Een nieuw lid met een keyboardnaam:-)

PSR8000

Stamgast
Lid sinds
6 december 2013
Berichten
137
Locatie
In een huis met een ongeisoleerd dak erop
Hallo beste leden van Synthforum,

Ik heb mij heel wat jaren geleden geloof ik aangemeld op dit forum maar inlog gegevens zoek geraakt en omdat ik vaak toch op het forum zit mee te lezen wilde ik mij toch even voorstellen..

Ik ben 40 en kom uit Zuid Holland en ja ben de laatste jaren meer met virtuele synthesizers in de weer.
Koop weleens een oude Roland of Yamaha op om door te verkopen maar gebruik ze alleen even om te testen.

Ooit begonnen met een Casio SK-1 sampling keyboardje en vooral dat samplen was gelijk wel een ding wat mij altijd bleef boeien, kon van allerlei geluidjes geinige speelsounds maken en in dat eenvoudige keyboardje zat ook een soort van synthesizertje waarmee je sounds kon bewerken..
Daarna vele andere keyboardjes versleten maar ze moesten wel sounds kunnen bewerken was altijd een eis van mij.
Miste het sampling van de Casio wel heel erg maar maakte toen muziek beetje lijkend op JM Jarre en Vangelis uiteraard binnen de capaciteiten van de gebruike keyboardjes.
De zeverige soundjes welke in die muziek voorkomen haalde ik uit een PSR 400 door een wasknijper tussen de PB wiel te klemmen en deze dan op -12 in te stellen.
Aan de sustain zat een eigen gebakken flip flopje welke er voor zorgde dat deze niet te lang maar ook niet te kort was
De KN920 SX van Technics was een boardje waar je ook allerlei toonvariaties kon bewerken en ook eigen ritmes op kon bouwen, de muziek begon al aardig te klinken zoals in het koppie zat.
Maar kon pas echt muziek gaan maken zoals ik het al die tijd bedoelde toen de PSR8000 in huis kwam.
Ondanks dat het een keyboard was heb ik er voornamelijk synthesizer stukken uit gehaald vaak met samples er bij omdat ik dat sinds jaren weer beetje goed kon doen..
En zodoende ook mijn forumnaam.
Daarna heb ik eigenlijk wel van alles gehad,microkorg, Venom en de Juno D maar in 2009 helemaal overgestapt op de VST instrumenten.
Favoriet is toch wel de Largo van Waldorf op het moment.
Tja qua hardware synth welke ik graag ooit zou willen hebben zijn voornamelijk diegene onder de 1000 euro, de Blofeld of de Pulse 2 van Waldorf, Novation Bass station en toch ook de Casio XW-P1 lijkt mij een heel boeiend instrument om eens aan de tand te voelen.
Zit nu erg in twijfel of ik moet investeren in een goede MIDI controller of een hardware synthesizer.
Bij de eerste optie kan ik altijd kiezen welke ik maar wil maar vind het ook een uitdaging om uit 1 apparaat al sounds te vergaren.

Qua muziek maak ik tegenwoordig van alles, takkebosherrie tot aan jazz muziek.
Het is net hoe de wind waait.
Omdat dit een synthesizer forum is zal ik een aparte soundcloud aanmaken waar ik de meer synth gerelateerde muziek op zal posten want dat zal ik altijd wel blijven maken hoe oud ik ook worden mag.

Groetjes:Ramon
 
Hallo Allemaal,

Ja je kan een lid idd mindere namen geven, nou ja doelde meer op het feit dat het een synthforum was en ik dan met een keyboard type uit een ver verleden kom aankakken:-)
Maar ach het was wel een apparaat wat mijn muzikale leven drastisch veranderde.

Groetjes:Ramon
 
Back
Top