Machinedrum en/of Octatrack toevoegen aan setup?

axn

Ouwe rot
Lid sinds
2 december 2004
Berichten
1.455
Locatie
Waddinxveen
Ik ben een beetje aan het dubben over mijn huidige setup;

- iMac (met Logic Pro X)
- Apogee Duet1 FW
- Access Virus TI2
- Maschine MK1 (met Maschine 2.0)
- Analog Four
- OP-1

Op dit moment sequence ik alles via de iMac met Logic of soms Maschine 2.0. Verder gaat de Virus via USB naar de Mac, de A4 naar de input van de Duet, en de Maschine uiteraard via USB naar de Mac. De OP-1 zit nog niet verwerkt in deze setup (die heb ik pas net in huis).

Wil hier graag een Octatrack en/of een Machinedrum aan toevoegen, wat zou jullie advies zijn, kijkende naar mn huidige setup? (Gaan voor de OT, de MD, of beide?)

Omdat ik dus nu eigenlijk ITB werk/sequence, ben ik niet erg bekend om dit zonder de Mac of misschien wel beide te doen. Is het dan nog wel handig om te sequencen via de Mac, of kan ik het dan beter laten doen door de OT / MD of iets anders? (en later wellicht afmixen via de Mac dmv de Duet?)

Mocht ik deze 2 (of 1 van de 2) toevoegen aan deze setup heb ik dan verder nog iets nodig om alles aan te sluiten (mixer oid)? Midi etc blijft een moeilijk iets voor mij.

Hoop dat iemand me wat verder kan helpen. :)
 
Naar mijn mening is een octatrack vooral leuk in plaats van een DAW. Je kan er andere apparaten mee aansturen en samples mee afspelen en bewerken. Een octatrack kan je ook leuk op de bank meenemen of ergens anders naar toe om alvast wat patterns te maken.
Een machinedrum lijkt me niet zoveel toevoegen aan je setup. Ik vind het een redelijk beperkt en achterhaald apparaat wat goed is in minimal achtige dingen en glitch maar verder niet. Ik heb deze een tijd geleden ingeruild voor een octatrack en ben daar veel meer over te spreken, al is hij wel complexer.
De Analog Rytm is misschien wel meer het overwegen waard. Betere sounds en betere performance mogelijkheden dan de MD. De mijne komt over een paar dagen dus dan kan ik je vertellen hoe die is :)
 
De Analog Rytm lijkt me een heel gaaf apparaat inderdaad! Heel erg benieuwd naar je ervaringen.
Hij is op dit moment boven mn budget als ik ook voor de Octatrack zou gaan.

Als ik voor de Rytm alleen zou gaan dan moet ik toch weer ITB werken lijkt me? (En gebruik ik eigenlijk niet de Sequencer van de A4 en de OP1)

Stel dat ik voor de Octatrack zou gaan, en dus als vervanging van een DAW zou gebruiken, dan mis ik eigenlijk een Drumsynth, of ik moet de Octatrack weer aansluiten op de Mac om Maschine te gebruiken, of zie ik dit verkeerd? (Uiteraard kan je ook drums via de OT uploaden) Dat was mijn idee om daarvoor de Machinedrum te gebruiken.
 
de octatrack is zeker een goede toevoeging - als je er mee om kunt gaan!

ik heb er een en ben er ook blij mee, maar sommige zaken (zoals samples maken en editen) zijn onnodig lastig en veel features zijn musikaal volstrekt zinloos. daarbij komt dat hij erg digitaal klingt, sommige effekte onnodig komplex zijn en slecht klinken en de compressor ook niet de beste is.

lees het octa handbook maar eens door, en bepaal zelf of dit de juiste machine voor je is. vooral rond pagina 80 wordt het heftig met al dat geleuter over al die verschillende triggers etc. daar heeft elektron heel wat users mee verjaagd....
 
Ik zou in ieder geval je tekstverwerker uit je setup schrappen.
Een octa is een zeer flexibele sampler echter voor het sequencen van je overige gear schiet hij aardig tekort (8 midi tracks met een maximale pattern lengte van 64 steps).
Zelf sequence ik alles op mn MPC, dat werkt prima zo zonder tekstverwerker in mn setup.

-C-
 
Ik zou in ieder geval je tekstverwerker uit je setup schrappen.
Een octa is een zeer flexibele sampler echter voor het sequencen van je overige gear schiet hij aardig tekort (8 midi tracks met een maximale pattern lengte van 64 steps).
Zelf sequence ik alles op mn MPC, dat werkt prima zo zonder tekstverwerker in mn setup.

-C-
Wordperfect FTW! :D
 
Besloten voor Octatrack te gaan icm met een Analog Rytm, dat wordt veel uitvogelen de aankomende tijd! :D
 
Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind hem niet echt fijn werken... terwijl hij erg veel toffe mogelijkheden heeft. Veel tutorials ervan gevolgd maar toch besloten hem te verkopen/ruilen.
 
Kijken of ik een MD wat vind, anders kan ik altijd nog terug naar een OT of iets anders.
 
Fijn dat je hem verkocht hebt... Leuk veelzijdig apparaatje!!
 
Mooi, dat je er blij mee bent! :)

Zelf inmiddels een paar dagen met een MDUW MK2 aan de slag geweest en ga toch terug naar een OT :D, samples laden etc in de MD is veel omslachtiger dan de OT, en qua klank kan de Rytm straks veel meer.
 
Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind hem niet echt fijn werken... terwijl hij erg veel toffe mogelijkheden heeft. Veel tutorials ervan gevolgd maar toch besloten hem te verkopen/ruilen.

Ik heb hem al sinds de release, maar krijg net die laatste klik dr niet mee.
Hij is vet, maar een paar dingen zijn gewoon erg kut geimplementeerd.

Ik hoop dat er nog eens een goeie OS update komt.

-C-
 
Helaas heb ik op dit moment geen geld voor nieuwe spullen, maar anders zou ik zeker spul van Elektron willen proberen.
 
Back
Top