Tim and the ocean - Buttermilk (Sexy soullfull house)

Erg mooie, en diepe akkoordjes ja.. :) En echt heerlijk als EP het overneemt.. :luv: Lekkere track weer.. :okdan:

Paar puntjes:

Vind de lead die de akkoorden doet rond 0:35 iets te verzadigd in het lagere tonen gebied.. misschien even wat sub nootjes/osc eruit slopen.
In sommige maten kapt het akkoord net iets te snel af.. zou ik mooier vinden als ie tot einde maat doorloopt, kan ook een smaakdingetje zijn.


Nog 'n vraagje uit interesse.. Welke EP gebruikt.. Arturia Wurlitzer V toevallig?? Hij klinkt iig erg kinky :)
 
Laatst gewijzigd:
Die Wurli komt uit de korg polysix vst (zit een heel klein beetje distortion en chorus uit een Ibanez session man bij..

In de track is hij wel gelayerd met een piano uit Ableton dus die heb je ook :)

Bedankt voor het luisteren en de tip ik ga er op focussen:mega:
 
ja erg mooi.. chill plaatje
 
Chill, lekker loom loopje met die synth zo diep op de achtergrond (staat alleen een beetje naar rechts gepand?, dat vind ik wat minder). Ik vind alleen die verragte synth van 0:35 niet echt mooi en ook niet passend bij de rest. En ik sluit me ook aan bij wat McGyver zegt over het afkappen van die synthakkoordjes. Is in het eerste breakje en staartje ook een paar keer het geval bij die wurlitzer. Dan verdwijnt er ineens een stem in de akkoordwisseling, alsof je van drie naar twee noten gaat en dat ook nog eens niet precies op de maatstreep.
 
Heb de drums idd wat aangepast.

Die verachte synth ga ik proberen te vervangen met een modular of de Oberheim matrix 6.
Das nu nog een vst.

Verder hoor ik niet echt die afgekapte akkoorden. iig niet op een iritante manier?
Of bedoel je die melodie lijn die daar overheen gaat?
 
Best een prettige track! Over de akkoorden is al geschreven. Je zou kunnen overwegen om bepaalde noten uit die akkoorden een octaaf omhoog te tillen om wat meer ruimte te maken. Ook na de break zou ik verwacten dat het gehele akkoord een octaaf omhoog gaat om de boel iets nadrukkelijker neer te zetten.

Maar een heel prettig trackje.
 
Lekker om em weer te horen.. :) dat zingen inclusief het ademen geeft het trouwens een te gekke indentiteit :mega:

Over dat van die akoorden die nogal abrubt eindigen.. check @ 2:08 bv.. het komt een beetje unmanicured over en dat is jammer want het is verder een te gekke track.. maar hey, da's mijn mening he :D

Lees trouwens net dat er helemaal geen Wurli gebruikt is... hoe dan ook heerlijke klankjes, stuk voor stuk :)
 
Back
Top