Arturia MicroBrute SE Limited Edition Analog Synthesizer

bjonson

Ouwe rot
Lid sinds
8 juni 2013
Berichten
1.489
Locatie
In een paddestoel
arturia-microbrute-se-analog-synthesizer.png


Arturia has introduced three limited edition style variations on the MicroBrute SE analog synthesizer, in Blue, White and Orange.

The MicroBrute SE features a single VCO with three waveforms you can mix at will, three waveshapers, an overtone generator, a classic Steiner-Parker filter, and Arturia’s ‘Brute Factor’.

You also get a step sequencer and a Mod Matrix that let the MicroBrute SE connect with other analog devices and even modular synthesizers. The SE model includes messenger-style gig bag and 4 stackable jack cables.

arturia-microbrute-limited-edition-orange.png

Arturia MicroBrute SE Analog Synthesizer Features:

A Special Edition of Arturia’s MicroBrute monosynth
100% analog signal path, amazing flexibility, incredibly affordable!
3-waveform voltage-controlled oscillator with Saw, Triangle and Square waves
Waveshapers modify and animate your sounds, for a broad palette of sonic possibilities
Overtone generator delivers additional harmonics, from one octave down to a fifth up
Oscillator waveshapers: Ultrasaw, Pulse Width, Metalizer
Steiner-Parker filter gives the MicroBrute SE a unique sound
Arturia’s infamous Brute Factor lets you dial in dangerous distortion
Step Sequencer is a source of fresh ideas and endless inspiration
Modulation Matrix gives you semi-modular flexibility
25 mini-key velocity-sensitive keybed
Special-Edition color scheme

arturia-microbrute-se-blue-limited-edition-640x465.png


We haven’t seen an official announcement on these yet from Arturia, but the MicroBrute SE Analog Synthesizer Limited Editions are expected to be available at retailers in a few weeks, with a street price of US $329.
 
Wat een rare fletse kleuren, het lijkt wel of een beunhaas heeft lopen prutsen met omkleuren in Photoshop...

En special edition? Is dat ding zo populair dan, ik hoor er niemand over..
 
Jeuhhhh fletse kleuren..........die pedaaltjes zijn dan wel leuk op de twee rechtse na.
 
Ik zie een Record knopje bij de Sequencer.
Zou hij een opgenomen rifje ook kunnen transponeren zoals we vroeger
deden met een MS20 en een SQ10??

Wel tof synthje voor op de schoot, niet??
 
Die witte is toch best sjiek? En ik snap de kritiek op dit apparaat ook niet zo goed. Best wel bang for buck als je het mij vraagt.
 
vind die witte ook het mooiste, het lijkt mijn ook wel een toffe bakje voor de prijs, om vervolgens aan mijn ms20mini & darktime te patchen
 
is die jack voor het filter een in of output?

Zou wel leuk zijn als je externe signalen door het filter en enventuleel VCA kan halen.
Zo kan je er zo een osc bij patchen.
 
Er staat CV-in boven dus ik denk dat het is om het filter via CV aan te sturen ;)

Da's inderdaad cv in voor de vcf.

Maar hij heeft ook een audio input, die zit op de achterkant en kun je inderdaad gebruiken om een osc bij te zetten. Die kun je dan zelfs gewoon aan cv out hangen zodat ie meeloopt.

Ik heb hem zoals misschien al duidelijk was zelf. Ik vind het wel een enorm veelzijdig ding, zeker voor het geld. En het geluid mag er ook best wezen. Al zou je hem alleen als keyboard en midi-cv converter gebruiken dan is ie het zowat al waard.

Ik gebruik 'm zelf een beetje als controller voor mijn modular.
 
De minibrute ging voor prikkie buiten... De sh101 die afloste gaat nooit buiten :)
 
Ik heb er hier al een poosje eemtje staan van een vriend, 1 keer gebruikt en staat nu weer in de doos....misschien er weereens uit halen en wat mee doen.
 
Het is echt een superhandig ding voor in de studio...zelfs als je de synth zelf niet gebruikt....het is ook een 8 pattern CV/GATE sequencer, MIDI-TO-CV Converter en patchable dingetjes voor in een modular setup...en dan ook nog eens een filterbank (Dat Steiner Parker filter werkt goed op sommige dingetjes...op een Korg Microkorg/MS2000 bv dikt het de klank behoorlijk op)

En volgens mij verkoopt dat ding als een tiereleer

Ik vind het wel wat hebben die Caramel kleur
 
Grijze is het leukst. Zeer vette bak alleen jammer dat er geen 2de OSC in zit. Anders zou het een no-brainer zijn..
 
hm, die caramel vind ik wel echt het lelijkste.
de minibrute is weer wat uitgebreider, maar daar werken de zaagtand en blokgolf weer niet mooi samen (polariteit omgedraaid!).
een synth zoals één van deze twee maar dan met een extra oscillator zou erg interessant zijn.
 
Back
Top