[DIY] Waar koopt men welk onderdeel.

Ik gebruik altijd unshrouded headers TBH. Waarom verkiezen jullie deze daarboven eigenlijk? Vooral vanwege minder risico op power verkeerd om, zeker?
 
Ten dele, ja, maar blijft wat dat betreft toch altijd opletten. Maar ziet er ook wat "afgewerkter" uit. Maar is voor mij ook geen must, een hoop modules die in m'n rack hangen hebben het niet.
 
Ik gebruik altijd unshrouded headers TBH. Waarom verkiezen jullie deze daarboven eigenlijk? Vooral vanwege minder risico op power verkeerd om, zeker?

In mijn geval heb ik in mijn ontwerp 11 flat cables lopen vanaf het moederbord. Ik vind ze niet verkeerdom kunnen aansluiten dan wel een handige feature.
 
Weet iemand een goed adres waar je nog condensators (van goed merk) kan kopen met de nu afwijkende waardes zoals bijvoorbeeld 8uF, 16uF en 180uF ?
Ik weet dat deze meestal vervangbaar zijn door waardes die dicht in de buurt liggen.
En ik weet ook dat de tolerantie van de wat oudere condensators groter kan zijn dan de afwijking van de genoemde waardes.

Maar toch vind ik het leuk/zinvol te kijken naar de precieze waardes.
Want ik ben er in sommige gevallen niet zeker van of het nu wel of niet kan uitmaken.
 
Nog iets waar ik niet altijd goeie van kan vinden: knoppen! Sowieso heb ik altijd andere nodig, d-shaft, t18, set-screw...

Kan ik trouwens knoppen met set-screw niet ook op t18 pots zetten?
 
Zo, voor het eerste wat componenten voor een bouwsel besteld.
Moet zeggen dat dat voor een relatieve leek beste zweten is....
 
Ja, da's inderdaad af en toe best lastig. Zeker als je net als ik verder geen achtergrond op dat gebied hebt. Ik heb ondertussen ook nog wel vaker het verkeerde besteld of dingen vergeten te bestellen, maar al doende leert men...
 
Het lukt mij vooral met de beste wil van de wereld niet om alles bij 1 leverancier te krijgen. Als ik mijn huidige project helemaal optimaliseer heb ik er 4 nodig (los van de PCB-boer en behuizings-smit).
 
Even afkloppen, maar verkeerd bestellen dat gebeurt me gelukkig niet meer. Maar inderdaad in het begin wel met trimmers en potmeters gezeten die verkeerde maat of layout hadden.

Alles bij een leverancier bestellen is vaak lastig. Zeker met kleine projectjes. Met de grotere projecten zoek ik het tegenwoordig toch vaak bij Mouser. En ik probeer dan ook vaak zaken te combineren zodat ik geen verzendkosten hoef te betalen. Let wel op bij bv. Digikey daar moest ik laatst nog invoer/belasting betalen.

En als je wat vaker dingen bouwt, dan is het ook wel handig om reguliere componenten als grijp voorraad te hebben.

Mijn lijstje aan favo shops:
www.reichelt.de (duitsland)
www.musikding.de (duitsland)
www.banzaimusik.de (duitsland)
nl.mouser.com (nederland?)
 
Ik heb alles, op de pots en knoppen na (en jacks maar die heb ik nog) bij eoo-bv besteld. En een aantal zaken die ik niet op de site kon vinden, navraag gedaan via mail. En werd netjes teruggebeld dat ze dat ook hadden. Nu hopen dat ik het juiste heb besteld.
 
Je kan er ook je spullen ophalen, 2 min. Lopen van Sloterdijk.

Ja, of 10 minuten fietsen vanaf mijn huis :)

Pots en knoppen bestelde ik altijd bij Newtone. Maar ik wil ze nu bij Tayda bestellen (veel cheaper). Weet iemand hoe het zit met invoer kosten als je bij Tayda besteld?
 
Ja, of 10 minuten fietsen vanaf mijn huis :)

Pots en knoppen bestelde ik altijd bij Newtone. Maar ik wil ze nu bij Tayda bestellen (veel cheaper). Weet iemand hoe het zit met invoer kosten als je bij Tayda besteld?

Heb onlangs wat spullen bij tayda besteld voor zo'n 50-60€.
Op de verpakking stond dat het totale pakket 20€ koste en ik heb dus geen invoerkosten moeten betalen.
 
Back
Top