Externe audio mixen in cubase

Steve303

aka WOLF
Lid sinds
13 oktober 2002
Berichten
1.691
Locatie
Gent - België
Hey,

Ik zou graag weten of het volgende mogelijk is in cubase en hoe ik dit moet doen?

Ik wil graag terug wat hardware aankopen maar wil geen externe mixer of effecten gaan aanschaffen. Ik heb een RME HDSP9632 met maximaal uitgebreide inputs.
Nu wil ik het geluid dat via die inputs van de geluidskaart binnenkomt mixen in cubase en er ook effecten aan toevoegen.
Als ik dus bijvoorbeeld een synth aanstuur via midi wil ik aan het geluid dat binnenkomt extra fx toevoegen (via vst plugins).
Ik ben er al in geslaagd om de audio op te nemen in cubase maar zoals je in bovenstaande uitleg kan lezen wil ik graag eens wat anders proberen.
Ik kan dit momenteel mixen via de mixer van RME maar wil dit in cubase doen. Vermoedelijk zal is dus via de matrix de inputs niet rechtstreeks naar de output (richting mijn monitors) mogen routeren.

Wie weet hier raad mee?
Owja cubase versie is studio 4.5

Alvast bedankt.
 
Ja dat kan vrij eenvoudig d.m.v. external instruments, alleen niet met cubase studio 4.5 (zo uit mijn hoofd). Hiervoor heb je het complete pakket nodig ipv een een uitgeklede versie.

Heb je ook een midi interface?
 
Dit is gewoon standaard Cubase functionaliteit waarvoor ze VST in de eerste plaats hebben uitgevonden. Geen rocket science dus.

In je VST Connections in Cubase moet je alle gewenste hardware input bussen van de RME definiëren en die dan routen naar de verschillende kanalen in Cubase. Dan kun je al je hardware inputs gelijktijdig op verschillende sporen opnemen. De rest is dan standaard Cubase. De manual doornemen of tutorials op internet opzoeken lijkt me geen overbodige luxe in jouw geval. Of je zoekt een geschikte betaalbare Cubase cursus natuurlijk ;)

Veel succes.
 
In je VST Connections in Cubase moet je alle gewenste hardware input bussen van de RME definiëren en die dan routen naar de verschillende kanalen in Cubase. Dan kun je al je hardware inputs gelijktijdig op verschillende sporen opnemen.

Bedankt voor de reactie.

Bovenstaande doe en kan ik allemaal maar ik had verwacht dat wanneer ik midi verstuur naar de hardware unit dat ik het volume van de audio input dan kan regelen voor het signaal opgenomen is en ook al effecten toevoegen(zoals bij een hardware mixer dus).

Bovendien twijfel ik soms aan de mogelijkheden van mijn cubase 4.5; ik denk dat een upgrade of aankoop van nieuwe versie zal moeten gebeuren... .

Ik heb mijn cubase eigenlijk een hele periode niet gebruikt wegens andere activiteiten dus mijn hele kennis en techniek is nogal roestig.
 
Bovenstaande doe en kan ik allemaal maar ik had verwacht dat wanneer ik midi verstuur naar de hardware unit dat ik het volume van de audio input dan kan regelen voor het signaal opgenomen is en ook al effecten toevoegen(zoals bij een hardware mixer dus).
VST connections instellen, audiotrack aanmaken, input selecteren, monitor aanzetten op die track. En dan kan je gewoon effecten er op zetten enzo.
 
Shit ik voel me nu wel ff stom; had 1 klein ding over het hoofd gezien:
De magische knop was het kleine luidsprekertje (monitoring).
Tja dat krijg je dan zeker als je al enkele jaren enkel met softsynths werkt =(.

Nu nog wat prutsen om de latency tussen hardware unit en software sequencer op te lossen zodat alles mooi synchroon verloopt.
Ik wil gewoon mijn korg elektribe R triggeren via cubase.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
 
Back
Top