Hallo

Phye

Wreeeeep!
Lid sinds
11 november 2010
Berichten
477
Locatie
Arnhem
Hallo!

Ik ben sinds kort, erg vaak op dit forum aan het rondsnuffelen.

Even korte introductie. Ik vanaf mijn 13e (nu 31) actief met muziek begonnen en dan met name als bassist in een band.
Ik was zeg maar van het andere kamp. House, Trance, Happy Hardcore, Gabber, Terror enerzijds en ik hoorde bij de alto's met lang haar Hard Rock, Grunge, Metal, Hardcore(onze variant) NU Metal andere kant.

Goed muziek is muziek en dat heb ik altijd al gezegd. Goed opgebouwde nummers of soms even goed hard raggen is in beide kampen vertegenwoordigd. Daarnaast was ik toch ook wel een beetje een computer geek en heb mij wel eens gewaagd aan de vroegere Modtrackers en verschillende audio software. Ben echter een complete leek met betrekking tot Synths en mijn grootste raakvlak ermee is HAVO Natuurkunde 'Schakelbord' + wat hoofdstukken frequenties en geluidsgolven.
Rond mijn 20e gestopt met muziekmaken en een beetje op de studie gericht Interaction Design, KMT in Hilversum.

Spelen in een band dat had gewoon iets te veel afhankelijkheden, ik was wel in aanraking gekomen met o.a. Reason e.d. maar ik had eigenlijk weinig binding en zeker kennis van electronische muziek. Tot ik een meisje tegenkwam die als bijkomstigheid daar echt juist erg in thuis is. Hoewel mijn zware anit-(met name) gabber gevoelensn naar boven kwamen. Stond ik er toch voor open, en heb haar mij mee laten nemen naar een aantal feestjes en ben naar wat muziek gaan luisteren.
In het begin grapte ik erover dat ik wel even met haar deze muziek zou gaan maken en dat zij dit dan vervolgens kon gaan draaien (DJ-en). Dat kan ze wel een beetje.

Even een opsomminkje van mijn introductie in dit (hard)Dance wereldje laat ik het maar even zo noemen.

Feestjes begonnen met Emporium dit jaar, inleidinkje bij Paul Elstak, dat kende ik nog wel van vroeger en scheen een vriend van haar te zijn dus ik moest gelijk die herrie in. Daar later nog wat verder gelopen en kreeg ik uitgelegd wat Hardstyle was en dat dat wellicht meer iets voor mij zou zijn. Nu weet ik dat ik toen echt nog niet wist hoe ik naar die muziek moest luisteren maar ik merkte wel, zoals ik dat bij alle muziek doe die ik wel interessant vind, dat ik het direct al begon te ontleden.
Na Emporium, kwam Dance Valley (omdat dat misschien meer mijn ding was...),
Mysteryland (net iets meer hardstyle Qdance stage),
Decibel (alleen maar hardstyle en hardcore),
Thrillogy (hardstyle, hardcore en early rave, meen ik)

Goed heb dus nu de smaak wel een beetje te pakken maar vind nog steeds niet zomaar alles goed en zeker hardcore blijft voor mij toch iets te heftig en te eentonig.

Ik ben eigenlijk sinds Thrillogy wel overtuigd dat ik weer muziek wil gaan maken en dat ik hier nu wel echt enthousiast van kan worden! :D

Door toch veel te proberen en met name knopjes draaien in Reason en tutorials bekijken ben ik er wel achter dat je hier niet zomaar even in stapt. Dat als je echt iets eigens wil maken en ook weet hoe je realiseerd wat je in je hoofd hebt, een bak aan theoretische kennis moet opdoen.
Lekker knoeien is natuurlijk het belangrijkst maar ik heb in mijn speurtochten al gezien dat ik vaak hier terecht kom voor technische know-how en veel feedback. Ik vind het ook super dat het forum al zolang bestaat en zo actief is en dat hier echte pro's zitten die best eens een tipje van de sluier oplichten.

Ik heb geen hardware, behalve een M-Audio Oxygen 49 (3e generatie) die ik net heb gekocht en zit te pijnzen om een M-Audio fasttrack pro aan te schaffen voor mijn PC'tje. Ik lees hier dat die best ok zijn om mee te beginnen.
Ik draai wel ASIO drivers voor mijn SB Audigy kaartje maar dat is volgens mij allemaal net aan. Kan ook de sample size niet aanpassen als ik die ASIO drivers gebruik... Maar goed dat zoek ik wel uit.

Mijn excuus voor het lange verhaal en zal het in normale forumposts/-replies iets korter houden.

Alvast bedankt voor de rijkdom aan info die ik nu al heb gehaald uit het forum en hoop ooit ook iets terug te kunnen geven!

Gr.

Phye (fonetisch Faai)
 
Even kort vraagje. Een weekje geleden kwam ik een post tegen met een samenvatting van een Thread over allemaal handige weetjes met betrekking to het bouwen van een track. Alle leden hadden hier zo hun tips en trucks gegeven.

Een aantal dingen waren: "Een opname op de achtergrond laten zachtjes spelen van pratende mensen bij bijvoorbeeld een jazz track. Om het zo wat warmer en gezelliger te laten klinken."
Ander voorbeeld was "... naast een regulier ride symbal, heel zachtjes een tweede mee laten draaien om het geluid wat te verrijken." Etc.

Een super mooie thread en, samenvattingspost. Ik kan hem alleen niet meer vinden. Weet niet meer precies waar ik toen op zocht. Kan iemand mij verder helpen?

Thnx alvast.
 
Back
Top