goeie usb midi+audio interface

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

ZERO1985

Stamgast
Lid sinds
22 februari 2003
Berichten
202
Locatie
Hazerswoude Rijndijk
haai,

Mijn gloednieuwe laptop werd geleverd met een goedkoop crappy geluidskaartje. Tenminste, er zitten geen midi in- of uitgangen op en hij kan - als ie op mn pc speakers is aangeloten - helemaal niet hard :confused: alle volumes die ik maar kan regelen (zowel in windows als op mn laptop en in de programma's) staan al op maximaal.. Kortom; ik denk dat ik zo'n extern usb-ding nodig heb, als ik er thuis mee wil gaan werken. (uiteindelijk zou ik 'm op monitor boxen willen aansluiten, maar die heb ik nog niet).
Weet iemand wat ik bedoel en kan iemand mij er een aanbevelen.
De laptop is eigenlijk voor school, dus als ik op school nog mp3'tjes wil luisteren, kan ik daarvoor dan WEL dat crappy geluidskaartje erin laten zitten. (zo'n externe usb, kan dat dus NAAST een interne geluidskaart?)

en zou iemand met de volgende dingen een mooi setupje kunnen bedenken? Sinds ik een laptop heb NAAST mijn ouwe pentiumI (die evt als sequencer gebuikt kan worden.... ik zou niet weten hoe.... ;{ ), zijn er natuurlijk wel wat meer mogelijkheden (als ik dat usb ding dan tenminste heb). Mijn spullen: roland e-86 (gebruik ik als masterkeyboard vanwege de vijf octaven, maar zou ik soms toch ook nog een paar geluiden van willen gebruiken als dat kon) , mc 303 die ik nog niet in module mode weet te beroeren, alleen in de pattern mode, laptop voor softsynths enz., pc200 midikeyboard.
Op de e-86 zit trouwens een midi thru. De oude pentium I hoeft niet per se gebruikt te worden maar t zou wel leuk zijn. Ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik puzzel er al een hele tijd op.

alvast bedankt eventueel


groet,

Daan
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top