Sunday Morning (Deep Houe)

HeinRook

Despawn
Lid sinds
14 mei 2014
Berichten
105
Locatie
Geleen
Hier is mijn nieuwe track:

Hein Rook - Sunday Morning

https://soundcloud.com/heinrook-1/sunday-morning

Comments zijn welkom!:)
Bedankt voor het luisteren!
 
Het idee vind ik zeker niet verkeerd. Je kick mag wat ronder en de release misschien iets korter.

Ik vind het moeilijk te beschrijven, maar ik heb het gevoel dat ik iets mis. Wat verbindende elementen of zo, of wat meer percussieve dingetjes (of nadrukkelijker aanwezig). En soms heb ik het idee dat ik de track door een theedoek aan het beluisteren ben. Ik weet nog niet wat het is. Als ik zover ben, kom ik erop terug ;).
 
Hoi, Ik vind de percussie vrij hard en resonant (veel mid) vanaf 1.09 verwachte ik eigenlijk wel een shakertje o.i.d. erbij, verder sluit ik me aan bij bovenstaand, nog een beetje leeg?
 
vind het best goed klinken eigenlijk.. mix is best goed..maar kan wel beter met meer compressie of sidechain. .. "is dit een tr-8" lijkt wel namelijk. het is maar wat je wilt maken dus met leeg ..tja daar bemoei ik me niet mee. sommige noten vind ik zelf niet helemaal passen ... mss smaak.
 
Er zitten leuke ideeën in, maar nu vind ik het te "minimal". Daardoor wordt het langdradig en verlies je hiermee de aandacht. Neem de adviezen van Lansberg mee voor de kick en experimenteer met het dubben van hats en reverb settings. Probeer ook meer met percussie te doen in dit soort muziek, erg belangrijk!
 
Dank allen voor de reacties!

Ik vraag me alleen af welke kick jullie bedoelen. De eerste die er in komt op 0:04, of het zware geluid dat begint op 1:08. De laatste is namelijk geen kick maar is bedoeld als subbase. Ik had deze gemaakt met Steinberg Prologue. Ik was er ook niet zo tevreden over. Er zat te veel "tok" in naar mijn idee. Ik heb deze nu vervangen door een enkele sinus golf (ja, ik ben in het boek van Rob Papen bezig ;)) met een langere attack en iets kortere decay waardoor het geluid wat ronder wordt. Ik neem aan dat jullie dat bedoelden.

Verder moet ik nog wat bekennen. De stemmen die je hoort heb ik zelf ingezongen, zowel de hoge als de lage. Wel nog wat bewerkt en zo. Het zat zo, ik had vrij snel een eerste versie van dit nummer in elkaar gestampt waarbij de stemmen uit Halion Sonic SE kwamen. Dit klonk best goed, maar ik vond het idee dat het een preset sound was een beetje cheap. Dus heb ik het maar met mijn eigen stem geprobeerd. Ik zal een dezer dagen een nieuwe versie posten, wat meer aangekleed, maar dan met de stemmen van Halion Sonic SE. Ik heb toch het idee dat die beter klinkt en dat die sound ook mooier uitkomt in combinatie met de delay.

Ik heb nog 1 vraagje: wat wordt precies bedoeld met het "dubben" van de hi-hats?

Nogmaals bedankt!

H.
 
Ik zou persoonlijk de boel eens flink wat inkorten om het wat interessant(er) te houden.
Het is me daarnaast niet echt duidelijk waar de stemmen zitten? Is dat @ 2:29?
En zoals hier al eerder is aangegeven meer percussie, wat panning. Hoeft allemaal niet super ingewikkeld als er maar wat zit.
 
Een kick is een kick, die erin komt op 0:04 zit in de hele track.

Betreft het dubben van hats, dit hoeft niet, maar je kunt het proberen. Je maakt een kloon van je huidige hat spoor en vult daar vervolgens een andere hat in die er lekker bij past. Dan spelen met panning en reverb.
 
Ik heb het in elk geval over de kick, gewoon die ene die er op 0:04 in komt.

Sorry, ik had het verkeerd begrepen. De kick die ik gebruikt heb is een sample. Lastig om die te veranderen denk ik. Misschien kan ik eens met andere kicks experimenteren. Maar ronder wil zeggen minder dof?
 
Allemaal heel erg bedankt voor de comments. Het is erg fijn om constructieve tips te krijgen. 8)

Hier is de 2e versie:
Hein Rook - Sunday Morning (Mix 2)
https://soundcloud.com/heinrook-1/sunday-morning-mix-2
https://soundcloud.com/heinrook-1/sunday-morning-mix-2

- De "stemmen" zijn nu anders. Deze versie gebruikt een preset van Halion Sonic SE. Ik vind deze zelf beter klinken dan de zelf gemaakte stem.
- De subbase is verbeterd. Ik had eerst 2 oscillators welke elkaar in de weg zaten. Is nu 1 sinus.
- Ik heb de sample van de kick ietsjes ingekort. Wat minder "ruis" er in.
- Een 2e hihat komt er op een gegeven moment in. Maakt af en toe een sprongetje en een autopan is hieraan toegevoegd.
- De snare maakt af en toe een sprongetje.
- Er is wat percussie toegevoegd. Moet het iets interessanter houden. Ik ben zelf nog niet zo tevreden over de percussie. Misschien dat ik nog wat andere dingen ga proberen, maar ik moet zeggen dat ik de track een beetje zat begin te worden :D.

Tot zover. Nogmaals bedankt voor het luisteren!
 
Back
Top