-- mfb 2013 --

attachment.php
attachment.php
 

Attachments

  • 181059_10151382561342683_1909611677_n.jpg
    181059_10151382561342683_1909611677_n.jpg
    40,9 KB · Bekeken: 57
  • 534078_10151382564732683_2079588096_n.jpg
    534078_10151382564732683_2079588096_n.jpg
    40,8 KB · Bekeken: 55
Last edited by a moderator:
je kanop die grote foto wel goed zien dat ze een sticker erop hebben geplakt ipv silkscreen..bah Voor de rest misschien wel een apart ding. ADSR schuiven zijn altijd goed.

Maar die drumdoos moet dat echt 800 gaan kosten? ik vind het een beetje een kruising tussen de vermona drm3 en de CR78. Niet echt mijn type sounds. Maar wel leuk voor als je ervan houdt.
 
toch aan de prijzige kant, die synth lijkt me wel vet als die komt maar de drumdoos...800 is een hoop geld, er zijn redelijk wat alternatieven wat dat betreft
 
Ik vind het wel een goede ontwikkeling bij MFB - die naar een wat duurder segment. Mijn 522 kwam wel heel aan en ik heb er nooit problemen mee gehad. Ik heb er meer vertrouwen in dan in Behringer en zelfs die schijnen nu betere bouwkwaliteit te leveren.
 
Verwarrend: is de Tanzbaer hetzelfde als de 523 die ze al eerder hadden aangekondigd of komt er ook nog een afzonderlijke 523?

Het is me ook niet helemaal duidelijk of de Dominion 1 monofoon is of niet.
 


Nog een filmpje damn vindt die dominion 1 echt vet! Hoop patch point, 3 ocs, dik filter, gewoon een echt toetsenbord, met velocity en aftertouch, geen mini keys endergelijke. 3 adsr/lfo's. Vindt het interesanter dan de mini korg en sub phatty. Kost ook een stuk meer dat dan weer wel.

:mega:
 
Ik ben gezwicht voor de Tanzbär. Vreselijke naam wel. Ik had 'm bijna puur alleen daarom over het hoofd gezien.

Gisteren een bestelling geplaatst bij MFB. Volgende week zou ie hier arriveren.

De geluiden komen voor een deel overeen met die van de 522 en 503. Vind ik wel tof, aangezien de 503 één van mijn favo drumdozen is. Het zijn echter de ingebouwde sequencer met cv/gate outputs en het feit dat ie eindelijk een midi out heeft die me over de streep trekken.
 
Haha :D

Die Tanzbär klinkt niet mis overigens, maar € 800 ga ik er toch niet aan geven.

Waarde voor geld gaat ie zich moeten bewijzen, ja.

Ik plan 'm meer als hart van mn setup te gebruiken. Drums voorzien, monosynths sequencen en andere aparaten van midi clock voorzien. Ook erg cool dat één van de cv/gates out een tweede cv-out heeft voor bijvoorbeeld de filter.

Ik heb in de handleiding es zitten ontcijferen hoe sequencen in zijn werk gaat. 't lijkt me een cryptische versie van XOX-programming. shift + nog wat en dan kan je op de knoppen 1-16 de gates voor de synth per stap aan- en uitzetten. Dan nog een toetsencombinatie en dan kan je per stap de noot kiezen (1-13 zijn noten C-C, 14-16 dienen als octave up/down).

Als sequencer en drumcomputer inéén, leek de prijs van 800 me nog te doen. Ik hoop nu alleen dat er ietwat vlot mee te werken valt :').
 
Meh, Tanzbär is aangekomen en ik heb al twee onregelmatigheden ontdekt voordat ik 'm effectief aan heb gezet.

Alle drukknoppen links onder zijn zo diep in het apparaat weggezakt dat je er met je vinger niet aankan. Daarnaast is de weerstand op de pots wel heel onregelmatig. Bij sommige moet je echt kracht gebruiken om de knop gedraaid te krijgen.
 
Ik heb MFB gecontacteerd met de vraag wat ze eraan kunnen doen. Es even kijken wat ze erover te zeggen hebben.

Als ze 'm in orde kunnen maken of een ander exemplaar opsturen, geen probleem. Algemene stevigheid is wel OK, al had ik 'm toch nog iets steviger verwacht.

In ieder geval, ze doen er beter wat aan... Bij een drumcomputer van 840 euro verwacht je wel dat je kwaliteit krijgt.
 
Back
Top