Video Equinox

Tjonge, wat doen we soms toch moeilijk over een simpele google... :D

korg_pe1000.jpg


...ik presenteer u... de Korg Polyphonic Ensemble
 
Op die eerste site staat de ARP-2500 ook niet vermeld......en hij heeft er wel degelijk één.....getverdemme:{
Ook te zien tijdens het interview op MTV en het concert "Paris la Defense".
 
Ik ben in het bezit van een kopie (van een kopie, van een kopie) van de video van Place de la Concorde.

Is leuk om te hebben, maar live-beelden zijn er nauwelijks (eigenlijk helemaal niet, op wat publiekshots na)

Verder zijn er veel van die typische jaren 70 "video-effecten" te zien, dus al met al zie je weinig Jarre!!

Maar die paar beelden die er van hem en zijn gear zijn die zijn dan wel weer stoer. :okdan:
(hij playbackt wel heel slecht....bij de weg) ;)

Niet alle nummers worden trouwens vertoond (equinoxe 4, oygene 1, equinoxe 5, oxygene 5, equinoxe 7)
oxygene 6 wordt bij de intro gedraaid en oxygene 4 bij de aftiteling!!!
 
Ik heb twee opmerkingen over de video:

1) Volgens mij hoor je helemaal niet de live muziek van het concert maar hebben ze gewoon de studio tracks gesynchroniseerd met de videobeelden. Het komt in ieder geval enorm nep over.
(download de videos op http://pfmusic.kulichki.net/jarre/music.html)
2) De volgorde van de nummers verbaast mij ook. Neem de eerste twee nummers: Equinoxe 1, een nummer wat duidelijk een intro is en opbouwt naar het ijle Equinoxe 2; maar op het concert kapt hij het gewoon af en cross-fade hij naar Oxygene 1, alweer zo'n intro. AAARGH. Maar ik denk dat het vooral aan 1) hierboven ligt dat het niet klinkt, in het echie zal hij het wel wat subtieler gedaan hebben.

Wat denken jullie er van?
 
Ik zag laats een ouwe opnamen van Avro's Top-Pop.
En wie kwam ten toneel? Juist! Jarre met Oxygene...
Als je dat naar jaren weer terug ziet....Ahum
Je ziet de beste man 'n beetje wezenloos aan wat knoppen draaien.
Met echt zo'n jaren zeventig look.

Ik wist niet dat er ook opnamens zijn gemaakt van Place du Concorde.
Alleen foto's. En alleen al de foto's zijn al leuk om naar te kijken.
Met andere woorden.... DIE FILM WIL IK OOK ZIEN !!:D
 
Hmm het lijkt er inderdaad op dat de links het niet meer doen, een maandje geleden ofzo nog wel, daarom had ik ook een bookmark naar deze site. Teleurstellend.
 
Origineel geplaatst door Daftmax
Ik ben in het bezit van een kopie (van een kopie, van een kopie) van de video van Place de la Concorde.

Is leuk om te hebben, maar live-beelden zijn er nauwelijks (eigenlijk helemaal niet, op wat publiekshots na)

Verder zijn er veel van die typische jaren 70 "video-effecten" te zien, dus al met al zie je weinig Jarre!!

Maar die paar beelden die er van hem en zijn gear zijn die zijn dan wel weer stoer. :okdan:
(hij playbackt wel heel slecht....bij de weg) ;)

Niet alle nummers worden trouwens vertoond (equinoxe 4, oygene 1, equinoxe 5, oxygene 5, equinoxe 7)
oxygene 6 wordt bij de intro gedraaid en oxygene 4 bij de aftiteling!!!


Tiens, dan zou het nog iets anders geweest zijn. De video waar ik het over heb, liet Equinox VOLLEDIG horen, van de eerste tot en met de laatste part.:confused: Ik heb de link ook eens geprobeerd, maar mpegs worden op m'n werk afgeschermd. Ik zal eens kijken of ik die voormalige kameraad niet kan opsporen (is misschien gemakkelijker dan de video te vinden). Dan kan ik het hem gelijk vragen welke het was ;) Als ik er ooit achter kom, laat ik het jullie beslist weten :biertje:

Bedankt voor de vele reakties in ieder geval :okdan:

:doei:
 
Oude thread - nieuw overzicht

Oude thread - nieuw overzicht

Ach, omdat deze thread inmiddels al tijden niet meer is bijgewerkt, toch nog maar een leuk linkje plaatsen.

Jarre instrumenten tabel ...bevat een leuk overzicht van welke apparatuur is ingezet voor welk album.
 
Hier een site waarop erg veel video's van Jean Michel Jarre te vinden zijn. Echte aanraders zijn het cooncert van Lyon, Houston maar met name Moscow (hoog live-gehalte). Ik ben een echte Jarre-freak en was blij eindelijk eens wat oudere concerten te kunnen zien.Ik heb de cd's van de concerten in Docklands, Lyon en Houston al jaren, en dan is het leuk om de bijbehorende beelden te zien.

In Moscow bespeelt hij trouwens een CS80 (in de jaren 80 in Peking/Shanghai was dat een CS60). De OBXa komt ook vaak aan bod in z'n vroegere concerten. Verder was ik onder de indruk van de solo's uit de JP8000, met gebruik van de ribbon controller.

De volledige concerten kun je downloaden, maar ook wat kortere fragmenten. Ook de originele videoclips zijn te vinden. Place de la Concorde staat er op, maar in erg lage kwaliteit.

De verbinding is erg traag, een concert downloaden kost je al gauw 6 uur. De "LIEN3" server lijkt het meest betrouwbaar.

http://www.jarrevideo.com/dl/index.html

Komt gelijk mijn vraag: kent iemand een (gratis) programma waarmee ik de gedownloade mpg en avi films kan omzetten naar VOB-bestanden zodat een simpele huis-tuin-en-keuken dvd-speler ze kan afspelen ?
 
Eerst moet je je avi omzetten in een MPEG bestand dat kan met TMPgenc

Daarna zal je een DVD autoring programma TMPGend author moeten hebben om de DVD structuur aan te maken dus de VIDEO_TS map
en AUDIO_TS map(is normaliter leeg)
Dit moet je dan branden op een DVD.


Zie linkss TMPGENC is free ware de author werkt geloof ik trial 30 dagen.
http://www.pegasys-inc.com/en/index.html

Zie ook www.weethet.nl

Daar staan tips en voorbeelden hoe je het moet doen.

Ook bij www.vcdhelp.com

Die is eigenlijk nrog beter staan meer specifiekek voorbeelden.
 
Back
Top