Gebruik van twee verschillende geluidskaarten

Kneelz

Reuzebonk
Lid sinds
27 augustus 2009
Berichten
1.848
Locatie
Omgeving Nijmegen
Dag,

Ik weet even niet of dit mogelijk is en wat de beste manier is om hiermee te werken. Dus ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen. Het zit zo:

Ik heb een maudio delta 1010 pci-e kaart in mijn pc en nu heb ik een alesis i/o 26 (firewire) erbij aangeschaft. De bedoeling is om de 1010 audio in- en uitgangen te gebruiken voor synths van en naar pc. De alesis moet vanuit de pc alleen control voltages uitsturen via silentway naar modulaire synth.

Is het mogelijk beide te gebruiken binnen, in mijn geval reason 7? En kan dit dan door middel van de pci slot en firewire of moet dit dan op een andere manier? En moet ik de twee kaarten dan ook syncen via spdif?

Ik hoop dat het gaat, ben nog aan het wachten op de firewire kabel, anders moet de 1010 er uiteindelijk toch uit en plaats maken voor een adat uitbreiding...
 
Moet naar mijn idee wel te doen zijn.
Ik heb een apart systeempje met een intern audio kaartje, tesamen met een tascam US122 via USB en een Terratec Phase 88 via firewirekaartje in een PCI slot, allemaal op een oud XP pentium computertje i.c.m. Samplitude.
Werkt dat het een plezier is :D.

Cheers,
Exo. :mega:
 
Dat is goed nieuws, ik wil de 1010 namelijk het liefste houden. Helaas heb ik een dc coupled interface nodig voor silentway maar dan heb ik goede hoop. Ik wacht op de firewire kabel en laat mijn bevindingen weten...
 
Moet naar mijn idee wel te doen zijn.
Ik heb een apart systeempje met een intern audio kaartje, tesamen met een tascam US122 via USB en een Terratec Phase 88 via firewirekaartje in een PCI slot, allemaal op een oud XP pentium computertje i.c.m. Samplitude.
Werkt dat het een plezier is :D.
En kan je dan de audio inputs van beide kaarten tegelijk gebruiken in een DAW ?
Zo ja, hoe fix je dat (twee audio drivers te zelfdertijd aktief) ?
 
Yep het is gelukt. Ik had wat problemen om de andere interface aan de gang te krijgen via firewire ... Texas instruments was the solution.

Wat betreft de twee kaarten tegelijk gebruiken; binnen reason is de enige oplossing om via asio4all te werken. Maar na een hoop gepuzzel en de tevredenheid wat betreft de alesis i/o26 ga ik alleen met die interface werken. Eventueel uit te breiden met adat dus dat komt wel goed.

Bedankt voor het meedenken!
 
Op windows gebruik ik al jaren ASIO4ALL en 2 audio interfaces.

Er kan altijd maar 1 interface als OUTPUT worden geselecteerd, maar je kan wel alle INPUTS van ALLE aangesloten audio interfaces gebruiken.

Op mijn website heb ik een kleine tutorial neergezet hoe dit te doen in Ableton.
( Het principe blijft hetzelfde in elke DAW. )

Hopelijk heeft iemand hier wat aan.

http://9000knobs.be/?p=software#navigation

settings.jpg
 
Ik heb jaren met 2 soundcards gewerkt in XP. 1 op PCI (Terratec DMX) en 1 op Firewire (Motu 896)
Het woord miserie wil ik niet gebruiken, vlot werken was wat anders. XP koos de Soundcard waar die op dat ogenblik bij de opstart zin in had. Meestal PCI.
Ik moest dan mijn Motu (FW) steeds een paar keer herstarten voor die actief werd in XP...
Maar toegegeven, nooit naar een deftige oplossing gezocht.

Gelukkig verleden tijd en happy Logic Pro X gebruiker.
 
Back
Top