MonoTron_NL - Time Implosion

MonoTron

Initiating Sequence..
Lid sinds
13 januari 2004
Berichten
6.110
Locatie
de paddestoel op m'n teen
Trackje geïnspireerd door de Kawai K1, waarin zoveel geluiden zitten die begin jaren 90 gebruikt zijn in oude WARP en Bleep muziek. Vandaar een track met een knipoog naar die tijd, maar ook met meer hedendaagse elementen. Best goed gelukt al zeg ik het zelf ;)

Alvast bedankt voor het luisteren en schroom niet om feedback te geven :okdan:
 

Attachments

  • Monotron_nl - Time Implosion.mp3
    7,1 MB · Bekeken: 152
Ik heb geen idee wat WARP of Bleep muziek is, maar die akkoorden zijn echt te gek! Die mochten van mij wel de leiding krijgen in de hele track. Die hats zijn ook top. Heerlijke groove. Bass vind ik zelf minder geslaagd, kwestie van anders tunen naar mijn smaak.

Die hoge strings die gaan meedoen aan het eind, zou ik denk ik zelf vanaf 3:45 al laten beginnen en dan wat zwaarder inzetten zodat de akkoorden meer worden benadrukt en dan die sequence wat wegfilteren.

Maar de overall sfeer vind ik uitstekend!
 
Zo, wat een reacties joh :halleluja

dat knalt er goed in na een tijdje.
ik hoor steven hawking ook nog op de achtergrond ;)

Thanks Hill! Het is wel de oldskool Steven Hawking uit de atari!

Lekker, lekker! Heb hem al heel wat keren geluisterd ;)
Ben het niet helemaal eens met het melodietje wat door de (steel drumachtige) bas word gespeeld maar evengoed lekker, lekker.
Vind het stem geluid erg gaaf! Hoe heb je die bewerkt?

De stem is gemaakt met STspeech van Atari, waarmee ook U96 Das Boot heeft gemaakt (en vele andere in die tijd). Grappig genoeg is de sample waarbij de stem iets 'bozer' klinkt niet eens opzettelijk zo gemaakt,,maar had sound forge er even geen zin in en kwam met een soort digitale interferentie. Lekker genoeg om te gebruiken in de track.

Ennuh, je krijgt toch nog sporen van me, dus deze stuur ik wel mee ;)

goede inzending lekkere drums.

Merci! Jouw track mag er ook zeker zijn!

Lekkere track man! Nog iets in het buitenland kunnen maken of anders vast veel inspiratie opgedaan
Ik hoop ook nog iets in te kunnen zenden.

Ik verwacht idd wel weer een dikke prodigy achtige track van je ja ;) (new album van prodigy verwacht eind januari 2015!!!)
Geen muziek gemaakt in Thailand, wel inspiratie en wat deep jungle field recordings!

Ik heb geen idee wat WARP of Bleep muziek is, maar die akkoorden zijn echt te gek! Die mochten van mij wel de leiding krijgen in de hele track. Die hats zijn ook top. Heerlijke groove. Bass vind ik zelf minder geslaagd, kwestie van anders tunen naar mijn smaak.

Die hoge strings die gaan meedoen aan het eind, zou ik denk ik zelf vanaf 3:45 al laten beginnen en dan wat zwaarder inzetten zodat de akkoorden meer worden benadrukt en dan die sequence wat wegfilteren.

Maar de overall sfeer vind ik uitstekend!

Thanks Dr! De subbass is ook het minst goed gelukt in de track (ik neem aan dat je die bedoelt) Akkoorden komen allemaal uit de kawai K1, heerlijke synth, die direct inspiratie gaven tot deze track.
En het einde, tja dat is natuurlijk smaak, maar ik vind de 303 (x0xi0) lijn aan het einde echt heerlijk, dus heeft de prominente 1e plaats gekregen!)

http://www.discogs.com/label/23528-Warp-Records :luv: WARP

Even ter info

OT, leuke track, had van mij persoonlijk iets spannender gemogen, ga hem iig nog een aantal keer beluisteren :kroon:

Succes :okdan:

Bedankt voor de link ;) en ook voor de feedback. Ik weet niet helemaal wat je bedoelt met spannend, zelf vind ik de track wel spanning hebben, maar wellicht bedoel je productie wise en dan geef ik je helemaal gelijk, weinig uit de trukendoos gehaald :engel:
 
Had idd iets meer trukendoos gemogen imo *referentie dan wel heel zwaar op WARP leg, opzet zeker leuk (vandaar dat ik nog een paar keer moet gaan luisteren) Succes :okdan:
 
Ik heb nu een paar inzendingen gechecked en deze springt er wel tussen uit! Gaat op de shortlist. :P
 
Lekkere track, alleen de bassline valt er bij mij niet superlekker in ( qua geluid) ... ik zou hem meer filteren, of een andere klank met at distortion. maar ja, smaken bla... voor de rest tof !
 
Thanks allen voor het luisteren.
@ SB-six: ik wil 'm ook wel eens echt hard horen! Bij mij thuis kan dat niet echt :(
@ Man-T: Welke bassline bedoel je? De subbass of de melodie achtige Steel drum bass (dank PWM voor een duidelijke benaming van dit geluid)
@ Warehousegroove: ik snap wat je bedoelt.Tracks waarbij ik de details ga editten lopen bij mij altijd stuk en komen nooit af ;)
 
Tracks waarbij ik de details ga editten lopen bij mij altijd stuk en komen nooit af ;)

Wow, precies dit! Heb ik ook last van dus..
Op een gegeven moment is dan alles wat ik doe anders. Niet beter of slechter, alleen maar anders.. Of ik zit met drie breaks en heb er maar één nodig, kies dan maar eens..

Toch fijn dat ik niet de enige ben met dit soort problemen! Jammer wel voor jou, Mono.. ;)
 
Wow, precies dit! Heb ik ook last van dus..
Op een gegeven moment is dan alles wat ik doe anders. Niet beter of slechter, alleen maar anders.. Of ik zit met drie breaks en heb er maar één nodig, kies dan maar eens..

Toch fijn dat ik niet de enige ben met dit soort problemen! Jammer wel voor jou, Mono.. ;)

JA het is echt erg he, we hadden het er de vorige keer al over. Soms dan moet je een track direct afmaken als je in die flow zit. Doe je het niet en ga je er later mee verder, dan krijg je allemaal van die losse flodders erbij of doorheen die meer bij dat gevoel/die flow passen en dan verdwijnt het bij mij altijd op de plank.

Muziek maken, o zo lastig :D
 
Back
Top