Roland V Combo, VR-09

Is het een Nord Stage Clone? Of het nieuwe marketinggeintje van Roland? Of toch kwaliteit in een hele lichte verpakking (6kg)?

Anyhow, het is een stage keyboard met alle courante klanken onder handige knoppen die snel bereikbaar zijn. Cool is ook dat je met een iPad de interne synth kan bedienen. Jammer alleen dat dit niet vanaf het frontpaneel kan :frons:.

Als de akoestische en elektrische piano's goed klinken, en de synth een soort van Gaia of SH201 is, ben ik een soort van verkocht wel. :biertje:

 
Geen van dat alles. Het is gewoon een heel slecht idee. Mijn 101 schaamt zich hiervoor. Een keyboard met een interne synth... zijn ze overgenomen door Casio ofzo?
 
Het idee is misschien heel in de verte hetzelfde als bij de Nord Stage, alleen de uitvoering niet te vergelijken.
Het ziet er goedkoop uit -en belangrijker nog- het klinkt vrij goedkoop: meer dan een standaard 5-oktaafs Roland synthje met drawbars is het niet.
Wellicht interessant voor een bepaalde doelgroep, maar niet de pro's in ieder geval.
Maar goed, er zal dan ook zeker geen 'Clavia-prijs' aan hangen 8o)
 
Voor wat ik op Youtube heb kunnen horen, is het een Juno-D met regelbare drawbars. Dus een zeer dunne klank, geen Gaia en alleen SuperNatural op de drawbars die dat niet nodig hebben.
Adviesprijs 999 euro, maar dat vind ik nog te veel. Yamaha zou zoiets voor 499 euro op de markt kunnen zetten (en dan even later bij de Lidl voor de helft :)).

Je hoort al in de video dat de drawbar-klanken de overige klanken volledig wegspelen, dus is er met de dynamiek van de overige klanken wat mis; standaard Juno-D/SoundCanvas probleempje...
 
Veel van de synth-presets komen zo uit de Fantom reeks. Alleen dan met veel goedkoperen DA converters, dat is te horen.

Het idee is leuk en als je geen geld voor de Nord hebt, dan is dit een goed alternatief.
 
Is dit dat ding waar die teaser voor uitgekomen was? Die met 'Roland is Back'? Echt heel jammer dat Roland zo weinig contact heeft met de huidige markt. Alleen het ontwerp is al erg achterhaald en lijkt op een erg goedkope kopie van een Nord Stage.

Kom op Roland, waar is je eigen kracht?
 
Jammer. Dit idee is alles behalve een innovatie en al veel beter uit gevoerd door de concurrenten (Clavia, Yamaha etc).
 
dit apparaat stond al op de roland connect pagina bij de nieuwe producten van januari 2013.
http://www.rolandconnect.com/

wellicht dus dat er in april nog iets écht nieuws volgt?

ben pas echt benieuwd met wat voor synth Clavia komt op de messe!
 
Ik mag hopen voor Roland dat dit het niet wAs. Ik ga naar de Messe voor m'n werk.. Weet niet of ik nog aan synth stuff toe kom... Daar staan alle nieuwe kunstjes van ieder merk.
 
Roland_Borer.jpg
 
Tja een keyboard zal het nooit goed doen bij een stel oude wijven die nooit van hun leven eens bij een ander in zn schoenen willen kijken. Ik denk dat roland voor 999 Dollar een hoop mensen blij gaat maken. Mij niet in ieder geval.
 
Back
Top