hoe volgorde geluiden voorprogrammeren?

fisfanaat

Stamgast
Lid sinds
12 januari 2010
Berichten
153
Als ik ga optreden, wil ik het liefste mijn geluiden achter elkaar hebben voorgeprogrammeerd vooraf. Dan hoef ik tijdens optredens, met 1 druk schakelen. Hoe doen jullie dat? Is dit een speciale functie, waarop je moet letten? Bestaat er zoiets als een setlist/playlist? En dan het liefste in het apparaat zelf, geen zaken bijkopen/inpluggen/updaten/inladenn ed.

Meest logische zal zijn, al je geluiden kopieeren naar een lege user preset in je eigen volgorde? Maar de vraag is hier dus, hoe gaan jullie hiermee om?

DANK!
 
Hangt er natuurlijk ook vanaf welke synth het hier om gaat? Je programmeert of kopieert gewoon je sounds en dan save je die op de plek die je wilt...achterelkaar in dit geval :D...als je synth geheugen heeft natuurlijk? En met 1 knop schakelen hangt er natuurlijk ook vanaf hoe dat werkt op de synth die je hebt? met sommige synths kan je van patches wisselen met een pedaal b.v.
Of volg ik de vraag niet helemaal wellicht...
 
Ehmmm waarom stel je jezelf niet eerst eens de volgende vragen:
- waar speel je mee?
- hoe doe je het nu?
- waarom bevalt dat niet?
- heb je je eign suggesties al geprobeert?

Enige context en relevantie in je vraagstelling is wel gewenst :D
 
Ik wil een nieuwe synth kopen, vandaar deze vraag. Geluiden zelf op een eigen volgorde kopiƫren is inderdaad een optie, indien genoeg lege patches. Nu moet ik elk geluid helemaal opzoeken en dat is niet handig bij snelle wisselingen tussen de nummers. Maar mijn vraag was dus, is hier een speciale functie voor? Hoe gaan jullie hiermee om? :) Moet is ergens speciaal op letten bij een nieuwe synth kopen (behalve genoeg lege patches dus).
 
Meeste synths laten je opslaan in/kopieren naar user banks, de Motif gaat geloof ik vrij ver met een soort "favourites" systeem waar je zelf volgorde van veelgebruikte patches en performances kunt bepalen.
 
Kurzweil lost het heel handig op met Quick Access banks. Die gebruikte ik live altijd om de setlist in te zetten. Voor zover ik weet zit deze optie zit op alle K2x modellen en op de PC361, PC3Kx. Los daarvan is een Kurzweil sowieso een erg fijn instrument voor live gebruik, erg veelzijdig en ze gebruiken hele fijne klavieren of je nu gewogen of ongewogen wil hebben.

Hoewel ik al jaren niet meer live speel gebruik ik nog steeds een K2000vp als masterkeyboard in de studio
 
Je kan natuurlijk ook een setlist maken met daarachter de patchnummers als je niet de moeite wil nemen de patch van track 1 op plaats 1 te zetten, track 2 op 2, enz..
 
Back
Top