Roland V Combo, VR-09

Is het een Nord Stage Clone? Of het nieuwe marketinggeintje van Roland? Of toch kwaliteit in een hele lichte verpakking (6kg)?

Anyhow, het is een stage keyboard met alle courante klanken onder handige knoppen die snel bereikbaar zijn. Cool is ook dat je met een iPad de interne synth kan bedienen. Jammer alleen dat dit niet vanaf het frontpaneel kan :frons:.

Als de akoestische en elektrische piano's goed klinken, en de synth een soort van Gaia of SH201 is, ben ik een soort van verkocht wel. :biertje:

 
Ik merk dat sommigen zich nogal negatief uitlaten over de Roland VR-09. Wellicht terecht vanuit het oogpunt van een pro. Zelf ben ik echter een ontzettende amateur die al 10 jaar met soundmodules en workstations aan het klooien is en in deze VR-09 ein-de-lijk een gebruiksvriendelijk apparaat ziet met ook nog eens heel acceptabele geluiden aan boord. Ik heb hem uitgeprobeed bij Feedback in Rotterdam en kan er niet enthousiast genoeg over zijn.

Regelmatig zie ik bandjes waarvan de toetsenist gewoon een leuke stagepiano meeneemt met daar bovenop een roland Juno D of een Yamaha Moxje. Ik herken wel dat sommige geluiden die deze apparaten producten erg "dun" klinken of de band heel "gewoontjes" laten klinken. Toch hoor ik ook genoeg toetsenisten onwaarschijnlijk gave tonen uit dat soort goedkope apparaten toveren. Veel van het geluid zit vaan toch in de vingers en in het samenspel tussen de muzikanten.

Hoe dan ook, als er iemand een Roland VR-09 te koop heeft staan...laat het me weten!
 
roland vr-09

roland vr-09

Ben al een tijdje op zoek naar extra geluiden voor de VR-09. Wie heeft wat voor me; of goede tip waar te verkrijgen. O ja, Roland cover band heb ik al.
 
Back
Top