Android in de studio? Of beter toch een ipad?

De iPad 2 zit wel echt aan het einde van zijn levenscyclus, ik verwacht dat een nieuwe versie van iOS niet meer ondersteund gaat worden. Je merkte met iOS 7 al dat het allemaal net wat stroever ging lopen en iOS 8 gaat hij waarschijnlijk niet meer trekken.
 
Ik kaap deze thread toch even want ik zit nog met wat vraagtekens:

Ik wil alleen maar kunnen samplen. Geen multitrack maar gewoon in een audio editor 24 bit 44khz 2 sporen (stereo).
Ik wil deze wav bestanden op kunnen slaan op een SD kaart. Kan dit en kan dit ook zonder itunes?
Is een ipad mini een goede keus hiervoor en welke audiointerface raden jullie aan?
 
Ik denk dat het dan toch maar een ipad 2 zal worden. Niet al te duur en goed genoeg voor wat midi geknoei.

Met de iPad 5 vanaf volgende maand (?) in de winkel zal versie 4 vermoedelijk snel een stuk goedkoper worden. Waarschijnlijk naar een prijs gaan die je nu nog voor de 2e generatie moet neerleggen.
 
Bij Android is midi via usb al bij diverse controllers/midi interfaces goed mogelijk maar audio is nog wel een probleem (latency)
 
Ik kaap deze thread toch even want ik zit nog met wat vraagtekens:

Ik wil alleen maar kunnen samplen. Geen multitrack maar gewoon in een audio editor 24 bit 44khz 2 sporen (stereo).
Ik wil deze wav bestanden op kunnen slaan op een SD kaart. Kan dit en kan dit ook zonder itunes?
Is een ipad mini een goede keus hiervoor en welke audiointerface raden jullie aan?

Ja dat kan en een mini trekt dat makkelijk. Je hebt apps die direct met dropbox kunnen connecten, dus zonder het gare itunes. Je kan bijvoorbeeld zo'n focusrite itrack solo eraan hangen. Die hebben ook een eigen app voor recording voor de ipad
 
Het lijkt erop dat Android ook voorzichtg mee gaat doen nu Apple (eindelijk) staads meer marktaandeel verliest.

http://www.androidmusician.com/

Bij Android is midi via usb al bij diverse controllers/midi interfaces goed mogelijk maar audio is nog wel een probleem (latency)

Moet je even voor jezelf uitmaken wat het belangrijkste is... Je nood om muziek te maken of je aversie voor Apple...
 
Ideologie is werkelijk waar de allerstomste reden om jezelf in de vingers te snijden als het apparatuur betreft die je moet gebruiken.

Wat is erger? 300 euro uitgeven aan een Android-tablet waar je uiteindelijk niks mee kunt of hetzelfde bedrag aan een Apple waar je wel wat mee kunt?

Goed, je verliest je recht om naar Apple-gebruikers te wijzen en te lachen dat ze veel geld hebben betaald voor een dom merkje omdat je er nu zelf ook een bent, maar of je het daarvoor moet doen... ;)
 
Naar mijn idee zijn die Android tablets veelal goedkoper.. en doen ze basisdingen die niet speciaal zijn (internetten, email, flimpje kijken, muziek spelen) maar missen ze goede apps.

Voor de iPad zijn er veel originele apps, die er goed uitzien en het goed doen. Dat geeft iPads meerwaarde..
 
Ideologie is werkelijk waar de allerstomste reden om jezelf in de vingers te snijden als het apparatuur betreft die je moet gebruiken.

JA, ideologie, wat heb je daar nou aan...........:stupid:stupid:stupid:stupid
 
Op Android moet je wel een dikke processor hebben, zoals in mijn Note2.
Als synths heb ik Axxe, een Arp Axxe emulator. Bedient alleen wel kut.
Common Analog Synthesizer van OxxXide doet het erg leuk.
Er zijn ook een hoop FM Synths te krijgen.
Maar of ze met midi overweg kunnen....
 
Met ICS kon het al:


Toch denk ik dat Android nog een tijdje zal achterlopen op Apple. Ik zie de midi interfaces voor android nog niet liggen bij de muziekboeren en ben ook nog geen "app-overstijgend" protocol tegengekomen om meerdere appjes en meerdere apparaten aaneen te schakelen (dat zijn dingen die met de Apple devices allang kunnen).

Als je voor Apple kiest werkt alles gewoon al. Bij android is het toch meer het PC gevoel: you're on your own, try to fix it (wat ik overigens heerlijk vind op de PC en verfoei bij mobiele apparaten op een of andere manier. Zal wel aan mij liggen)
 
Ja dat kan en een mini trekt dat makkelijk. Je hebt apps die direct met dropbox kunnen connecten, dus zonder het gare itunes. Je kan bijvoorbeeld zo'n focusrite itrack solo eraan hangen. Die hebben ook een eigen app voor recording voor de ipad

ok thanks dan wordt het dit waarschijnlijk
 
Latency was lange tijd een megaprobleem met Android. Met nieuwere OS releases is dat (deels) verbeterd maar voor zover ik 't kan beoordelen is t nog altijd verre van ideaal. Bovendien is er inderdaad door het gebrek aan een uniforme formfactor nog steeds nauwelijks fatsoenlijke hardware te krijgen. Wil je met muziek aan de slag dan is de ipad naar mijn bescheiden mening op dit moment nog steeds de meest logische keuze alhoewel ik me met de huidige opmars van android toestellen me niet kan voorstellen dat dat heel erg lang zo zal blijven.
 
En jailbreaken die bende, maakt het uitwisselen van bestanden ZOVEEL makkelijker ....
Dit houd nu wel in, NIET updaten naar IOS7, daar is nog geen jailbreak voor en er zijn aardig wat klachten mbt het optimaal werken van sommige (audio) apps.
Ios7 lekker ff in de ijskast houden voor de komende maanden, dan komt er wel jailbreak en zijn vrijwel alle apps Ios7 optimized.

En ja, voor muziek op dit moment de enige juiste keuze ....
Android is leuk maar nog niet optimaal op dit vlak. Verre van dat zelfs.
 
Back
Top