Behringer Deepmind 12 - analog polysynth

Behringer analoge polysynth

Het is bevestigd door Uli Behringer: Behringer gaat synthesizers maken!
Men gaat eerst beginnen met waar de grootste behoeften ligt in de markt,
een analoge polysynth.
Men heeft de laatste jaren veel onderzoek gedaan met de bekende polysynths
uit de jaren 80 en ontwikkeld nu ook zelf chips ervoor.
Het is de bedoeling dat er niet slechts één maar een hele familie aan synthesizers
op de markt komt.


http://www.amazona.de/top-news-inter...t-synthesizer/
 
Ik kan op de JP8 een eitje bakken :D Gebruik em ook vrijwel niet 's zomers.. warmt de hele toko op...

Een fan is alleen maar veilig. Zitten in die grotere, digi mixers ook. En zie net dat ie ook in een XR18 zit.
Heb zelf een XR12 maar wordt helemaal niet warm oid. en zit geen fan in ook.

Ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen.. het zal wel puur uit voorzorg zijn.. of voor als ie mee mag naar een dampende club met onderbemeten airco.
Dat ie noisy is vind ik wel jammer om te lezen.. maar wil het eerst weleens horen ook. :)
 
Persoonlijk vind ik de dubieuze kwaliteit van de voiceboards (dwz de rare dingen die we zien en horen die we niet kunnen verklaren) een grotere bron van zorg dan de warmte die het apparaat ontwikkelt. Dat zou voor mij eerder een dealbreaker zijn. Zoals gezegd wordt het ding wel warm maar niet achterlijk heet ofzo.
 
Riep men ooit niet dat hij discreet opgebouwde voices had? Er lijkt toch een enkel IC'tje in verloren geraakt te zijn. :) Dat maakt mij verder niks uit hoor, maar bij het zien van die foto moest ik aan die bewering terugdenken.


Nee, het woord discreet betekend tegenwoordig niet digitaal. Ben mijn missie om het weer de oude betekenis terug te geven ook maar weer gestaakt.. :erm:


Waarom willen mensen alles voor zo weinig mogelijk. Allemaal nieuwe bakken met klote kwaliteit knoppen.


Spijker ende kop als je het mij vraagt.
 
Zat gisteren effe een filmpje van die bak te bekijken en bij elke noot gingen er 3 voices aan. Is dit een soort van chordmemory ofzo?
 
Zat gisteren effe een filmpje van die bak te bekijken en bij elke noot gingen er 3 voices aan. Is dit een soort van chordmemory ofzo?

Kan. Hij heeft chord memory, maar het kan ook unison mode zijn. Zover ik heb begrepen kan je die instellen op 2 voices, maar ook over de volle 12 voices.

Als ie daar op 3 stond betekent dat wel dat je maar 4 noten polyfonie hebt. Als ie op 12 staat, maar één.
 
De DM12 heeft verschillende unison-modes, met een varierend aantal voices, dus denk dat dit unison-3 (voices) is, dus dan heeft ie een polyfonie van 4
 
Hij doet of ze er helemaal niet zit, supergrappig :D en de video gaat eigenlijk niet eens over de deepmind12.
Poor Roxanne....
 
DeepMind 12 Desktop en DeepMind 6:



DeepMind 12 Desktop: $899
DeepMind 6: $699

Beide exact hetzelfde als de Deepmind 12 (dezelfde voices, dezelfde effecten, 100% patch compatible). Beide versies zijn al in productie en 'snel' leverbaar.
 
Ok.. Die DM6 is best een mooi alternatief op die oase aan Polyfonie die niet iedereen altijd gebruikt. Prijs is in verhouding ook interessant :)

Toch zou ik een multi-timbrale versie nog interessanter hebben gevonden..
 
Toch zou ik een multi-timbrale versie nog interessanter hebben gevonden..

Multi-timbraal is zooooo 2010, maar serieus.. Dat is helemaal uit de mode de laatste jaren, niet? Snap er ook niks van. Je mag blij zijn met een split tegenwoordig..
 
Idd ja... @ 3:41 wordt er trouwens wel verteld dat de DM6 split heeft.. :) Hij mist trouwens wel de Wi-fi..
 
DeepMind 12 Desktop en DeepMind 6:

Superbooth 2017: Behringer DeepMind 12 Desktop & DeepMind 6 - YouTube

DeepMind 12 Desktop: $899
DeepMind 6: $699

Beide exact hetzelfde als de Deepmind 12 (dezelfde voices, dezelfde effecten, 100% patch compatible). Beide versies zijn al in productie en 'snel' leverbaar.

Die DeepMind 6 is natuurlijk wel een heel gaaf ding voor die prijs. Goedemorgen, dat zullen maar weinig mensen aan hebben zien komen.

Heel interessant!
 
Ik vind 12 stemmen way too much.. zou ik qua polyfonie verdelen op 2 stemmige Unison met de spread aan..
Een 6 stemmige synth vind ik eerlijk gezegd lekkerder voor akkoord jam experimentjes dan een 8 stemmige . en dan met het type geluiden waarbij de attack en release lekker hoog ingesteld zijn zeg maar :engel:
Meest ideaal is eigenlijk een Prophet 5.. 2 vingers links op de bas en n drieklank rechts.. maar vierklanken werken ook prima :)

Kwam Cuckoo nog tegen op de DM6 trouwens.. veel bla bla maar we weten we wel hoe de Deepmind klinkt denk ik :D
Ik hoor trouwens @ 10:38 gemeld worden dat de DM12 op 999 zit. (??) en de module versie op 899 zoals eerder gemeld... dat scheelt niet veel... maar wel wat met de prijzen die er nu voor een DM12 worden gevraagd.. zou de DM12 nog wat bijgesteld gaan worden? Die zit nu op 1200 toch?
 
999 is dollar en exclusief VAT (belasting). Dus in euro kom je dan op ongeveer 1200 euro inclusief btw. Dat zal ook voor de 700 dollar gelden voor de dm6. Die zal dus rond de 856 euro gaan kosten schat ik.

Lol PWM, geintje neem ik aan? :P
De fans zitten er niet in vanwege WiFi,maar vanwege extreme gevallen bij optredens als het erg heet is, puur voor stabiliteit. wat in de thuis studio niet het geval is. Vandaar dat je de fans ook uit zetten.

Dm6 is hoe dan ook erg aantrekkelijk. Misschien maar eens voor gaan sparen. Vind 'm er ook veel mooier uitzien.
 
ik heb net mijn mininova verkocht (heb de ultra nog) nu heb ik gelijk plaats, een stereo input en een excuus om er een te kopen :)
 
@idm; Ja, half geintje.. :) Ik weiger wel echt een synth met fan te kopen die default aan staat maar las inderdaad dat ie uit kan. Il mag van mezelf sowieso geen synths meer kopen behalve een paar uitzonderingen maar die kan ik toch niet betalen.. :D

:D Goeie manier om jezelf van aankopen te weerhouden haha.

Ik ben op dit moment compleet om voor de Peak. Wat een ding. Dus er moet een andere synth gaan... Dm6 vind ik ook erg interessant. Dus wie weet ooit. Mooie tijden voor synthliefhebbers :koffie:
 
Back
Top