Some Kind of Modular

digit62

These are not the Droids you're looking for
Lid sinds
29 december 2008
Berichten
373
Locatie
Antwerpen, België
3 jaar geleden een 5MU modular van Synthesizers.com geïmporteerd. De Thoughtbox 22++ is een obsceen en vet beest (3 VCO/LFO++, Mixer++, LFO/SH/Slew, State Variable filter, 2 Env++, VCA++ en de old skool Q960 sequencer, Switch en Quantizer en een zieke Gatemath module). 100% modular dus moet je ECHT moeite mee doen.
Na 3 uur patchen en tweaken stroomt er puur goud uit :) Wat klinkt die zo elektrisch rauw en sweet :)

The Synthesizers.com Thoughtbox 22++ is a sonic Spacestation. Q960 sequencer lane 1 is looping 8 notes through the quantizer into 2 LFO++ oscillators(slightly detuned). Lane 2 is sequencing the state variable filter in LP mode through a slew limiter which is smoothing out the voltage changes. Q960 is stepped via the shift input from the Matriarch clock output. Matriarch is playing an arpeggiator pattern in 4 voice mode. Hydrasynth drooning a homebrew patch in the background. Eventide in Vintage Delay algorithm and some reverb from the Presonus desk. 3 hours of patching and tweaking to find a 4 minute sweetspot. Some Kind of Modular!
Synthesizers.com - Moog Matriarch - ASM Hydrasynt - hEventide H9Max - Presonus AR-12

 
Laatst gewijzigd:
Het was niet de bedoeling een nummer te maken maar gewoon te illustreren hoe modular kan werken en klinken. En de DotCom heeft wel een echte vintage vibe.
De oscillator cores van de LFO++ module klinkt echt goed zelfs als je er maar 1 gebruikt. En vult de Matriarch perfect aan. Nu er inderdaad nog iets verder mee uitwerken maar
hoe van minimalisme en repetitie om de klank te laten spreken. Is gewoon mijn ding :)
 
Als patch zijnde klinkt dit goed. Als compleet nummer zijnde is ie veel te repetitief.
Hier kan ik mij wel in vinden. Maar je gaf al aan dat het niet perse een nummer is. Ik snap ook wel goed hoe iemand plezier kan hebben in het construeren van een mooie patch en er dan een beetje mee spelen en dat opnemen. Zelf ben ik te lui om patches te programmeren. Ik tweak liever snel even een geschikte preset om er dan snel mijn muzikale idee (dat ik vaak al heb voordat ik begin met een productiesessie) mee vast te leggen. Ieder zijn ding, zeg ik altijd! :okdan:
 
Hier kan ik mij wel in vinden. Maar je gaf al aan dat het niet perse een nummer is. Ik snap ook wel goed hoe iemand plezier kan hebben in het construeren van een mooie patch en er dan een beetje mee spelen en dat opnemen. Zelf ben ik te lui om patches te programmeren. Ik tweak liever snel even een geschikte preset om er dan snel mijn muzikale idee (dat ik vaak al heb voordat ik begin met een productiesessie) mee vast te leggen. Ieder zijn ding, zeg ik altijd! :okdan:
Klopt. Is voor mij ook altijd een manier om de instrumenten beter te leren kennen en beheersen. In dit geval de DotCom met de Matriarch laten praten en spelen. Altijd een spannende reis want kan soms frustreren maar ook inspireren. De 'vluchtigheid' van echte modular is ook altijd spannend. Je kan nooit het nooit of moeilijk dupliceren.
 
Back
Top