Cubase 2.01 voor PC

Analogue100

Stamgast
Lid sinds
9 februari 2004
Berichten
227
Locatie
Capelle aan den IJssel
Hallo allemaal,
Beetje rare vraag wellicht, maar... wat ik zoek is een mogelijkheid om Cubase 2.01 op een laptop te laten draaien. Omdat ik niets opneem op de computer en alleen maar een zo simpel mogelijke midi-sequencer wil. Het originele pakket (het staat op een 3,5" floppydisk!) heb ik nog altijd. Feitelijk zou ik dus dat oude Cubase onder windows 7 willen laten draaien. Vroeger had ik het ook en heb er vele jaren mee gewerkt. Je had dan een dongle erbij voor in je seriële printerpoort (!) en ik had een speciaal verloopje om de pc naar midi te krijgen. Nu zou dat gemakkelijker zijn omdat je alleen nog USB hebt. Maar zo'n dongle gaat niet meer werken. En is het sowieso nog denkbaar dat je zo'n oud programma onder windows 7 laat draaien? :?
Ik gebruik momenteel het gratis programma Seq24 en da's best leuk, maar dat ouwe Cubase had natuurlijk meer mogelijkheden en werkte wel wat gemakkelijker voor mij.
Ik hoor graag jullie gedachten hierover!
 
Ik ben absoluut geen Cubase expert, maar volgens mij is de "midi functionaliteit" amper gewijzigd in de nieuwere verses van Cubase en zit de meeste ontwikkeling in Adio/vst/vsti etc.
Ik zou waarschijnlijk op zoek gaan naar een "iets nieuwere versie" van Cubase en de toegevoegde functionaliteit gewoon niet gebruiken.
 
Wat Huey en Niel zeggen. Daarmee moet je uit de voeten kunnen. Cubase 2.01 proberen op een laptop te laten draaien lijkt me vragen om ellende. Gewoon Cubase Essentials en gaan met die MIDI banaan. USB MIDI interfaceje eraan een klaar.
En dan heb je ook eindelijk eens een legale versie! ;)

Ik heb hier in de kast vanaf Cubase 1.0 staan met printerpoort dongle, maar ik zou het niet meer durven trachten te installeren, al had ik een floppydrive. Dat gaat op Windows 7 (64-bit) echt never nooit niet werken. :stupid
 
Ik zie dat er maar meteen een forumlid zijn Cubase 2.8 te koop heeft gezet voor € 100..........:D

In originele verpakking mag dat wel, had hem zelf 150 betaald hoor.
 
Ik heb tijdje terug met een grote schuur opruiming een ouwe Mac met Logic op diskettes in ori doos en allerlei dongles weggebracht naar de stort, moest nog betalen ook.
 
Je zou ook eens naar die goeie ouwe Cubase VST kunnen kijken. Ik heb versie 5.2 en werkt prima op mijn PC met Windows XP. Ik heb voorheen ook veel met Cubase 2.01 voor Atari gewerkt, en ik kan je zeggen dat het hele midi gebeuren nagenoeg hetzelfde is.

Ik durf alleen niet te zeggen of deze versie onder Windows 7 draait.

Je kan de licentie die op de printerpoortdongle zit overhevelen naar een USB-dongle.
 
Maar software (zelfs incl. orig. verpakking/boekje(s) zal wel nooit collectible worden.
<off-topic>
PC Games wel...
Ik heb er zelf een redelijk aantal uit de jaren 90, en die doe ik niet weg. :)
Toen was dat wel wat anders dan een DVD-doosje met blaadje dat zegt dat de PDF op de DVD staat. :D (al zijn er nu soms wel mooie collector's editions... meestal aan minder mooie prijzen)
</off-topic>
 
Ik heb nu V1.08 voor Windows op een XP laptop draaien, is volgens mij identiek aan de Atari versie. Draait denk ik ook op W7 32bits, 64 bits kun je wel vergeten.
 
Bedankt allemaal voor de reacties. Denk dat ik Essentials eens ga proberen. Ziet er goed uit, als het ongeveer zo werkt als het oude 2.01 dan voelt het al snel vertrouwd.
 
Back
Top