Behringer Deepmind 12 - analog polysynth

Behringer analoge polysynth

Het is bevestigd door Uli Behringer: Behringer gaat synthesizers maken!
Men gaat eerst beginnen met waar de grootste behoeften ligt in de markt,
een analoge polysynth.
Men heeft de laatste jaren veel onderzoek gedaan met de bekende polysynths
uit de jaren 80 en ontwikkeld nu ook zelf chips ervoor.
Het is de bedoeling dat er niet slechts één maar een hele familie aan synthesizers
op de markt komt.


http://www.amazona.de/top-news-inter...t-synthesizer/
 
Oorspronkelijk geplaatst door willem1958 Bekijk bericht
OMG, betekent dit echt dat je met een VR bril gewoon alles voor je gaat zien en dat je dus ook allerlei waveshapes kunt gaan tekenen, patches kunt maken enz?
Als dat volledig op de markt komt dan slaat deze synth nog meer in als een bom.
Kan me voorstellen dat dit voor andere fabrikanten een wake up call wordt en we volgend jaar een behoorlijk aantal synths met deze mogelijkheid gaan krijgen.
Of dat ook voor vergelijkbare prijzen zal zijn dat betwijfel ik.


Welnee man. Niet zo overdrijven, dit is gewoon marketing. Maw, 90% van Ulis centjes voor de ontwikkeling van dit ding zijn dus in marketing gestoken en dat betekent dus dat die NIET in de ontwikkeling van een goed klinkend klasse apparaat is gegaan.. Zegt me genoeg.

Arv;; misschien is het beter om in het vervolg niet meteen iemand neer te sabelen.
Dit is wat ik vandaag zag op synthopia;
http://www.synthtopia.com/content/2...ugmented-reality-support-more-than-a-gimmick/
 
Wat een verhitte discussies al hier. Over een verdomd orgel uit Duitsland.
Slap aftreksel van een slappe Roland synth aka de 106.
 
Wat een verhitte discussies al hier. Over een verdomd orgel uit Duitsland.
Slap aftreksel van een slappe Roland synth aka de 106.

Valt mee toch? Zo verhit is het toch niet.


Over de DM sound kan ik niet echt oordelen trouwens, heb hem nog niet bespeeld..
 
Ik zou zeggen koop een hololens bril en gaan met die banaan.
Ik zal het verklappen, de hololens kost je 3.5kE.

Nog steeds geen gimmick vind je? Hoeveel budget kids (doelgroep behringer) denk je die dit gaan gebruiken?

Wat mij betreft hoeft het niet verhit te worden, ik vind het wat raar als iemand op een vernieuwende techniek zo reageert.
Ik zag indertijd het concept van Behringer en augmented reality echt voor me en als dan meteen iemand reageert van "niet zo overdrijven" dan klinkt dat alsof het helemaal flauwekul is en ik verbaasde me erover dat iemand dan zo reageert.
Het lijkt mij zodra het wat betaalbaarder is echt top om dat in je synthesizer te hebben.
ipv toen terug te reageren dacht ik; we wachten het even af en als er meer bekend is kom ik er op terug en dus bij deze.
Dat het nu nog duur is omdat deze techniek nu nog in de kinderschoenen staat wil niet zeggen dat het over een paar jaar veel betaalbaarder is geworden en daarmee iets wat door meer fabrikanten geïmplementeerd gaat worden.
De eerste pc die door de topman van IBM afgeserveerd werd omdat geen mens dat nodig zou hebben kostte ook een kapitaal en de eerste kleuren tv ook maar wat denk je dat die hololens over pakweg een jaar of 3 a 5 kost?
De wet vd grote getallen zal dan waarschijnlijk z'n uitwerking hebben, nog maar zien of dat tegen die tijd nog een gimmick is?
Ik vind het heel vooruitstrevend als een fabrikant heel open minded is tov nieuwe technieken maar de voorlopers worden wel vaker afgedaan als onrealistische types.
Maar zonder de dromers hadden we nu geen synthesizers gehad en betaalbaar voor jou en mij.
En oké als hij het nu ook ziet als iets voor extra aandacht voor de DeepMind prima, er zijn er meer die proberen op te vallen maar als dat ook betaalbaar is over een tijdje dan is dat echt een goeie stap wat mij betreft.
Maar we gaan het zien de komende jaren en dan niet stiekum kopen hoor als die techniek nog maar een paar honderd kost. ;)
 
Laatst gewijzigd:
Ik zou zeggen koop een hololens bril en gaan met die banaan.
Ik zal het verklappen, de hololens kost je 3.5kE.

Nog steeds geen gimmick vind je? Hoeveel budget kids (doelgroep behringer) denk je die dit gaan gebruiken?

FYI, de hololens gaat uiteraard niet voor altijd zo duur zijn. Sterker nog,dikke kans dat ze binnen een jaar al voor 1k te koop zijn. En vervolgens over een paar jaar nog goedkoper.

Dus nee, geen gimmick, maar gewoon een tof idee. Dit soort dingen pushen juist technologische vooruitgang, hoe gimmicky het ook lijkt.
 
dikke kans dat ze binnen een jaar al voor 1k te koop zijn.
Die kans zie ik helemaal niet zo dik. De developer kit is net een jaar uit en kost nog 5k.

Als het al iets wordt dan duurt het echt nog wel een tijd voordat er uberhaupt content is en het ding commercieel betaalbaar wordt.

Vooralsnog een leuke gimmick dus.
 
Ik las dat Microsoft de broncode openbaar heeft gemaakt en dat de bedoeling is dat vanaf volgend jaar bedrijven zoals Acer en anderen er producten voor gaan ontwikkelen.
Als dat gebeurt dan kan het over een paar jaar wel iets voor de gemiddelde consument zijn.
Ze moeten gewoon een markt zien en als dat het geval is dan gaat de prijs ook omlaag.
Nou ja, we gaan het zien.
 
Wat mij betreft hoeft het niet verhit te worden, ik vind het wat raar als iemand op een vernieuwende techniek zo reageert.
Ik zag indertijd het concept van Behringer en augmented reality echt voor me en als dan meteen iemand reageert van "niet zo overdrijven" dan klinkt dat alsof het helemaal flauwekul is en ik verbaasde me erover dat iemand dan zo reageert.
Het lijkt mij zodra het wat betaalbaarder is echt top om dat in je synthesizer te hebben.
ipv toen terug te reageren dacht ik; we wachten het even af en als er meer bekend is kom ik er op terug en dus bij deze.
Dat het nu nog duur is omdat deze techniek nu nog in de kinderschoenen staat wil niet zeggen dat het over een paar jaar veel betaalbaarder is geworden en daarmee iets wat door meer fabrikanten geïmplementeerd gaat worden.
De eerste pc die door de topman van IBM afgeserveerd werd omdat geen mens dat nodig zou hebben kostte ook een kapitaal en de eerste kleuren tv ook maar wat denk je dat die hololens over pakweg een jaar of 3 a 5 kost?
De wet vd grote getallen zal dan waarschijnlijk z'n uitwerking hebben, nog maar zien of dat tegen die tijd nog een gimmick is?
Ik vind het heel vooruitstrevend als een fabrikant heel open minded is tov nieuwe technieken maar de voorlopers worden wel vaker afgedaan als onrealistische types.
Maar zonder de dromers hadden we nu geen synthesizers gehad en betaalbaar voor jou en mij.
En oké als hij het nu ook ziet als iets voor extra aandacht voor de DeepMind prima, er zijn er meer die proberen op te vallen maar als dat ook betaalbaar is over een tijdje dan is dat echt een goeie stap wat mij betreft.
Maar we gaan het zien de komende jaren en dan niet stiekum kopen hoor als die techniek nog maar een paar honderd kost. ;)

Ik reageerde op jou niet met de bedoeling om je af te branden hoor..
Maar wat ik zei vind ik nog wel. Ik denk dat we gewoon een verschil van mening hebben. :)
 
Nog een opvallend ding: schuiven aan de HPF fader zorgt voor een bult geluid in de sub range. Dit wordt niet veroorzaakt door het filter zelf, maar door het schuiven van de fader. Hier lijkt dus iets van crosstalk of interferentie te zijn? Zodra je stopt met de fader te bewegen, verdwijnt die bult ook meteen weer, ongeacht de positie van de fader. Ook de lekkende envelopes/gate vind ik raar, al was dat uiteindelijk wel weg na een factory reset. Maar of het ooit weer terugkomt of waar het door veroorzaakt werd? Joost mag het weten. Hierbij hoorde je dus de oscillatoren zachtjes op de achtergrond terwijl alle VCA/envelope faders op 0 stonden, fx op bypass. En je kon dan zelfs nog filteren/benden etc.
doet ie dit nog steeds met de nieuwe firmware?

en hoe bevalt de DM12 voor synthforummers?

op den duur komt er hier ook wel eentje te staan denk ik
 
Ik heb begrepen dat dit in de firmware is gefixt, maar ik heb het niet kunnen controleren aangezien ik er zelf geen heb.
 
Ik zie geen bult in mn ableton EQ als ik met de fader schuif (ik ben zo gewend aan draaiknoppen dat ik wilde zeggen 'aan de fader draai')
bouwkwaliteit is goed. heel handig zon schermpje ook. de effecten sectie is goed, maar heb m nog niet gebruikt, eerst maar eens zonder effecten sounds maken.
De meeste basis handelingen kan je direct doen met alle faders, maar ook de menutjes zijn makkelijk in te komen en te navigeren. het is waqt dat betreft een ergonomische en doordacht apparaat.
Voor belangrijke submenus zoals LFo en OSC zit een aparte edit knop die je er meteen heen stuurt. Oh ja en hij klinkt ook echt wel lekker! :)

hier wat sounds van de deepmind in het tracks subforum
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=207724
 
Ondertussen is er een update van de firmware.

http://www.music-group.com/Categori...rs-and-Samplers/DEEPMIND-12/p/P0AC5/downloads

V.1.1.0
New Feature
===========
* Added support for DeepMind 6
* Added support for DeepMind 12d
* POLY CHORD feature with Improved Support for external MIDI triggers (required for 12D support)
- Added four banks (A,B,C,D) of polychord memory.
- Added Chord Wizard feature for auto-chord generation.
- Multiple PolyChord UI improvements
- Added fast switch mode to poly chord banks (Hold POLY CHORD and select bank using buttons under screen )
* Added KEY-RANGE function to CHAIN-PARAMETER page of POLY menu. Allows control of multiple synths from one keyboard.
- Synth will only respond to notes inside the range specified with the RANGE-LOWER and RANGE-UPPER parameter.
* POLY CHAIN (Found in the POLY EDIT option pages)
- Multiple DeepMind 12 synths can now be linked to form a Poly Chain.
- When all 12 voices on the first DeepMind 12 in the chain are in use, further voices can be triggered on additional DeepMind 12 synths when additional notes are pressed.
- The additional option 'Program-Link' has been implemented and can be toggled ON/OFF, when active all program related controls are also passed down the Poly Chain, allowing the simultaneous editing of multiple DeepMind 12 synths.
- There is a 24 note trigger limit that is in place, however this does not limit the number of DeepMind 12`s that can be linked in a Poly Chain (Potentially 24 synths all on Unison-12 could be triggered for 288 voice unison (Yet to be tested however)).
==N.B. When using POLYCHAIN and Key Range feature combined it is advised that MIDI be set to CC (rather than NRPN)==
* Added TRANSMIT-CLK parameter to ARP-SETTINGS menu to switch MIDI clock transmission on/off when arp CLOCK is set to INTERNAL
* Added MODE parameter to PEDAL SETTINGS page which can switch sustain pedal between Sustain / Sostenuto
* Added global VCA-MODE parameter to VCA menu. Allows the switching between the old 'Ballsy' (pre v1.0.5) VCA mode and the new 'Transparent' mode with reduced VCA Leve
* Added the ability to set a bookmark against your favourite programs.
- Hold PROG & FX, then press -/+ to toggle favourite status or move the encoder to browse a list of favourite (bookmarked) programs.
* Added "Favourites" option to SYSEX EXPORT menu to allow favourite list to be manually exported to SYSEX.
* Add ping-pong mode to delay effect. Note the FeedR parameter is disabled in this mode.
* FX Navigation improvements
* Made pitch bend depth parameters bi-polar so moving the pitch wheel downwards can be now made to pitch the voices up, for example by a different depth to the positive depth.
* Added the ability to name four new user categories in the App


Addressed Issues
================
* Sequence editor doesn't show DUP(licate) indicator when on program button is held.
* Fixed PW calibration failure when PW test run individually
* FX Level parameters were not transmitted correctly when MIDI / USB CTRL MODE set to CC.
* Fixed intermittent PW calibration test failures (random failures with DcoPwMax Error)
* Mod matrix shortcuts now respond only to local (keyboard / wheel ) events (except for 12D). Can now use local keyboard to set note number while receiving notes from a DAW.
* Any effect with a 'switch' control that is modulated, will 'reset' modulation position to 0 when changes are made to effect parameters.
 
Wat een genot was het om deze (dit?) thread te lezen op een rustige regenachtige kantoordag. Ik moest af en toe serieus hardop lachen.

Ik ben niet super erg onder de indruk van die deepmind maar vergeet niet dat Samsung ooit een waardeloos b-merk was waarvan we in de winkel als verkoper zeiden, tja, we hebben naast Loewe en B&O ook Sanyo, Sony, Philips en als het echt niet meer gaat Aiwa en Samsung.

Samsung bouwt nu wolkenkrabbers, jachten en heeft met 27% van de WW marketshare de meeste smartphones ter wereld verkocht.

Daarentegen is vast niemand de uitvinders van de digitale camera vergeten die 20 jaar later in al die smartphones zit, die zijn falliet.

Die deepmind ziet er cheap uit maar ondertussen zit die Uliwapper wel op gearsluts met zijn klanten te discussieren wat voor producten ze willen zien de aankomende jaren. Kan best leuk worden als bedrijf, met geld maak je geld. Dat hij zoveel troep op de markt heeft gebracht is gewoon een keuze geweest.
 
En een plan, eerst simpele dingen, groot volume, dan complexere zaken, die duurder zijn om te maken maar waar je inkoop-spierballen voor nodig hebt, kleinere fabrikanten hebben die niet en dus worden die produkten dan ineens heel duur, 4000 euro ipv net geen 3000 euro is een groot verschil. Mensen verwarren dat vaak met kwaliteit, maar het is gewoon economies of scale. Je moet dan wel de pijplijn gevuld hebben met nieuwe produkten (anders gaan al die engineers uit hun neus zitten eten), en dat doet d'n Uli handig.
Net 50 (dacht ik), en van 0 af aan zo'n bedrijf opbouwen....Ik denk dat het in de laatste 50 jaar niet vaak gebeurd is.
 
Back
Top