Jaimie Fanatic - Riders of the Storm

Ik was even bang dat je een remix van 't Doors nummer had gemaakt..
Gelukkig niet, dus! (althans, ik herkende niks ervan in je nummer)
't Klinkt nogal droogjes allemaal, vinnik. Verder wel redelijk strak in elkaar gemixt nummer.
 
It's gett'n hot in here....
Het klinkt superstrak allemaal maar als ze me hadden gezegd dat dit de b kant was geweest van Tiga - Hot in here, dan had ik ze nog gelooft ook....:engel:
 
Origineel geplaatst door udodance
It's gett'n hot in here....
Het klinkt superstrak allemaal maar als ze me hadden gezegd dat dit de b kant was geweest van Tiga - Hot in here, dan had ik ze nog gelooft ook....:engel:

:erm: die opmerking snap ik niet helemaal, ook dus niet of het een compliment is of een punt van kritiek.
anyways, ja ik ben nu eenmaal niet zo goed met synths, melodieen en zo anders had ik hem helemaal theatraal gemaakt
ik doe mijn best, nu heb ik de nadruk gelegd op die harde lead c.q. bassline.. het gaat er dus eigenlijk meer om dat als je dit draait
dat je dan overweldigd wordt door die sound, daarom is de break ook vrij simpel en ligt de nadruk op het contrast van break en chorus..
verder wel lief dat jullie me complimenteren over de strakheid van de track. Ik heb het zoals gewoonlijk gemaakt met Fruity maar nu echt
heel veel tijd gestoken in het afmixen met Logic .. 3 compressors eroverheen waarvan de laatse de multipressor... Ik wilde een zo zuiver
mogelijke sound krijgen omdat in Fruity dat nogal te wensen over laat. Fruity is goed voor de tools vind ik, maar de sound moet Logic
oplossen.. :)

ik zie uit naar meer commentaar, hoop dat jullie het ook fijn vinden als ik mijn visie en denkwijze zo nu en dan hier neer zet :)
adios
 
Ik zou hier en daar wat reverb, ofzo toevoegen. Kwestie van smaak?
 
dit doet me toch wel denken aan Basement Jaxx

Lekker hoor, hoe die bassline afwisselt met zo'n snare'tjes enzo

De opname clipt ergens, schoonheidsfoutje van je mp3


vind t wel ok, misschien redelijk kaal, maar van de andere kant is dat misschien de kracht ervan

carry on
 
Lekker hoorrr!!!!!
Dat gitaarachtige dingetje doet me wel meteen aan de Neptunes denken :D
Keep going klinkt zeer lekker!
 
Origineel geplaatst door Kevin
Lekker hoorrr!!!!!
Dat gitaarachtige dingetje doet me wel meteen aan de Neptunes denken :D
Keep going klinkt zeer lekker!

rara waar die sample vandaan komt haha
ja ook ik vind het redelijk kaal, wil dan ook de hele tijd dingen erbij doen, maar zoals ik zei ik ben slech met synths en melodieen dus ik maak hem dan vaak alleen maar lelijker, plus vaak denk je zo dat er veel bij moet maar dan hoor je em in de club ofzo en dan istie mad vet.. soms is minder meer. Wel leuk dat over het algemeen hij toch goed overkomt..:yamaha:
 
Hehe nu hoor ik idd ook een stemsample van Pharell !

Foei foei you naughty boy!:smeris:

Hehe opsturen ''basement jaxx'' remix van de neptunes :D
 
swingt lekker weg.....vind de basskick wat muffig klinken...... geinig trekkie....wel weer een echte DJ-tool
 
ik hoor er trouwens wel iets (heel heel heel klein beetje) van de doors in maar nummer is erg lekker en de manier van mixen is er sprankelend en orgineel moet ik zeggen.

top
 
Origineel geplaatst door EDP
ik hoor er trouwens wel iets (heel heel heel klein beetje) van de doors in maar nummer is erg lekker en de manier van mixen is er sprankelend en orgineel moet ik zeggen.

top

thanks gozer,

er zit trouwens echt helemaal NIETS in van The Doors. De enige link met die track is de titel en toen ik de titel verzon had ik niet door dat ik een oude titel van the doors gebruikte.. stom eigenlijk, maar ik vind de titel wel tof.. het heeft dus geen enkele sample van the doors, wel een paar van the neptunes, maar dat waren alleen maar drums en wat gitaarpingels.. nou als je dat niet kan gebruiken? dat kun je ook zo naspelen.. de stem van pharrell zit er idd in, maar ja ook dat is maar minimaal

wel tof dat je hem lekker vindt klinken!
 
Origineel geplaatst door jaimiefanatic
thanks gozer,

er zit trouwens echt helemaal NIETS in van The Doors. De enige link met die track is de titel en toen ik de titel verzon had ik niet door dat ik een oude titel van the doors gebruikte.. stom eigenlijk, maar ik vind de titel wel tof.. het heeft dus geen enkele sample van the doors, wel een paar van the neptunes, maar dat waren alleen maar drums en wat gitaarpingels.. nou als je dat niet kan gebruiken? dat kun je ook zo naspelen.. de stem van pharrell zit er idd in, maar ja ook dat is maar minimaal

wel tof dat je hem lekker vindt klinken!

ik bedoel ook meer een stukje melodie, misschien komt het door de titel en dat ik het wil horen en misschien door de grote hoeveelheid caffeine (ben al van af 3 uur vanacht bezig met muziek maken en ga zomaar is mijn bed in).

desalniettemin(ja ik vindt het gewoon leuk omdat woord te gebruiken, net zoals nochtans) is het een lekker nummertje!
 
Origineel geplaatst door EDP
ik bedoel ook meer een stukje melodie, misschien komt het door de titel en dat ik het wil horen en misschien door de grote hoeveelheid caffeine (ben al van af 3 uur vanacht bezig met muziek maken en ga zomaar is mijn bed in).

desalniettemin(ja ik vindt het gewoon leuk omdat woord te gebruiken, net zoals nochtans) is het een lekker nummertje!

dat heb ik met "vooralsnog" ..dus vooralsnog bedankt!
 
je gaat vooruit jamie !!
basslijn is heerlijk .. die note repeats vink wat minder
(misschien nog wat rodzooien en puzellen met die neptunes samples)
maar dit gaat iets verder dan je standaard dj tools die je maakt

leuk !!
 
Je bent lui man, GET OF YOUR ASS AND JAM!!!!!!!!!!!!!!!!!

De beats zijn tight, maar de melodie en de bassline zijn gewoon te makkelijk, het funkt nog niet met de rest mee. Harder werken man:o:
 
grappig dat er deze keer zo tegenstrijdige entries zijn. de een vindt hem saaaai de ander geniet vol op van de bassline en de strakheid van de track. Misschien vanavond eens kijken of ik er nog wat aan kan doen anders laat ik hem zo :)
thank in ieder geval voor de reacties :)
 
boba heeft gelijk

de beats zijn goed uitgewerkt
de rest kan beter !
 
Origineel geplaatst door MadR
boba heeft gelijk

de beats zijn goed uitgewerkt
de rest kan beter !

huh en eerst vond je de bassline lekker, zoals je schrijft
toch maar niet? :erm:
 
Origineel geplaatst door jaimiefanatic
huh en eerst vond je de bassline lekker, zoals je schrijft
toch maar niet? :erm:

tuurlijk is de basslijn lekker ... alleen niet bijzonder ...
daarnaast ... de aandacht die je aan je beats hebt besteed moet je gewoon ook aan de melodie besteden !
 
Back
Top