je track is hard, maar nog best wel clean. Simpele overdrive werkt ook prima. Wet-signaal wel zacht houden, 't moet een subtiele aanvulling zijn - je track is van zichzelf al vet.

Ben je bekend met de "clipper"? Ook proberen waard, op de master. Wel mee oppassen, kan je de boel snel mee om zeep helpen.. maarrr kan ook in je voordeel werken..

Suggesties.. Lekker mee doen wat je wil, have fun!
 
Laatst gewijzigd:
Goede klassieke hardcore track, niets op aan te merken, nice!

Ik ga maar eens rondneuzen bij audiorealism.
 
Back
Top