Logic vraag

Arv

Robot
Lid sinds
18 oktober 2001
Berichten
13.098
Locatie
Zuid Holland
Als ik een nieuwe 'setup' begin in Logic, dan staan altijd de MIDI-sync parameters verkeerd.. Ik weet effe zo snel niet wat er niet goed staat, maar in ieder geval is het zo dat als ik dan play druk, Logic crashed. Is deze parameter (en misschien wel meer) in een soort 'default' seting in te stellen??


Arv
 
t'moet mogelijk zijn ja !!

Wat ik altijd doe ..... (heb gedaan) Alle instellingen goed zetten in een lege song en dan saven en klaar is klara.
Iedere keer als ik een nieuwe song begin laad ik die lege song in en hij is klaar voor de start.

Maar volgens mij is het met de eerste versies van logic/cubase al mogelijk om een 'default' setup te maken. Echter heb ik nooit de moeite genomen om uit te zoeken hoe ......iemand ??
 
Dat verhaal van die lege song heb ik ook vaak gebruikt. Maar het gaat ook mis als je bijv. een MIDI file inleest.. dan zet ie alle settings ook verkeerd (voor mij in ieder geval).

Arv
 
In plaats van een default song kun je ook een default environment opslaan.

Wanneer je dan een midi file inlaadt, kun je daaroverheen weer je environment laden en heb je je eigen settings weer terug
 
Thanx, ik moet alleen nog effe wegwijs worden in al die environments enzo.. Ik gebruik Logic helaas niet zoveel meer, aangezien ik nu bijna alles doe met de RS7k.


Arv
 
Maak een standaard song
Maak je enviroment kompleet (midi/audio)
Set je sync settings (altijd intern bij mij)
Transmit midiclock op alle kanalen
Save je song als Autoload

en elke keer als je logic opstart krijg je deze song waaruit je kan gaan beginnen.

Take care

Sabbas
 
Origineel geplaatst door Septic
Maak een standaard song
Maak je enviroment kompleet (midi/audio)
Set je sync settings (altijd intern bij mij)
Transmit midiclock op alle kanalen
Save je song als Autoload

en elke keer als je logic opstart krijg je deze song waaruit je kan gaan beginnen.

Take care

Sabbas
Dat is precies wat Boost zegt
 
Goede analyse

(maar ik heb het iets uitgebreid omdat degene die het vroeg problemen had met midisyncin`)

Take care

Septic
 
Back
Top