hardware om enkel loops te spelen?

Woutrr

Ingeburgerd
Lid sinds
10 februari 2009
Berichten
45
Bestaat er een simpele machine om loops mee af te spelen? Dus geen edit, effecten enzo. erop?
Ik maak al mijn drums, stabs, ... in een drumrack in ableton, ik zou die loops willen opnemen en op de machine zetten. Zo kan ik wat kanalen sparen voor andere dingen, want ik werk ook met een APC 20 en heb dus maar 8 kanalen. Is gewoon wat voor het gebruiksgemak. Zou gemakkelijk zijn om dan kits te maken per nummer.

Ik had mijn oog laten vallen op de (nieuwe) akai mpx8, maar weet niet direct of je daarmee kunt loopen

Alvast bedankt!
 
Met die Akai kun je volgens mij alleen samples triggeren via de pads en via MIDI. Dan zul je dus een externe sequencer moeten gebruiken. Met bijvoorbeeld een Roland SP-404SX kun je wel makkelijk via een pc de samples/loops inladen naar specifieke pads en daarna de hardware standalone gebruiken om de samples te loopen en er live effecten op los te laten.
 
Bedankt voor je reply!

Ja die had ik ook al gezien, maar vond het nogal kostelijk, er staat veel op die ik simpelweg niet nodig heb.
Ik dacht misschien bestaat er zo'n bak die voldoet aan m'n behoeftes van een onbekend merk
 
Je hebt 8 kanalen die direct te bedienen zijn maar stukken meer layers per kanaal - je kunt al je loopjes in 1 track onder elkaar zetten en dan met de cursortoetsen omlaag gaan. Toch?
 
Hey die MPX8 kon ik nog niet....

je kan daar dus alleen samples mee afspelen.. en dan gaat het om samples die je op je computer in een .kit file moet stoppen zodat je steeds max 8 samples kan gebruiken. Volgens mij voegt hij er reverb aan toe in de sample zelf..

Dus een simpel phrase sample playertje.. je kan volgens mij geen samples over een keyrange spelen..

Ben dan niet beter af met bv een tweedehands Zoom Sampletrak? Dan heb je een plek voor 24 samples.. En met effect processor...
 
Je hebt 8 kanalen die direct te bedienen zijn maar stukken meer layers per kanaal - je kunt al je loopjes in 1 track onder elkaar zetten en dan met de cursortoetsen omlaag gaan. Toch?

Ja inderdaad, nu je het zegt :D Ik dacht dat er maar 16 vakjes waren :D Maakte vroeger enkel nummers, ben nog een tactiek aan het zoeken om alles klaar te spelen voor een live.

Dus zo kan ik het eventueel ook doen. Ik wil wel dat de pads oplichten als de sample aan het spelen is, zo heb ik meer overzicht, dat kan ook met sommige midi controllers zeker?



Die Boss SP 505 ziet er ook leuk uit, die MS01 is een beetje TE basic.

Bedankt voor de reply's!
 
Hoe zit het met timestretch op die bakken? Lijkt me dat als je het tempo aanpast in live, je loops ook mee moeten gaan met dit tempo.
 
Hoe zit het met timestretch op die bakken? Lijkt me dat als je het tempo aanpast in live, je loops ook mee moeten gaan met dit tempo.

als ik me niet vergis, ging dat timestretchen prima op zo'n boss sp505..
hoe ver je dit kon doen zonder hoorbare artifacts, dat herinner ik me niet meer.
 
Ik weet hoe ik het ga doen:

Drumrack volsteken, launchpad mini S kopen die binnen enkele weken uitkomt en de leds en pads programmeren op de mute van elke loop.

Bedankt voor jullie hulp!
 
Back
Top