Reel to Reel 4/8 trk welke ??

Mja...ik weet niet of die er zijn, maar als ik logisch nadenk zit je met een tweetal problemen:

1: vertaging als gevold van opname weergave.
2: tape slijtage. Echte tape opnames worden gedaan op tape die 1 of 2 keer gebruikt is.

Jouw suggestie doet me denken aan een bandecho.
Of aan een gewone tape recorder die je in de opnamestand zet en waarvan je de weergavekop meteen in je DAW terug opneemt.

Maar misschien heb ik het mis en zijn er inderdaad tape emulators met echte tape waar ik niet van gehoord heb.
(btw: tape emulators met echte tape zijn geen emulators)
 
Er waren toch ook al tape emu's met endless tape? Zeg maar die je net als een compressor inzet? Dus niet opnemen, maar wel de echte sound?

Je bedoelt misschien het CLASP systeem? Echte tape maar daarna direct de DAW in. Dus niet opnemen in normale zin maar wel de sound in je PC.
 
Syncen van tape aan de computer is leuk als je meer tape sporen hebt.
.
syncen is inderdaad alleen handig bij 4 sporen of meer.
er bestaat bij stereorecorders ook nog vaak zoiets als soundonsound. bij een b77 revox kan je dan met wat proberen toch wel tot een 10 sporen komen...
maar goed da's detailwerk.
topicstarter begon met een 4track en zit inmiddels midden in de tapewerelddiscussies.

heb overigens nog geen tape-emulator gevonden die hetzelfde "ruimtelijke effect" geeft
als m'n revoxje..
tis leuk maar anders
 
als je als cassette tape wilt laten klinken dan is slijtage juist wat je wilt (ik bedoel dus niet versleten)en is 1 o2 keer gebruikt niet aan de orde.

er is veel mogelijk , maar nog veel meer niet mogelijk.
 
Je bedoelt misschien het CLASP systeem? Echte tape maar daarna direct de DAW in. Dus niet opnemen in normale zin maar wel de sound in je PC.

Yep dat is em! Lijkt mij super, geen gezeik, wel de sound
 
Een multitrack zonder sync mogelijkheid is toch eigenlijk waardeloos?
Tenzij je of alles in 1 keer opneemt of alles live inspeelt.
 
Een multitrack zonder sync mogelijkheid is toch eigenlijk waardeloos?
Tenzij je of alles in 1 keer opneemt of alles live inspeelt.


Mja...ik snap je punt, maar het stukje achter "tenzij" beschrijft vrij aardig wat er regelmatig gebeurt.
Live spelen...dat is op dit forum een zeldzaamheid, maar komt in de rest van de wereld nog veel voor hoor! ;)
 
Inderdaad. Sequencen is geen natuurlijke vorm van musiceren natuurlijk.

Groet
Jantje Quantize

;)
 
Live spelen...dat is op dit forum een zeldzaamheid, maar komt in de rest van de wereld nog veel voor hoor! ;)

Gebeurt bij mij nog vrij veel... maar ik werk dan ook multitrack zowel analoog als digitaal.
CLASP is (vind ik dan) wat overdreven voor wat het is.
SMPTE op een aparte track en daarna syncen met je DAW is even goed.

Als ik moest kiezen tussen 4 track reel-to-reel of 4 track cassettebandjes koos ik voor de reel-to-reel.

Cheers,
Exo. :mega:
 
jja ja, oude tekno vriend opgezocht en die had 2 tascam,s ATR-60,s had staan, en wilde er evt wel eentje aan mij verkopen, wat is het 50 kilo schoon aan de haak,...nou ik ben verliefd,dat ding ziet er echt heel geil uit,zwaar industrieel, is 10 jaar geleden compleet gereviseerd, ga morgenavond even testen,of de liefde wederzijds is

weet iemand waar je nog de ampex 456 tapes kan krijgen 1/2 inch
 
grappig van een mini 4 track cassette tape naar een mega grote reel naar reel op rollers.
 
jja ja, oude tekno vriend opgezocht en die had 2 tascam,s ATR-60,s had staan, en wilde er evt wel eentje aan mij verkopen, wat is het 50 kilo schoon aan de haak,...nou ik ben verliefd,dat ding ziet er echt heel geil uit,zwaar industrieel, is 10 jaar geleden compleet gereviseerd, ga morgenavond even testen,of de liefde wederzijds is

weet iemand waar je nog de ampex 456 tapes kan krijgen 1/2 inch

Gaaf! :okdan:
Hoeveel sporen heeft de ATR?
Ampex bestaat vrees ik niet meer. De opvolger Quantegy is ook via een Yahoo sales kanaal te verkrijgen :erm:

Ik ben heel tevreden van RMGI (ex Emtec, ex BASF) dat nu door Pyral wordt geproduceerd in Noord Frankrijk.
Ik vermoed te verkrijgen bij Thomann.
SM900 is zowat de Ampex 456.
Voor de Belgen 2 euro/stuk goedkoper! :dubbel:
http://www.thomann.de/be/rmg_sm900_12_762m_nab.htm
http://www.thomann.de/nl/rmg_sm900_12_762m_nab.htm

http://www.audiosurvivors.nl/ levert zowel RMGI als ATR.

Cheers,
Exo. :mega:

P.S. en als je onderstaande lijst mag geloven zouden er in India nog andere tape producenten zijn....
http://dir.indiamart.com/impcat/audio-tapes.html
 
Hey Cuba, tof!
Ben benieuwd wat je ermee gaat maken :)



Inderdaad. Sequencen is geen natuurlijke vorm van musiceren natuurlijk.

Groet
Jantje Quantize

;)

Ik weet niet of dit aan mij gericht is, maar ik heb dat nergens beweerd.
 
net een stuk getest 1 ch faulty ,nou goed 7 ch ook wel genoeg voor mij oftewel 6 met syncspoor

maar superblij hiero met deze machine,ook goed voor je ego,te stoer

btw ,iemand nog z,on lege reel ? te koop ..1/2 inch
 
Ik heb nog twee van die lege spoelen 1/2 inch.
Ik heb ook nog twee tapes liggen.

Omdat ik geen 1/4 inch gebruik zou ik blij zijn met een ruil.
Maar verkopen is ook ok.
Stuur me maar ff een PB als je interese hebt.
 
Back
Top