Elektron A4 12 voice

synthiaks

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
17 Maart 2002
Berichten
6.515
Locatie
Hyperspace
3 Elektron analog fours als 12 voice polysynth

http://soundcloud.com/quellor-gutang/elektron-a4-polyphonic-mode
 
elka synthex strings? daar lijkt het wel een beetje op klinkt cool...

maar dat kan ook zo ongeveer met 4 gedetuned @juno1s
 
met een mutable instruments midipal in polymode. Elke voice een eigen midikanaal polyfoon te spelen in cyclic modus.

Je zou hem met bijvoorbeeld een juno kunnen doen maar dan heb je natuurlijk nooit de mogelijkheid om per stem te programmeren. Dit is nog een simpel voorbeeld maar met 4 lfo's, 2 filters en meerdere enevelopes per stem kun je fantastische dingen doen.

Programmeren gaat vrij makkelijk. Je programmeert 1 stem kopieert deze naar de andere 3 en de rest via sysex dump naar de andere A4's. Daarna kun je per stem dingetjes veranderen om het wat interessanter en minder statisch te maken.

Nu nog een controller met poly aftertouch..... :D
 
Erg mooi en sfeervol synthiaks :okdan:

Nou is 3 x een A4 natuurlijk ook wel een investering.....vind jij dat deze bak qua klank ook echt iets bijzonders te bieden heeft, of is het met name de versmelting met de sequencer die hem speciaal maakt?
 
Dat laatste maakt 'm wel onderscheidend, in ieder geval, al is de basisklank van de voice prima en biedt genoeg synthese opties.
Dat en de 4x CV output met hetzelfde niveau van sequencer / aansturing integratie.
En de zeer goed klinkende FX sectie (ook over external input).
En de sync (din-24 / din-48) van externe apparaten.

Dus ja, de hele package samen is wel een unique selling point.
 
Tsja, ik heb zelf geen enkele ervaring met Elektron spul, maar het lijkt me allemaal wel erg mooi. Met een setje Octatrack / A4 kan je natuurlijk al fantastisch veel.... Mijn muziekactiviteiten staan al lang op een erg laag pitje en ik ben dan ook niet in de markt voor nieuwe spulletjes. Mocht ik het ooit nog eens over een iets andere boeg willen gooien, wat spul verkopen om iets anders aan te schaffen, dan is de kans groot dat ik de Elektron kant op ga. Ik vind de sounddemo's op internet op de een of andere manier ook altijd gewoon goed klinken.
 
Erg mooi en sfeervol synthiaks :okdan:

Nou is 3 x een A4 natuurlijk ook wel een investering.....vind jij dat deze bak qua klank ook echt iets bijzonders te bieden heeft, of is het met name de versmelting met de sequencer die hem speciaal maakt?

Persoonlijk vind ik hem erg lekker klinken. De 2 filters hebben beide een eigen karakter. Low pass filter is erg smooth en het multimode filter erg rauw. Het is gewoon ontzettend veel synth voor het geld en de sequencer en effecten zijn erg goed!

We leven in een fantastische tijd als het om nieuwe analoge synths gaat. Men neme bijvoorbeeld een Analog 4, Perfourmer mkII en Ambika en je hebt voor een dikke 3k een vette analoge set up en nog compact ook :D
 
Back
Top