A Passing Illusion

azzjemenou

Ouwe rot
Lid sinds
19 september 2006
Berichten
562
Locatie
The East
Hey allen,
Ik heb de laatste weken eindelijk weer eens wat tijd in mijn muziekhok kunnen doorbrengen en dat heeft een paar nieuwe tracks opgeleverd. Ben vooral erg benieuwd naar jullie meningen en reacties bij deze!

 
Echt ontroerend mooi dit.. en wat een super mooie akkoorden weer :halleluja Echt super knap hoe dit qua harmonieën in elkaar zit.. respect!!
Qua geluiden ook heerlijk.. vooral die fx achtige dingetjes tussendoor.. :okdan:
Al mag het solootje iets organischer klinken.. beetje meer vibrato en wat met het filter spelen misschien??

Vocalen zijn erg mooi gedaan.. :mega: en zeker van toegevoegde waarde maar de klank van de microfoon of EQ instellingen kunnen mooier. Iets meer tophoog erin.. en wat laag eruit.
Heb je een condensator mic gebruikt btw? en zo ja welk type.
 
Dank voor je reactie! Ja ik zit altijd met de zang eq te pielen. Ik heb een Akg c1000 condensatormic gebruikt. Ik denk dat ik te dichtbij heb ingezongen en dat os achteraf moeilijk te corrigeren..

Ik denk dat het met wat laag eruit al wat op kan knappen.. hoorde ook een klein plopje ergens.. dit vang je hiermee ook een beetje op.
Heb zelf ook een C1000 en bedoel ik niet de supermarkt ;) :D dacht eigenlijk dat het meer een instrument mic was.
Misschien wat verder af opnemen idd of iets anders.. je stem verdiend het ;):okdan:
'k Heb ontzettend veel opgenomen met een SE2200 en dat klonk eigenlijk meteen vrijwel goed.
Qua EQ beetje HP wat hoog erbij en klaar. :) Pre-amp is natuurlijk ook bepalend maar gebruikte em op een EMU kaart met de standaard Pre-amp.
Er staat momenteel een SE 2200 op MP voor 100 euro.. geen slechte deal denk ik.

edit: never mind.. die van 100 euro is kaduc lees ik net :stupid
 
Hier een review op Gearslutz.com over de AKG C1000.
Sommige zijn wel wat overdreven maar er zit wel een kern van waarheid in.. hij ligt bij mij al tijden in de kast sinds ik die 2200 heb.. maar die klonk gewoon erg goed voor wat het ooit kostte. :)
 
Tja toen ik hem kocht vond ik hem stukken beter klinken dan de Shure SM58 die iedereen had...Ik heb al wel eens gedacht over een grootmembraan mic, die 2200 bevalt een vriend van mij ook erg goed. Bedankt voor je tips!
 
Bono van U2 heeft hele albums met de SM58 ingezongen.. maar dat signaal ging dan ook door een behoorlijk duur lijntje allemaal. :D
't Is ook net waar gebruik je de stemmen in... In jouw arrangement zou een stemgeluid met veel detail in het hoog het geheel aantrekkelijker kunnen laten klinken.. en da's weer niets voor een dynamische mic als een SM58..
 
Heerlijke sfeer! Dat is een gegeven. Als opbouwende kritiek zou ik kunnen zeggen dat ik meer variatie verwacht dan er te horen is. Het is absoluut mooi, maar ik kijk uit naar wendingen die niet, of slechts gedeeltelijk komen. Tja, ik ben dan ook iemand die van variatie binnen één track houdt. Bedankt voor het delen van deze track!
 
Back
Top