Welke MIDI naar USB interface aan te schaffen?

PSR8000

Stamgast
Lid sinds
6 december 2013
Berichten
137
Locatie
In een huis met een ongeisoleerd dak erop
Ik heb sinds gisteren een CS2X van Yamaha bemachtigd maar zit nu met een MIDI probleem..

Ooit zo dom geweest 15 euri te willen besparen en zit nu dus met hele vreemde MIDI invoer als ik voorzichtig wat probeer in te spelen.
Door steeds deze lange niet gespeelde noten eruit te vissen klinkt het nog best redelijk maar is gewoon geen werken.

Dus mijn vraag is welke MIDI to USB interface kan ik het beste kopen?

Zat zelf aan de Uno van M-Audio (29 euro.) te denken of de UM110 van Roland 39 euro.
Ook zag ik wat van E-MU voorbij komen ook zo rond de 29 euro.

Met welke merken hebben jullie goede ervaringen?
 
Ik heb veel plezier aan mijn UM-One van Roland. Had eerst een E-Mu Xmidi 1x1 Tab maar die gaf problemen met de communicatie met mijn Nord Modular (die is wat kritisch blijkbaar).
 
Hallo Allemaal,

Nou uiteindelijk heb ik nu een E-MU 1X1 Tab(heeft 5 weken geduurd eer dat hij eindelijk eens binnenkwam.) en die werkt al heel stuk beter dan het prul wat er voor er tussen zat en heb tot dusver nog niet echt problemen gehad ermee maar goed ik zend en ontvang maar 1 kanaal per keer dus zal hem nog eens testen met 16 kanalen in Multi modus, kijken of er gekke dingen optreden.
Hoef in elk geval niet steeds dingen om te schakelen van MIDI OUt bij inspelen van een track aan en vervolgens het naar Audio omzetten weer de OUT te blocken en vervolgens de MIDI IN aktief te maken.
Op die omslachtige manier was er wel beetje mee te werken met die brakke MIDI kabel.
De nieuwe kabel scheelt mij echt al bergen tijd en klik werk, alleen bij een volgende mixdown even de MIDI kabel van de CS2X loskoppelen want kreeg wat rare kraakjes te horen gisteravond in mijn Audio mix.
Maar dat was een stomme fout mijnerzijds.

Zal mochten er in de toekomst toch onverhoopt problemen komen met de kabel jullie tips meenemen..
Dus dank voor jullie input elk geval.

Gave track trouwens Smartbits....complimenten hiervoor.
 
Laatst gewijzigd:
De nieuwe kabel scheelt mij echt al bergen tijd en klik werk, alleen bij een volgende mixdown even de MIDI kabel van de CS2X loskoppelen want kreeg wat rare kraakjes te horen gisteravond in mijn Audio mix.
dat is vreemd
 
Back
Top