Jaimie Fanatic - Riders of the Storm

Je zou zelfs de drums nog wat minder prominent naar voren hoeven te laten komen wanneer je je melodieen echt goed uitwerkt. De melodie kwa sequence en kwa noten.

Een goeie melodie geeft een track heel veel energie, probeer niet alleen energie te halen uit de drums,

de potentie is er,, je moet alleen harder werken om echt iets goeds te maken. Een goeie track uitgewerkt en al, ben je zo een maand mee bezig. Als jij dit in een dagje kan maken, ben ik heel benieuwd wat eruit komt als je echt een maand werkt aan een track

Origineel geplaatst door MadR
tuurlijk is de basslijn lekker ... alleen niet bijzonder ...
daarnaast ... de aandacht die je aan je beats hebt besteed moet je gewoon ook aan de melodie besteden !
 
ik ben vanavond weer bezig geweest met de track. Er zit nu meer in dan voorheen, hij is ook wat langer. Ik zet hem straks online en dan moeten we maar eens verder discussieren of het de goede kant uit gaat of juist niet

ik zal aan deze track eens lang werken, met een beetje kritische begeleiding van jullie. Hoewel ik natuurlijk wel vast blijf houden aan mijn eigen ding, als ik het echt echt echt mooi vind, dan is hij gewoon af voor mij.. vooralsnog wil ik er nog wel aan werken
 
Origineel geplaatst door jaimiefanatic
vooralsnog wil ik er nog wel aan werken

:D ''vooralsnog'' :D


Ik ben errug benieuwd naar de nieuwere versie vind persoonlijk de eerste al lekker (moet wel bekennen dat hij na 3 keer draaien m'n strot uit komt maar da's ff persoonlijk)
Vind wel die ''Neptunes'' gitaartjes stoer....
 
Origineel geplaatst door jaimiefanatic
mm ik besteed gemiddeld een half uur aan mijn beats en een hele dag aan derest :confused: :stupid
eh ja aan je mix, de sound en je arrangement ja
maar niet aan je melodie ... daar ben je gewoon te snel tevreden
als je echt the neptunes adoreert
dan moet die HOOK er in zitten
die afbouwende wending en die zeer nauwkeurig melodie volgende beats
 
De neptunes zijn producers en geen engineers. Aan de tracks van de neptunes werken ook nog eens 4 engineers mee die helpen met mixing enzo. Verkijk je er niet op.
 
Ik vind 'm opzich zeker leuk klinken, maar hij mag naar mijn idee veel voller en minder droog klinken. Ik ben benieuwd hoe 't zou klinken als je 'm flink laat pompen met bijvoorbeeld de Sonitus R3 compressor. De kick mag sowieso wat krachtiger. Er mist iets wat de track draagt en iets minder van dat gitaarsampletje zou volgens mij ook niet zo'n slecht idee zijn.

Zoals al eerder gezegd, ik denk dat je gewoon wat meer tijd aan deze track moet besteden en 'm voor nu even in de ijskast moet stoppen om er later weer met een fris gehoor aan verder te werken. Voor de rest complimenten dat je dit uit Fruity weet te krijgen..ben zelf nooit zover gekomen, maar misschien daarom ook overgestapt op Cubase.:eureka:
 
nou ik heb het in ieder geval geprobeerd spannender te maken, ik moet zelf zeggen dat ik deze versie mooier vind en dat ik de "blast my ass away" kick niet zo mis, in deze track gaat het mij om de drive. Ik ga eens rond shoppen met de track, kijken wat de reacties zijn.. ik weet wel dat sommige dingen gewoon wel ok klinken en in een club mega dope. als ik er teveel aan ga pielen verneuk ik het misschien alleen maar. dus voorlopig laat ik hem zo en ga ik weer verder met een nieuw leerproces c.q. een andere track :):okdan:
 
is het niet een idee voor jou om een samenwerkingsverband op te zetten met iemand die erg harmonisch/melodieus is ingesteld? dan ben jij de "Beatcreator" zeg maar....dat is volgens mij wat je erg goed kan, en wat je ook leuk vindt....dan kan iemand anders jou beats misschien verder uitwerken in een meer melodieuse track ofzo.....
 
Origineel geplaatst door olafmol
is het niet een idee voor jou om een samenwerkingsverband op te zetten met iemand die erg harmonisch/melodieus is ingesteld? dan ben jij de "Beatcreator" zeg maar....dat is volgens mij wat je erg goed kan, en wat je ook leuk vindt....dan kan iemand anders jou beats misschien verder uitwerken in een meer melodieuse track ofzo.....

ik zoek al jaren naar iemand die dat met mij samen kan doen, maar dan wel iemand die doorzet en niet na 1 keer afspreken afhaakt.. en ook iemand die goed is, die net zo gedreven is als ik.. ja naar zo iemand ben ik altijd al op zoek geweest..
 
dat Lapdance geluidje op 1:02 moet je echt anders spelen denk ik. Hij zet de drive van de beat op slot, hij hakkelt en stoot. Een melodie moet juist het ritme open breken, zodat de laatste toon van de 4e maat de 1e maat als het ware inweidt, alleen op die manier krijg je de drive die je zoekt.

Melodie is minstens zo belangrijk als de beat. Ik ken zat nummers met vrij suffe beats maar met onwijze goeie geluiden en melodieen. In een goeie melodie zit al energie. De tip is toch om eerst een goeie melodie te verzinnen en pas dan de beat te maken, je kan dan de beat aanpassen op de melodie. De melodie aanpassen op de beat werkt niet omdat een beat te weinig richtlijnen geeft om mee verder te gaan.
 
OK dan. Eerlijk gezegd was ik tot nu toe niet erg onder de iindruk van je tracks -en dat heb ik geloof ik ook nog eens vrij lomp gezegd, maar goed :D , deze is vet!

Ik heb nog wat puntjes, maar daar kom ik zo op. Ik vind je het een lekkere drivende track, lekker voor 's avonds in de auto weet je wel... Ik vond de eerste versie al koel, lekker gaan zonder al te veel opsmuk, en deze tweede versie is duidelijk wat beter. Ik mis geen melodie, en zeker in een lekker stampende track is dat imo ook niet nodig. Wat ik wel een beetje mis is een stukje afwisseling. Even weg van je thema en dan weer voluit terug. Er zit in deze tweede versie wel wat meer afwisseling in je thema met ietwat rustigere stukjes, maar ik denk dat het misschien aardig is om die 2 ritmische synth geluidjes even los te laten.
Je knalt er een string in, lekkere meegecompressed trouwens, of zit ik er naast? Hij deint lekker. Als je die een tijdje hebt laten meedoen, knal dan even die 2 geluidjes eruit en laat het dan even wat kaler en minder dwingender ofzo... Het is maar een ideetje :eureka:

Even over die puntjes. Ik vind persoonlijk je drumgeluiden ietsies minder geslaagd en toch wat af doen aan je nummer. Zeker aan het begin met die kale beat kan je het goed horen. Ik vind je bassdrum, shaker en clap wat te kaal, te plat en ook wat te weinig doorleeft. Ik weet niet precies hoe ik het moet zeggen, ik mis het vinylgevoel daarbij wat de track als totaal wel heeft. Anders kan ik het niet zeggen eigenlijk. Het is ook weer geen bagger, helemaal niet, maar het is maar wat ik hoor.

Anywayz, ik ben vrij lomp en kritisch, maar je gaat duidelijk in hele grote stapen voorwaarts... Keep on going! :okdan:
 
Origineel geplaatst door n0_key
OK dan. Eerlijk gezegd was ik tot nu toe niet erg onder de iindruk van je tracks -en dat heb ik geloof ik ook nog eens vrij lomp gezegd, maar goed :D , deze is vet!

Ik heb nog wat puntjes, maar daar kom ik zo op. Ik vind je het een lekkere drivende track, lekker voor 's avonds in de auto weet je wel... Ik vond de eerste versie al koel, lekker gaan zonder al te veel opsmuk, en deze tweede versie is duidelijk wat beter. Ik mis geen melodie, en zeker in een lekker stampende track is dat imo ook niet nodig. Wat ik wel een beetje mis is een stukje afwisseling. Even weg van je thema en dan weer voluit terug. Er zit in deze tweede versie wel wat meer afwisseling in je thema met ietwat rustigere stukjes, maar ik denk dat het misschien aardig is om die 2 ritmische synth geluidjes even los te laten.
Je knalt er een string in, lekkere meegecompressed trouwens, of zit ik er naast? Hij deint lekker. Als je die een tijdje hebt laten meedoen, knal dan even die 2 geluidjes eruit en laat het dan even wat kaler en minder dwingender ofzo... Het is maar een ideetje :eureka:

Even over die puntjes. Ik vind persoonlijk je drumgeluiden ietsies minder geslaagd en toch wat af doen aan je nummer. Zeker aan het begin met die kale beat kan je het goed horen. Ik vind je bassdrum, shaker en clap wat te kaal, te plat en ook wat te weinig doorleeft. Ik weet niet precies hoe ik het moet zeggen, ik mis het vinylgevoel daarbij wat de track als totaal wel heeft. Anders kan ik het niet zeggen eigenlijk. Het is ook weer geen bagger, helemaal niet, maar het is maar wat ik hoor.

Anywayz, ik ben vrij lomp en kritisch, maar je gaat duidelijk in hele grote stapen voorwaarts... Keep on going! :okdan:

hey man tof!
dank je!
ik begon al een beetje moedeloos te raken van de reacties over melodieen enzo. ik bedoel ja leuk, maar ik ben ook geen melodie fan zelf.. de platen die ik draai zijn vaak toch basic met beats en klinken gewoon stoer en bevatten geen moeilijke toffe pakkende melodieen. Ik snap je kritische punten en zal er ook zeker eens naar kijken. De drums die wat vlak en kaal klinken heb ik eigenlijk express gedaan door natural drums te pakken. Dit heb ik eigenlijk weer vanuit die neptunes hoek. Waar iedereen commerciele house drums pakken die voluit knallen en rond pompen heb ik natural drums gepakt die dat veel minder doen maar in mijn mening veel meer die real life feel geven. Minder pompen maar wel meer terug naar de real feel. anders kan ik het niet uitleggen. ik ben bang dat als ik knallende drums ga pakken dat het dan helemaal commercieel en te tof gaat worden.

Het compressie effect heb ik uit logic met een eind compressor en daarna nog een multipressor. In fruity krijg ik dit vrijwel niet voor elkaar. Ik zal eens proberen die string enzo alleen te doen, dat ie inderdaad net effe weer een apart hoofdstuk krijg in de track, als afwisseling.

Tof van je reactie en hopelijk de volgende weer beter :walker:
 
probeer gewoon eens alleen melodieen te maken
nadeel is dat je geen knoppen synths hebt
dan kom je namelijk je altijd toevallig bij een goed geluid terecht.

Ik maak altijd patches bij nummers
en soms jaag ik dan midi noten van andere nummersdoor die patch enzow
soms komen dara leuke dingen uitzetten

wat de Neptunes doen is wel echt muzikaal
maar vergis je niet ze luisteren een hele hoop rare groove en oude funk enzow

nog een tip is stapelen van melodieen
of dezelfde melodielijnen maar via een andere patch
of 2 layers waar van de 1, 2 noten hoger speelt

het is allemaal een kwestie van gebruiken wat je hebt
 
Origineel geplaatst door MadR
probeer gewoon eens alleen melodieen te maken
nadeel is dat je geen knoppen synths hebt
dan kom je namelijk je altijd toevallig bij een goed geluid terecht.

Ik maak altijd patches bij nummers
en soms jaag ik dan midi noten van andere nummersdoor die patch enzow
soms komen dara leuke dingen uitzetten

wat de Neptunes doen is wel echt muzikaal
maar vergis je niet ze luisteren een hele hoop rare groove en oude funk enzow

nog een tip is stapelen van melodieen
of dezelfde melodielijnen maar via een andere patch
of 2 layers waar van de 1, 2 noten hoger speelt

het is allemaal een kwestie van gebruiken wat je hebt

wel grappig want alles wat je nu zegt heb ik gisteren gedaan. ben uren bezig geweest met het tweaken van de diverse synths (met knoppen) die ik heb. Heb onderhand alle synths wel ff goed doorgespit. Sommige vind ik erg lastig maar ja oefening baart kunst. Ook heb ik een melodie lijn op een kale kick gezet en diezelfde melodie door een andere synth gegooid en die gestackd zeg maar; layeren. Wat ik nu ook gedaan heb, van een tip hier, is sommige percussies op de melodie van de synth gezet, dus ook die layeren maar dan met een kleine variatie.. gewoon effe uitproberen. Dus ik werk er aan.. :)
 
[deur in huis]
Mag ik hem es mixen?
[/deur in huis]
 
Back
Top