Acid II

hij klinkt, op die acid synth na, een beetje dof. of ligt dat aan mij?
 
Klopt Chielos, Ik heb een oude acid mix van mij die ik nog op tape had gebruikt en hier een sample loop van gemaakt (van een stukje) deze klinkt dof en ruist de pan uit natuurlijk.
Als tegenhanger heb ik instrumenten gebruikt en deze klinken zuiver(der) *voordat ik gelyncht word door puristen, dit klinkt zuiverder dan de sample dus :D

Nu kon ik natuurlijk heel veel bewerkingen gaan doen om het geluid een klein beetje beter te laten klinken maar veel beter krijg je het volgens mij ook niet echt en (2) is het origineel ook niet echt heel veel beter (Trax records persing uit 1986 op recycled vinyl)

Daarom klinkt het dof (maar volgens mij wel weer meer authentiek)

Natuurlijk bedankt voor je commentaar, jij ook Gloomer :)
 
Ik vond hem erg cool, een beetje dof inderdaad, misschien is het verstandig om deze in een goede mastering suite rack-plugins te gooien... Voor de rest, ik mis de afterhours heel heel erg... Tja, mijn voeten vragen ook om "aandacht"... ach jah....
 
Dank je Paabs :)

Gelukkig is dit nog niet helemaal de final version dus ik kan er nog aan sleutelen (althans proberen) Zit er weer aan te denken om een 15 minuten mix te gaan maken als ik laatst voor de radio heb gedaan met dit soort stukken en nieuwe nog te maken nummers...... wel in deze stijl omdat toen ik Sleezy D hoorde eind jaren 80 sist ik dat ik muziek wou maken.... blijft goud dit soort 4/4 dingen :)
Misschien kan ik een vocale ondersteuning van jou gebruiken (Robert Owens/mr Fingers Can You Feel It stijl) :D wat een ongeëvenaarde top plaat is
 
Dank je Paabs :)

Gelukkig is dit nog niet helemaal de final version dus ik kan er nog aan sleutelen (althans proberen) Zit er weer aan te denken om een 15 minuten mix te gaan maken als ik laatst voor de radio heb gedaan met dit soort stukken en nieuwe nog te maken nummers...... wel in deze stijl omdat toen ik Sleezy D hoorde eind jaren 80 sist ik dat ik muziek wou maken.... blijft goud dit soort 4/4 dingen :)
Misschien kan ik een vocale ondersteuning van jou gebruiken (Robert Owens/mr Fingers Can You Feel It stijl) :D wat een ongeëvenaarde top plaat is

Het is natuurlijk mogelijk... Als je toch iets gaat sleutelen misschien kun je her en der iets meer variatie brengen... Ik zal dat nummer beluisteren. :okdan:

Edit, dat nummer is inderdaad top!
 
Het is natuurlijk geen IDM Paabs maar monotone 4/4 oude school acid :D
Hou je wel op de hoogte via mail of FB en ja, Robert Owens is/was meester
 
Back
Top