Hallo allemaal

Synth4NTAGONIST

Nieuwkomer
Lid sinds
20 juni 2021
Berichten
4
Locatie
Amsterdam
Tot een aantal jaren terug kwam ik vaak op dit forum, niet als lid, maar gewoon meelezen met de interessante discussies hier. Door verschillende redenen en andere bezigheden ben ik al heel lang niet meer wezen kijken, tot vandaag. De nieuwe website ziet er helemaal prima uit. Gefeliciteerd ermee!.

Jaren geleden ben ik veel bezig geweest met het maken van muziek met synthesizers en het programmeren van patches. Ook heb ik een tijd als toetsenist in een metal bandje gespeeld. De band bestaat allang niet meer en de synthesizers worden momenteel niet veel meer gebruikt maar ik speel wel nog regelmatig klassieke stukken op mijn piano en mijn Kawai MP11se.

Ik ben software ontwikkelaar van beroep en vind het leuk om in mijn vrije tijd onder andere audio software te ontwikkelen. Zo heb ik bijvoorbeeld een synthesizer gemaakt (voor de mac) gewoon uit interesse om te onderzoeken hoe de geluiden van bijvoorbeeld een Jupiter 8 nou eigenlijk gemaakt worden. Erg interessant hoe je bijvoorbeeld van een simpele sinusvorm met allerlei (wiskundige) bewerkingen tot een complex geluid kan komen. Ook had ik mij altijd al afgevraagd hoe een chorus en cross delay effect nou eigenlijk echt werkt.
Synthesizer.png
 
Hoi en welkom.
Toetsenist in een metal band zijn staat nog op mijn bucket list :kimono:, moest gelijk aan de oude band Nocturnus denken.
 
Back
Top