SDE-3000 CV control

cult45

011110111000
Lid sinds
13 juli 2004
Berichten
2.007
Locatie
amsterdam
In de manual staat:

"feeding external CV (10V) in to the CV input will shorten the delay time"

het lijkt erop dat je dan toch delay time aan kan gaan passen zonder dat de sde stopt met signaal geven?

Is dit een makkelijke circuit om te bouwen met potmeter en DC adapter? Zij hebben het in de manual over foot volume pedals voor gitaren.
 
hmmm..mn ms-10 modwheel out is -5V naar +5V

kan ik deze ongestraft in de SDE CV input steken?
 
Ik heb 2 sde3000s. zij hangen in patchbays en het lijkt me ideaal om een kastje te hebben met potmeter waarmee ik beide tegelijk kan aanpassen. Hopelijk komt de CV achter de ingestelde delay tijd. Dan blijven de delays een onderlinge verschil hebben.

Ik zie hier en daar verhalen online van guitar volume pedals icm 9V batterijen om synths te moduleren. Is het zo simpel? 9V adapter/batterij door een potmeter?
 
Zie hier de manual. De Foot Volume met 10V vind ik interessant. Vooral hoe ik zelf zoiets kan bouwen.

SDE3000CV.jpg
 
Ja, het is zo simpel.. :)

Als je een goede gestabiliseerde voeding met 10 volt uit hebt en een potmeter (denk dat 50K prachtig is) ben je er.
Ik zou zelf een 12V adapter nemen en met een 7810 voltage regulator zelf de 10V maken. Maar dat komt omdat ik slechte ervaringen heb met adapters en hun beloofde stabiliteit..
 
Het werkt!

Heb op een breadbord met een 9V batterij en 50K log pot getest.
met mod depth op 99 heb ik 90 msec bereik zonder dat de delay stopt. Niet extreem, maar wel bruikbaar.
 
met (lekker lofi) time op 2X bijna 3500ms
achterop zit nog een 1.5 multiplier pot ook.

ik zit meestal onder 300ms
 
ach..het is een beetje bedoeld voor subtiele modulation denk ik. Zonder input heb ik het ook meestal vrij laag staan met de interne lfo.
 
Back
Top