Problemen met mixen en saxofoon!

vind het wel grappig om te horen dat je die 5 % winst wil behalen op een sax sound terwijl je veel gemakkelijker 25% verbetering kan krijgen in je piano sound. Die sample lijkt uit een mc-303 te komen of iets dergelijks.

klinkt wel lekker laag heb je de samples van de nieuwe aira gebruikt?

sax vind ik ook erf saai .. misschien bedoel je dat wel. maar denk dat het meer de melodie is.
 
Lekkere track hoor. Echter, behalve de sax ligt voor mij gevoel ook de zang niet lekker (timing, toonsoort?)
 
PB send :)

Verwacht geen saxlicks ala sonnendanz, :D.. ben gewoon lekker afentoe met de sax in de weer :)
 
SAX

SAX

Hallo iedereen,
MacGyverGear had mij een Sax Sample gestuurd en ik bedank hem daarvoor.
Maar dat sample paste niet bij de song en ik denk zoiezo een echte sax niet gaat werken bij de song.
Omdat het toch iets meer progressieve is en ook niet met mijn melodie.
Ik heb mijn track nu wat veranderd en de sax is nu niet meer zo prominent aanwezig.
IK wil jullie bedanken voor al jullie reacties.
Ik ga nu proberen de sax is natuurlijk te laten klinken (ja met synth) en fouten in de mix op te lossen.
https://soundcloud.com/casparduijsens/id-3-w-i-p-unmixed-unmastered
 
Ik lees een aantal interessante stukken in je postings. Als eerste merk ik een verfrissend enthousiasme in wat je doet. Hulde daarvoor. Maar ik zou me ook willen aansluiten bij de comment van Dreammer. Probeer eerst een flinke hoeveelheid tracks in elkaar te draaien, liefst in verschillende genres, tempo's toonsoorten en sferen. Luister daarna opnieuw naar deze track en bedenk wat je anders zou willen doen. Ik begrijp dat je nu super enthousisast bent over deze track. Misschien luister je er echter heel anders naar over een tijdje. Aan de andere kant klinkt het nou ook weer niet alsof dit je eerste track ooit is.

Als je er niets mee kunt, trek je er alsjeblieft niet teveel van aan, maar volgens mij zou je moeten beginnen met een goede compositie voordat je gaat nadenken over mixing, mastering of zelfs uitbrengen. Je compositie vind ik nog niet goed genoeg. Ik zou hem in elk geval nu niet kopen. Ik stoor me aan twee redelijk duidelijke "fouten in de flow van je track. In de break draai op 1:33 het geluid dicht van dat gagate dingetje om vervolgens je piano erin te laten komen. Het idee is op zich niets mis mee, maar de uitvoering wel. Misschien zou je even moeten proberen om die piano eerder erin te laten komen, voordat dat andere dinetje er helemaal uit is. Het tweede storende element is voor mij het stuk op 3:14. Daar voeg je ineens een extra maat met 5 tellen in en that's it. Dat haalt de flow uit je track. Als je iets dergelijks wilt doen, voeg dan twee maten in van elk 4 tellen of zo.

Je zou ook kunnen overwegen om iets meer variatie in je track in te bouwen. Ik hoor nu nog vrij veel dezelfde akkoorden terugkomen en dat gaat een beetje vervelen op den duur.

Je kick vind ik heel erg lekker klinken, evenals dat delayed gitaarachtige geluidje.

Maar ga je mond spoelen als je zegt dat een echte sax misschien niet zo werkt in je track! Echte saxen werken namelijk ALTIJD! :D
 
Erg goede feedback!
Het klopt, ik maak meer tracks in verschillende genres.
Maar het probleem is als er iets mis is met de track, begin ik al aan een nieuwe track om mijn oren te verfrissen.
Maar die track laat ik dan altijd meestal liggen.
Bij elke track wordt mijn ervaring steeds een beetje hoger.
Nou wil ik niet zeggen dat ik heel ervaren ben!
Misschien moet ik dan toch maar een beter refrein maken.
Want wat ik wel weet van mijzelf is dat ik de gitaar lekker vindt klinken.
 
Nu ben ik wel benieuwd wat MacGyverGear nu precies heeft ingespeeld en opgestuurd, ja!:)

Posten?
 
Back
Top