Vraagje Kingkorg

willvandervliet

Ouwe rot
Lid sinds
2 augustus 2004
Berichten
616
Locatie
rotterdam
Kan iemand mij vertellen hoe ik twee geluiden kan layeren in de Kingkorg.

Ik begrijp dat ik in het menu de synth moet instellen op Layer, maar hoe ik dan de twee geluiden selecteer begrijp ik niet.

Ik wil b.v. Een brass en stringsound layeren ,hoe kan k hier dan de juiste patches voor toewijzen?
 
Vorige week een KingKorg gekocht en zit met dezelfde vraag maar blijkbaar is hier nog geen antwoord op ? de manual is daar niet erg duidelijk over :(

Een tweede vraag is : waarom er zovelen de KingKorg al na enkele maanden, soms zelfs weken weer verkochten ??? Ik vindt het in ieder geval een heel fijne synth ;)
 
Ik heb geen Kingkorg, maar het lijkt me evident?

-zet de voice mode parameter op P03: common op "LAYER"

-druk nu op timbre A of timbre B om 1 van de beide gelayerde klanken (timbres) te editen. Je layert dus geen programs, maar 2 timbres in 1 program.

-je kan een bestaand timbre uit een ander program kopiëren naar dit timbre volgens de methode van pagina 20 van de user manual.
 
een layer in de king korg wil zeggen dat je geluid uit 2 timbres bestaat, dus niet! uit 2 programs.

Wat je moet doen is een program die je mooi vindt die uit 1 timbre bestaat even kopieren in het geheugen via de copy timbre functie in de program utility page van een program. (check anders even de manual hoe je timbres kopieert, daar staat dat wel in.

Dan ga je naar de program die je wilt layeren, druk dan op timbre A of Timbre B en kopieer daar de timbre in. Save dan de program en ga naar het andere program waarvan je de timbre wilt kopieren, kopieer deze weer en ga weer terug naar je layer program en paste de timbre daar in de andere Timbre A of B. Save het program en je hebt een layered program gemaakt. Nog simpeler is om het zelf even te programmeren, maar als je twee bestaande programs wilt combineren in 1 nieuwe program is dit de manier om het te doen.
 
Bedankt voor de info, ik had de voice parameter op layer al ingesteld en kan dan inderdaad kiezen of ik layer 1 of 2 edit, echter als ik de 2de layer kies om die te editen blijf ik de 1ste layer horen ook als ik deze met de knop layer1 uitschakel.
 
Volgens mij schakel je met die knoppen enkel welke layer (timbre) je edit, niet welke je hoort. Als er verder geen mute functie beschikbaar is, edit timbre 1 dan even naar iets onhoorbaars, bv VCA of VCF dicht ofzo.
 
Klopt, er is geen mute, helaas, bij mijn andere synths hoor ik enkel de layer die ik aanzet en zo hoort het ook.
 
vraagje over de kingkorg

Is deze Multi timbral ? of hoeveel midi kanalen kan ik uitsturen ?(met korg electribe als sequencer)

thx
 
Neen, hij is niet multitimbral, enkel een keyboard split en 2 gelayerde timbres maar wel op hetzelfde midi kanaal.
Hij is ook niet bedoeld als studio synth maar "designed for live performance"
 
Wat een jammere zaak , maar dan ga ik terug voor mezelf moeten performen!

Das een grote reden waarom mensen op software overstappen waarschijnlijk!

Stel je voor dat je voor elke track een synth moet aanschaffen!
 
Elke track afzonderlijk opnemen in een multitrack recorder (Boss)
Of in de PC audio opnemen in Acid, zoveel tracks als je zelf wil.
Zo doe ik het al jaren, midi sequencing is niet echt aan mij besteed.
Of een 16 track workstation (Krome, MOX, Triton,...) combineren met de Kingkorg = 17 tracks :)
 
Elke track afzonderlijk opnemen in een multitrack recorder (Boss)
Of in de PC audio opnemen in Acid, zoveel tracks als je zelf wil.
Zo doe ik het al jaren, midi sequencing is niet echt aan mij besteed.
Of een 16 track workstation (Krome, MOX, Triton,...) combineren met de Kingkorg = 17 tracks :)

das waar maar ik wil meerdere sounds gebruiken uit de kingkorg !

zonder de geluiden uit mijn korg electribe te moeten gebruiken....

jammer
 
Mooie reden toch om synths te blijven kopen....stel je toch voor dat er 1 synth zou zijn die alles kan....verschrikkelijk, dan wordt het wel heel leeg in de studio ;)
 
das waar maar ik wil meerdere sounds gebruiken uit de kingkorg !

zonder de geluiden uit mijn korg electribe te moeten gebruiken....

jammer

Dan neem je hem toch gewoon telkens op een ander spoor op? Ik zie het probleem niet hoor. Tigduizend tracks zijn zo gemaakt. Of hoe denk je dat Enya haar stem 10 keer boven elkaar in 1 song krijgt, die laat zich ook niet klonen. :)
 
Dan neem je hem toch gewoon telkens op een ander spoor op? Ik zie het probleem niet hoor. Tigduizend tracks zijn zo gemaakt. Of hoe denk je dat Enya haar stem 10 keer boven elkaar in 1 song krijgt, die laat zich ook niet klonen. :)

Of koop een aantal extra erbij,:D
Als er modules van zijn, kun je dat erbij doen.
Van oude troep heb ik twee exemplaren, omdat ik de sound zo geweldig vond.;)
 
Back
Top