• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

    Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

Machinedrum UserWave

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Acidfever

There's no "I" in denial.
Lid sinds
12 Maart 2004
Berichten
9.055
Ik ga zo maar even polshoogte nemen of ik wat kan met mijn Machinedrum UserWave.

Ik heb 'm weer een tijdje en wil wel weer iets anders. Heb ook een andere visie gekregen voor mijn setup dus vandaar dat ik mijn Machinedum (die denk ik geen introductue nodig heeft) met UserWave uitbreiding (waar ik zo even wat over zal uitleggen) te ruil of te koop aanbieden.

UserWave is dus een DSP Ram uitbreiding op de normale machinedrum. Je kunt met deze DSP RAM uitbreiding 2 dingen.

1. 32 samples inladen met een maximale omvang van 2 MB (in totaal dus). Het gaat dus vooral om one shot samples maar je kunt er wel je 909 kitje in proppen. Maar ook elk ander geluid je maar wilt. Het maakt de machine een stuk veelzijdiger in ieder geval. Je hebt voor de samples dezelfde parameters beschikbaar als voor de E12 machine. Dus start position / end position (indien start na end position ligt speelt de sample reverse). Verder heb je nog de synthese parameters en natuurlijk retrigger voor de wazigere truukjes. Je kunt dus ook via de LFO de start of end position moduleren voor behoorlijk wat vaagheden.

2. Optie 2 is nogal wat onconventioneler dan optie 1. Dit zijn namelijk de RAM machines. Je hebt RAM record en RAM players. De naam zegt het wel al een beetje. Met RAM Record kun je audio van de input of van de machinedrum zijn eigen outputs samplen (je kunt sequencen op welke momenten er een sample wordt gerecord). Met De RAM players kun je deze gerecorde data meteen weer afspelen (bewerkt op welke manier je maar wilt, reverse, geretriggerd...whatever). Aan gezien we het over DSP RAM hebben kan de machinedrum echt zodra de RAM recorder het opneemt de data weer afspelen.

Je kunt beide processen (opnemen en afspelen) bewerken door met de sequencer en parameter locks allerlei rare truukje uit te halen.

Ik heb ergens in Juni ofzo (moet ik ff opzoeken) 1590 Euro voor dit apparaat betaald. Een nieuwe normale machinedrum kost tegenwoordig 1190 euro en deze gaan 2e hands voor zo'n 900 - 950 euro weg.

ALs ik dit zelfde verschil toepas op de UW versie dan kom ik op zo'n 1325 - 1375 euro. Als ik bekijk hoe de staat is (Echt MINT!) en hoe jong het apparaat nog maar is denk ik dat dit een hele redelijk prijs is. Zeker als je bedenkt dat de UW upgrade inmiddels alweer duurder geworden is. Er zit dus nog garantie op!

Dit is dus een MD met de UW uitbreiding standaard ingebouwd....geen later ingebouwde uitbreiding.

Eventuele opties tot ruilen zijn:

- Akai S5000 met in ieder geval USB board. -> bijbetalen van jou kant.
- Akai MPC2000XL met 8 outputs en geheugenuitbreiding. -> bijbetalen van jou kant.
- Akai MPC1000 met 128 MB Ram -> bijbetalen van jou kant.
- Eventueel MPC4000 -> ff kijken naar de uitrusting van de MPC4000.
- Analoge filterbanken (welk soort dan ook)

Overige ruilvoorstellen zijn (doorgaans) nutteloos. Ook geen oneerbare prijsvoorstellen graag. Ik ben best bereid tot onderhandeling maar ik ga hem echt niet voor 1100 wegdoen.


Eens kijken wat hier uit komt! :D
 
De ruil met een S5000 is denk ik niet meer van toepassing. Hoor dat het een erg vervelend ding is.
 
*Kick*

Nog steeds de machinedrum met sampling optie mensen.

Vooral geinteresseerd in MPC ruil aangezien ik basic drumsampling zoek.
 
Weet je wat, de plannen zijn helemaal gewijzigd. MPC is helemaal van de baan omdat ik mijn beats of in Ableton of in Cubase ga doen.

Een Nord Rack 2 + opleg is nog een ruiloptie (geen keys). Verder kan iets van een analoge filterbank of een mooi effect nog steeds. Dat heb je nooit teveel.

Enige andere optie die ik zie is een hele mooie audio interface zoals RME of Motu ofzo. Minimaal 8 i/o en 24/96. Anders geen interesse.

En cash mag ook nog steeds natuulk! 8)
 
Naar alle waarschijnlijkheid wordt deze advertentie i.p.v. een UserWave een gewone Machinedrum.

Verkregen door een ruildeal met de UW.

Dus wie zoekt er nog een gewone machinedrum?
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top