hulp gevraagd!!

Alexandre

Synthesized Fool
Lid sinds
25 september 2002
Berichten
26
Locatie
Belgium
hallo,

Ik ben dus beginnende producer hebt heb weliswaar al enkele toestellen :)
ik bezit de Roland JP8080, MC505, SP505 en Korg Triton LE.
Verder heb ik nog de Edirol UM880 (midi interface) en de Roland KC100 (keyboard amplifier 4 channels)

Wat gebeurt er dus...
Ik speel & programmeer alles in in cubase.
M'n pc sluit ik aan (via usb) met m'n edirol UM880.
Aan m'n UM880 zijn al mijn toestellen aangesloten.
daarna... zijn al mijn audio-uitgangen aangesloten op de KC100.

als ik een liedje op wil nemen (vanuit de KC100 dus) heb ik enorm veel kwaliteitsverlies van mijn geluid!!!

oplossing => mixer

kheb mijn oog laten vallen op de Behringer UB2442FX-pro.
maar kheb natuurlijk enkele vraagjes (daarom ben ik dus beginner he)

voorbeeld: JP8080

Tot nu toe sluit ik mijn output connecters ( L & R ) => rood-wit kabel aan op de KC100.
Deze kabel eindigt in een dikke stereo dop (voila, mijn visuele voorstellen. Ik weet gewoon de naam er niet van).
Zoals je kunt zien in de handleiding & op de foto (zie links onderaan) zijn de meeste kanalen op die mixer mono ...
het is dus wel de bedoeling dat ik een stereobeeld krijg...

moet ik dan gewoon die "stereo dop" in die (mono) ingang steken? (en komt het geluid er dan stereo uit?) Of moet ik dan 2 kanalen gebruiken om die stereo te verkrijgen?


hopelijk schept er iemand duidelijkheid want euh... kmoet nog veel leren


mvg

alex

links:

foto 1: kan je hier vinden
foto 2: kan je hier vinden
foto 3: kan je hier vinden
handleiding: kan je hier vinden
 
Of moet ik dan 2 kanalen gebruiken om die stereo te verkrijgen

inderdaad !

gelukkig zijn er meer en meer mixers die ook stereo kanalen aanbieden maar als die ontbreken of als er te weinig van zijn moet je bijv. Links in kanaal 1 steken en Rechts in kanaal 2. En dan zet je de pan pot (==stereo positie) van die twee kanalen in hun respectieve extreme stand, dwz kanaal 1 helemaal naar Links en kanaal 2 radikaal over Rechts.
 
Re: hulp gevraagd!!

Origineel geplaatst door Alexandre
Tot nu toe sluit ik mijn output connecters ( L & R ) => rood-wit kabel aan op de KC100.
Deze kabel eindigt in een dikke stereo dop (voila, mijn visuele voorstellen. Ik weet gewoon de naam er niet van).



jackplugs.jpg


Hier zie je 2 pluggen. Dit zijn Jacks. De grote is een mono plug, te zien aan 1 zwart ringetje aan de top. De kleine is stereo, te zien aan 2 zwarte ringetjes om de top. De grote is natuurlijk ook in stereo verkrijgbaar, en de klein ook in mono.




S180537.JPG


En hier zie je een aantal tulp stekkertjes. Deze gebruik je waarschijnlijk nu.




moet ik dan gewoon die "stereo dop" in die (mono) ingang steken? (en komt het geluid er dan stereo uit?) Of moet ik dan 2 kanalen gebruiken om die stereo te verkrijgen?

Dat klopt. Wat je dus moet doen, is het aantal uitgangen tellen van je synths, en dan bepalen hoeveel ingangen je nodig hebt om je mengpaneel. Zal wel zoiets zijn:

Roland JP8080: 2 x mono
MC505: 4 x mono
SP505: 2 x mono
Korg Triton LE: 4 x mono

Dus heb je een mengpaneel nodig met minstens 12 mono ingangen. Waartschijnlijk iets meer, zodat latere uitbreidingen er makkelijk op kunnen.
Of je zou een mengpaneel met 8 mono kanalen en 2 stereo kanalen kunnen nemen. (Je snapt hoe het dan aangesloten kan worden?)
 
enorm bedankt Mk II & Solid_Snake voor jullie goeie & duidelijke antwoorden op m'n vraag

:halleluja :okdan:


kheb weeral wat bijgeleerd dankzij jullie! kdenk dak bij m'n keuze zal blijven qua mixer (Behringer UB2442FX-Pro).
kga van't weekend eens langs bij de muziekhandel om hem es van naderbij te gaan bekijken8~ en/of te gaan kopen.
tis echt wel nodig dat er een mixer bijkomt,want al dat heen & weer geloop (volume van het ene toestel aanpassen,
dan weer het andere,...) + m'n opnames gaan er ook op vooruitgaan.

greetzzzzz to you all

Alex
 
Back
Top