[DIY] Waar koopt men welk onderdeel.

Ok, wild guess:
Voor een falafular project ben ik op zoek naar
- cd4089b soic-16
- cd4012bm soic 14

Mijn vaste leverancier kan het niet krijgen en het schijnt lastig te zijn ze überhaupt ergens te krijgen. Ja, bij Conrad, maar ik heb verder niks om daar te bestellen dus dat zou ik ik graag willen vermijden.
Heeft iemand toevallig van beide 1 liggen die ik kan overnemen? Of gaat er binnenkort iemand veel bij Conrad bestellen en dat ik mee kan liften?
 
Ik zeg Mouser / Digikey en dan een beetje vooruit denken. 100 kobiconn minijack connectors gaan sneller op dan je denkt, de "nutdriver" die je er bij nodig hebt, een flinke rol heel dun soldeertin. 10000 stuks 100k weerstanden, 1000 stuks 100n condensatoren, 1000 stuks bc547. Voor je het weet ben je over de 65 euro heen en zijn de verzendkosten hun probleem.

Overigens heb ik binnenkort weer nieuwe drukknoppen nodig en die kan ik alleen bij die twee giganten krijgen.
Je mag uiteraard wel wat onderdelen met me meeliften. Ik weet nu alleen niet wanneer het gaat gebeuren...
 
Holla, ik ben op zoek naar een meerstappen schakelaar in de vorm van een draaiknop met twaalf standen. Van twaalf outputs naar één input. Suggesties?
 
"Heeft de elektronica winkel om de hoek dat dan niet?"
Meestal wel maar dan in die plastic uitvoering (grijs).
Dat zijn rotdingen: omdat ze zogenaamd luchtdicht zijn kan je ze niet kraakvrij meer krijgen naar jaren.
Het is goed om openschakelaats te nemen --> die zijn altijd te servicen.
 
ik bestel bij

newtone (voor knoppen meerstanden schakelaars potmeters soms wat MKT caps en elcos, ic'tjes en behuizingen (heeft veel sullen voor bouw van audio)
reichelt (voor veel van het midibox spul...weerstanden, headers, flatcable en flatcable connectors
mouser (ook voor midibox spul zoals schakelaars en kapjes, experimenteer bordjes, leds en ic's....en veel van het mutable instruments DIY spul heeft een mouser BOM
voti (voor encoders)
soms farnell en RS (via mn werk)
displays bij: http://www.buydisplay.com/
 
Laatst gewijzigd:
HEC, wow daar ben ik echt al heel lang niet meer geweest! Bestaat dat nog steeds :D
Ik had eerlijk gezegd nog niet eens aan de old-school Electronica winkel gedacht... :stupid

Maar misschien daar eerst maar eens kijken, scheelt wel weer verzendkosten én dan hebben ze daar ook nog wat te doen.
 
HEC bestraat volgens mijn nog steeds, Ik ben er dit jaar nog niet geweest maar in 2015 was hij er nog. Altijd handig zo een winkel voor als je wat mist. Jammer dat er zoveel winkels weg zijn. Radio Service Twenthe in Den Haag kan ook best zo een schakelaar hebben en bestaat ook nog.
 
@ Electrodancer : heb jij een linkje van die headers + flatcable bij Reichelt voor mij ?,
ik kan het duitse woord er niet voor bij bedenken.


Ebay :
16x2 LCD display + free shipping ( 1 dollar 50 )
20x4 LCD display + free shipping ( 4 dollar )
10 pcs Rotary encoder met push button + moer + free shipping ( 3 dollar nogwat ? ) ( deze kwalieteit moet ik nog zien, heb ze net binnen )
10UF ceramic condensator ( vervanging voor tantaal ( zonder explosiegevaar ) ) ( ook veel goedkoper dan normaal )


China is wel ok als je weet wat je kunt halen, als je deze prijzen vergelijkt met wat ze vragen in de reguliere winkels.
 
Balen, bij ons in Dordrecht is De Radiobeurs onderdelenzaak sinds vorige week dicht/failliet. Ze gaan alleen verder met audio/video :(
 
ik heb er een hoop liggen, wil je ze overnemen?
(ga je toevallig deze zaterdag ook naar de ginko meeting? dan neem ik ze mee)
anders kan ik ze wel opsturen

Dank LAB! Heb er 50 van een ander forumlid kunnen bemachtigen!
Ginko meeting?! Ik ben altijd zo slecht op de hoogte.. :( gelukkig zijn deze dingen altijd op zaterdag, dan werk ik.. ;)
 
farnell usa stock: 25€

farnell usa stock: 25€

Ondertussen ook onderdelen aan het zoeken: opamps, molex connectoren, zenerdiode, thermische pasta, sprays, ...

Ben ik de enige die de 25€ die farnell aanrekent, omdat het op stock in de usa ligt, ongehoord vindt?!?
Op het randje ...
Bvb molex connector v ±0,1€ ...

Ik koop toch bij 1 en hetzelfde bedrijf! Hoe zij hun stock regelen zou het minst van mn zorgen moeten zijn.
Niet dus .... zeikerds
En sommige dingen komen zogezegd maar in juni of juli binnen in eu ...

Of dat je in de uk maar voor 20£ dient te kopen om vrije verzending te krijgen ...
Zo zijn er nog verschillen te vinden tssn 1 en hetzelfde "bedrijf"

Begin ondertussen een beetje mijn weg te vinden op hun site en minstens 3 vd door mij gezochte onderdelen liggen in de vs ... zal zeer duur worden zo als ik nog van iets een nabestelling wil doen of 1 wil kopen om te testen. Maar ja, sommige dingen nog maar enkel bij farnell gevonden.

Zal goedkoper zijn om rechtstreeks in de vs te bestellen, maar dit mag zogezegd niet, voor zover ik snel kon zien.
Trouwens ... op de vs site ben ik dergelijke "toeslag" nog niet tegengekomen... moederbedrijf my *ss

Reichelt heeft een hoop niet, mouser moet ik nog verder opzoeken ...
Begint een beetje tegen te steken zo, een beetje veel ...

Nu ja, ligt aan mij zeker .... :beard:
 
"Ben ik de enige die de 25€ die farnell aanrekent, omdat het op stock in de usa ligt, ongehoord vindt?!?"

Ongehoord zou ik het niet willen noemen. De producten die uit de USA moeten komen, die komen letterlijk vliegensvlug en compleet met douane-inklaring. Wel bezwaarlijk vind ik dat op de website geen grotere alarmbellen gaan rinkelen als op hun NL site besteld.

Ik ben er nu drie keer de fout me ingegaan. Dat ik die 25,- extra niet zo goed zie bij het eindtotaal heeft te maken met het feit dat het relatief grote bestellingen zijn.

Mijn laatse keer waren 100x 100UF/35V condensatoren. Die werden dus heel duur. Boven de 0,18 EUR per stuk kwam dus nog eens 0.25 EUR per stuk.

Gek genoeg gebeurt het regelmatig dat ik iets bestel dat niet als USA stock te boek staat en toch uit de USA moet komen.
Niet zo lang gelden een hele zooi gezwarte bouten besteld. Van m3 t/m M6 in allerlei lengtes. Van die set moesten de M6 bouten (100 stuks) blijkbaar uit de USA komen. Kosten waren iets meer dan 4 EUR want farnell heeft gratis verzenden voor bedrijven.

Ik heb de tracking gevolgd: Auto in auto uit. Vliegtuig in USA in en uit. Naar de UK met het vliegtuig,daar weer met de auto naar een ander vliegveld, naar België met het vliegtuig, de auto in naar Schiphol en vervolgens de UPSauto in naar de gracht genoemd naar een bloem hier in 020. Dit alles binnen 48 uur voor iets meer dan 4 EUR.

Some you win, some you loose.
 
Back
Top