Heb het dan toch maar gedaan...

metatron

Sw, Sdshn, Ptch & Rvrb
Lid sinds
25 juli 2002
Berichten
3.907
Locatie
Alto Paraiso, Brazil
Een remix gemaakt van Aly & Fila - Remember When. Vond de melodie ergens op m'n computer tijdens het testen van de Rev LX-24, en uiteindelijk kwam er een track uit. Het origineel is 140bpm, en die heb ik naar beneden gebracht tot 128. Tijdens het maken van de track expres niet naar het origineel geluisterd om niet afgeleid te worden. Halverwege even gekeken of er nog elementen in het origineel zaten die ik kon gebruiken, en zo doende heb ik de lead toegevoegd. Vind hem zelf wel geslaagd en ben vooral benieuwd naar jou ongezouten mening :D

 
De piano in de break mag iets prominenter in de mix, wat meer hoog en/of saturatie. De kick lijkt wat hard te staan, vooral in de climax valt het op. Denk dat het vooral aan het hoog van de kick ligt, misschien dat een beetje temmen. Verder geen opmerkingen, track klinkt goed in balans en alle elementjes zijn interessant. Goed gedaan!
 
Kan zo naar de clubs lijkt me, deed me wel aan n boel retro tracks denken vd 90's, ik verlangde eigenlijk naar een nog langere variatie op wat er gebeurt voor 2min... Maar ik ben natuurlijk al ver 20 jaar niet meer dit soort muziek aan t luisteren...
 
De piano in de break mag iets prominenter in de mix, wat meer hoog en/of saturatie. De kick lijkt wat hard te staan, vooral in de climax valt het op. Denk dat het vooral aan het hoog van de kick ligt, misschien dat een beetje temmen. Verder geen opmerkingen, track klinkt goed in balans en alle elementjes zijn interessant. Goed gedaan!
Bedankt voor het luisteren. Zal je feedback meenemen. Vergeleken met het begin van de track, klinkt de drop inderdaad een stuk zachter. Wat me opviel met de originele track is dat hun kick ook veel harder stond dan de arp, en zo heb ik de mix ook een beetje benaderd, samen met nog een andere track.


Klinkt goed in mijn oren hoor! Ik heb geen piano gehoord, dus als die er in zit is die te zacht.
Maar ik heb m ook niet gemist.
Die piano komt er alleen in de break in en is als layer die onder de arp zit. Niet heel erg aanwezig. Bedankt voor het luisteren!


Kan zo naar de clubs lijkt me, deed me wel aan n boel retro tracks denken vd 90's, ik verlangde eigenlijk naar een nog langere variatie op wat er gebeurt voor 2min... Maar ik ben natuurlijk al ver 20 jaar niet meer dit soort muziek aan t luisteren...
Ik snap je, en zat er ook nog aan te denken om het rond de 2 minuten iets langer door te laten gaan. Maar denk dat ie goed is voor nu. Vergeleken met 20 jaar geleden gingen ze soms wel door tot 4 minuten voordat de break er in kwam. Dat hoor nu nog maar zelfden. Denk dat het publiek anders wegloopt van de dansvloer. Heb het idee dat je het verhaal die je in je track wilt vertellen niet te veel wilt rekken, wat ik soms wel jammer vind. Die oudere tracks hadden echt wel wat met die lange opbouwen.
 
Thanks!

Nee, heb alleen demo geprobeerd en door het hoge cpu gebruik stel ik het nog even uit. Wel een reverb die ik in de toekomst ga aanschaffen.
Ja, Arturia plugins gebruiken (in Reason iig) vrij veel cpu. Niet alleen deze trouwens.
Maar voor mij maakt het minder uit, aangezien ik er geen live werk mee doe.
 
Mooie track en fijne geluiden! Van minuut 1 naar 2 kan hij voor mijn gevoel wel iets spannender. Misschien komt dat ook door de minuut ervoor in de opbouw, dan blijft het wat in hetzelfde sfeertje.

De opbouw naar de drop is echt top! Dat klinkt heerlijk dik en dreigend. Die tussenmaat voor hij valt, weet ik niet helemaal zeker. Als hij meteen dropt, klinkt hij misschien nog wel iets harder. Of ik zou iets proberen met een kleine drumfill of een reverse geluidje, vlak voor hij valt.

Voor de rest een prima track en hij klinkt echt profi 👍
 
De eerst seconden is bepalend of dat een luisteraar blijft hangen of niet.(Ikke toch).
 
Mooie track en fijne geluiden! Van minuut 1 naar 2 kan hij voor mijn gevoel wel iets spannender. Misschien komt dat ook door de minuut ervoor in de opbouw, dan blijft het wat in hetzelfde sfeertje.

De opbouw naar de drop is echt top! Dat klinkt heerlijk dik en dreigend. Die tussenmaat voor hij valt, weet ik niet helemaal zeker. Als hij meteen dropt, klinkt hij misschien nog wel iets harder. Of ik zou iets proberen met een kleine drumfill of een reverse geluidje, vlak voor hij valt.

Voor de rest een prima track en hij klinkt echt profi 👍

Thanks man! Had nog wat dingen geprobeerd, van die typische techno geluidjes en ook percussie, maar die stilte werkte het beste voor nu.


De eerst seconden is bepalend of dat een luisteraar blijft hangen of niet.(Ikke toch).
Inderdaad, die eerste 5 tot 10 seconden moet een track je pakken. Meestal skip ik het dan door naar 1 minuut (waar de track echt begint), of ergens in het midden (de brug). Bedankt voor het luisteren :)
 
Back
Top