DRe

SSM spacestation
Lid sinds
20 oktober 2004
Berichten
4.954
Locatie
Hilversum
Apple heeft weer iets nieuws naast de nieuwe 3D bril “Apple Vision Pro” de bijna nieuwe “Apple Logic Pro IPad” . Ik ben wel benieuwd of er al synthforumers zijn die er al op gesprongen zijn. Het geintjes kost € 4,99 per maand. Eenmalig € 50,- Ik ben er zelf nog niet zo over uit hoe ik nou de met zweet en tranen verkregen audio kwaliteit met meerdere sporen op de IPad krijg. Hoe reverberation klinkt . De sequencer reageert. Midi blijkt wel veel gemakkelijker te editten. Wanneer je iets schrijft begin dan met de tekst “positieve“ ,”negatieve” of “kan alle kanten op”.
Dus voor mij is het “kan alle kanten op” .
 

Attachments

  • IMG_9900.jpeg
    IMG_9900.jpeg
    97,8 KB · Bekeken: 90
Ik zie een iPad studio een beetje als een camping setup.. En voor 50 euro moet je gewoon niet teveel verwachten.. Ik ben ooit voor Cubasis gegaan.. Het is allemaal tientjes werk.. Het more for less money gevoel 'n beetje.. sommige APPs kosten zelfs 'n paar euro of zijn gratis.. niet alles is helaas even stabiel maar ik kon me er wel mee vermaken.. toch is het altijd weer prettig thuis komen in je eigen studio waar je gewoon weet hoe alles werkt.. en vooral dat het werkt.. ;) Maar het improviseren met minder middelen is ook goed voor je creativiteit en daarbij is een iPad idd voor midi nootjes editen veel prettiger dan met een muis. Ik denk dat dit voor Logic niet veel verschilt..

Dit hieronder maakte ik in een periode van verveling op een iPad pro.. de Mic is ronduit slecht, clipt heel snel door geen HP maar kostte 25 euro. Voor meer geld zijn er echt hele goeie USB mic's verkrijgbaar.. en compacte geluidskaartjes.. om evt je eigen mic in te pluggen..

 
  • Duimpje
Duimpjes: DRe
Back
Top