Clavia NMG2 Demo

Het zou toch mooi zijn als er ooit een echte VST/AU plugin versie uit zou komen van de Nord Modular G2 software die alleen beperkt wordt door de CPU/DSP kracht in je computer als Clavia toch geen nieuwe hardware uitvoeringen gaat maken. Daar zou ik met alle plezier 200 euro oid voor neertikken.
 
WOW! Als ze hier een werkende plugin van maken zonder de restricties van de demo dan ben ik zeker klant! :okdan:

Lijkt me prima mogelijk overigens, de restricties zijn er immers ooit bewust in gemaakt.
 
Cool! De nord modular is nog steeds een van de beste software modulars. Een volledige versie zou echt tof zijn.

In hoeverre gaat Clavia akkoord hiermee?
 
Zouden ze niet beter de andere kant op kunnen werken, door de volledige editor te combineren met de DSP/sound-emulator uit de demo? Lijkt me een lastig project in elk geval zonder backing van Clavia, wat we eigenlijk willen is natuurlijk een echte plugin in plaats van een opengebroken standalone versie van de demo. Maar misschien dat er iemand bij Clavia wakker schrikt en het idee van een soft Nord Modular G3 eens aanhangig maakt bij de hoge heren daar...
 
Toch denk ik dat een G3 maken weer een extreme niche markt zou zijn waarbij het product door de prijsstelling erg lastig zou verkopen.

Met software is de instap veel makkelijker omdat de prijzen aanzienlijk lager liggen (en men dus eerder over de streep getrokken kan worden). Ik denk dat een software G3 beter zou verkopen dan een hardware G3, zeker ook gezien de beschikbare processor kracht tegenwoordig.

Heb pas eens zitten berekenen dat een 3Ghz i7 van de vorige generatie zelfs als je rekening houd met een extreme overhead van DSP emulatie (ben uitgegaan van 4 instructies per 1 DSP instructie gemiddeld) op X86 (in geval van de demo dus) nog makkelijk 5-10x meer rekenkrecht zou moeten hebben dan een expanded G2 (8x DSP). De nieuwere modellen zullen dus alleen maar sneller zijn.....

Desnoods maken ze 2 edities, 1 met en 1 zonder hardware controller.
 
In dit geval heeft hardware ook nauwelijks toegevoegde waarde, de G2 Engine had niet eens hands-on controls bijvoorbeeld. En een midimapje voor een van de vele controllers die iedere PC muzikant tegenwoordig in huis heeft is zo gemaakt natuurlijk.

Kortom, pak de G2 editor, voeg de DSP sound emulator toe, haal de beperkingen eruit die vanwege DSP gebruik waren ingebouwd, stop er wat gewenste features in (zoals in kunnen zoomen ivm de hoge resolutieschermen van nu) en releasen als dikke VST/AU :)

-edit- en wat nieuwe modules zijn natuurlijk altijd welkom
 
Het grootste probleem van de G2 vond ik dat de CPU nogal snel vol liep. Dat zou met de hedendaagse processoren geen probleem meer moeten zijn. Daarnaast, zoals gezegd, zou ik graag zoomlevels willen hebben in de editor. Misschien zou het aardig zijn als er wat scripting / Max-achtige programmeeropties in zouden zitten. Of wat opties uit de Nord Wave of wellicht de mogelijkheid om die sample banks in te lezen die ooit voor de Stage of Electro zijn uitgebracht zoals die Fairlight tapes?

Er is best wat te verzinnen.
 
Gewenste features:
- Wavetable oscillator waarin je zelf single cycle waves kunt laden
- Wellicht een module met impulse responses zodat je reverbs etc kunt gebruiken zonder grote cpu/DSP hit

En zo zijn er nog wel wat heel vette features te verzinnen! :)

Maar als ze gewoon de G2 in een VST/AU plugin gieten ben ik al hardstikke blij hoor!!!! 8)
 
Het zou helemaal vet zijn als je andere VSTs in de G3 omgeving zou kunnen laden en bedienen :) Een beetje zoals je Maschine als plugin kunt gebruiken, maar dan binnen Maschine weer andere VST instrumenten en effecten kunt gebruiken. Dan wordt het helemaal feest. Elke VST een module binnen je G3 modular :D
 
Maar als ze gewoon de G2 in een VST/AU plugin gieten ben ik al hardstikke blij hoor!!!! 8)
Helemaal mee eens. Heb zitten denken, maar er is eigenlijk niets wat ik ECHT mis. Gewoon een G2 als VST lijkt me top, extra modules of opties is slechts garnering :koffie:
 
Clavia heeft nu die Nord Beat 2 iPad app dus ze zijn wel degelijk bezig met software, lijkt me geen enorme stap om dat door te trekken naar de Modular code porten. :)
 
lijkt me dat het modulair aspect van de g2 toch binnenkort wel ergens in de een of andere hardware nord terug te vinden zal zijn ..?
een vst versie ?, is dat niet wat erg goedkoop uitverkopen van een sterk stukje ontwikkeling/ research ?
zou het wel toejuichen natuurlijk.
mooie van de g2 vind ik vooral de displays bij de decoders waarmee het instrument bespeelbaarder/overzichtelijker blijft.
een computerversie is natuurlijk heel andere kost, ben benieuwd, voel aan m'n water dat het laatste woord hierover nog niet gesproken is....
 
lijkt me dat het modulair aspect van de g2 toch binnenkort wel ergens in de een of andere hardware nord terug te vinden zal zijn ..?
een vst versie ?, is dat niet wat erg goedkoop uitverkopen van een sterk stukje ontwikkeling/ research ?
zou het wel toejuichen natuurlijk.
mooie van de g2 vind ik vooral de displays bij de decoders waarmee het instrument bespeelbaarder/overzichtelijker blijft.
een computerversie is natuurlijk heel andere kost, ben benieuwd, voel aan m'n water dat het laatste woord hierover nog niet gesproken is....

Oh ik neem aan dat allerlei alrgoritmen etc. al meerdere keren zijn hergebruikt in andere Clavia machines maar het modular project ligt zover ik weet toch echt al jaren in de ijskast en er zijn geen plannen om het er uit te halen.

De enige mogelijke redding zou wellicht wel eens een software versie kunnen zijn.
 
Processorkracht zou echt geen issue moeten zijn. Als we bedenken dat de G2 is uitgekomen in 2004, zijn we nu 9 jaar verder. Volgens Moore's Law (verdubbeling van processorcapaciteit om de 2 jaar) zou dit betekenen dat we bijna op het punt zijn dat de processorkracht voor hetzelfde geld nu 2x2x2x2x2 = 32x zo groot zou zijn als toen het geval was. Ik denk dat je met de DSP power van 32 Nord Modular G2s hele leuke dingen zou kunnen doen :)
 
Back
Top