Plugin die in 1 scherm twee frequentiespectrums laat zien

nomore

Lintage Vid
Lid sinds
6 Maart 2004
Berichten
3.616
Locatie
amsterdam
Zo.. uitgebreid onderwerp dus dat zou duidelijk moeten zijn hehe.

Ik zoek een plugin of programma die 2 audiobronnen combineert en (wel afzonderlijk) het spectrum (frequentiegraph) in 1 scherm laat zien zodat ik ze kan vergelijken.

Uiteraard heb ik wel een plugin die dit voor 1 signaal kan, maar zo naast elkaar is het wat lastig vergelijken.

Toepassing: afstellen mixer / bandrecorder op uitgaande DAW signaal.
 
wat wil je bereiken?
en gaat het om één bron die e routes krijgt en je eigenlijk het verschil tussen de routes wil zien?
of wil je daadwerkelijk 2 files starten en bijv een EQ curve overnemen (wat trouwens niet werkt en in 99 v/d 100 gevallen verrot klinkt)

Wil je het laatste dan Voxengo Curve EQ
 
wat wil je bereiken?
en gaat het om één bron die e routes krijgt en je eigenlijk het verschil tussen de routes wil zien?
of wil je daadwerkelijk 2 files starten en bijv een EQ curve overnemen (wat trouwens niet werkt en in 99 v/d 100 gevallen verrot klinkt)

Wil je het laatste dan Voxengo Curve EQ

Het gaat om 1 bron (DAW) die ik wil vergelijken met het 'return-path', dus bijv het bronmateriaal versus het signaal door mijn mixer, outboard gear, bandrecorder etc. Oftewel, ik wil kunnen ZIEN hoeveel kleuring mijn signaal krijgt door outboard.

Maargoed, ik kan dit signaal ook opnemen en dan vergelijken met Curve, dus da's sowieso dan al een gouden tip. Zou helemaal tof zijn als dit ook realtime ergens mee kan want dan kan ik bijv. mijn bandrecorder beter calibreren.
 
waarom start je dezelfde plugin ( bv izotope rx) niet 2 keer op en zet de schermen naast elkaar.
of nog makkelijker in cubase, spoor voor li, spoor voor rechts en op allebei de plugin ?
 
waarom start je dezelfde plugin ( bv izotope rx) niet 2 keer op en zet de schermen naast elkaar.
of nog makkelijker in cubase, spoor voor li, spoor voor rechts en op allebei de plugin ?

Dat deed ik al :) alleen zijn de verschillen soms zo minimaal dat het echt lastig te vergelijken is met 2 schermen naast elkaar.

Wat wel mooi is van Curve trouwens dat je dus een soort snapshot kan maken, en als je dan dezelfde (outboard) processed file hebt kun je naar precies hetzelfde moment in de file gaan. Ook trouwens handig om je master even te snel te vergelijken met wat ander spul :)
 
En als je het nu zo doet:

- Je opent beide tracks in een edit programma (pak 'm beet, audition)

- Je pakt van track 1 het linker spoor, en van track 2 het rechter spoor. Daar maak je weer 1 stereo track van

- Doe hetzelfde nogmaals maar dan vice versa voor links en rechts van resp. track 2 en track 1

-- desnoods maak je er een batch-job van om repetitie in te perken, weet niet hoeveel materiaal je hebt--

Zo zou ik 't denk k doen.. denk dat je zo ook qua panning verschillen kunt ontdekken, naast het spectrum.
Je geeft aan dat je huidige tools 2x spectrum view niet toelaat, mss heb je dit met deze truc dan omzeild.. (en gratis!)

Die tools zijn echter wel mooi ja, maar toch, 99 voor een Bluecat.. en hoe vaak ga je 't doen?? afweging.
 
hmm . die bluecat combineert dus verschillende instanties van de plugin op aparte kanalen. Hiermee zou je dus ook een inkomend signaal kunnen weergeven. Da's eigenlijk dan wel ideaal want dat zou je ook voor mix/opname doeleinden kunnen gebruiken.

En Sander, het gaat nu ff om de theorie, de praktijk volgt later (of niet hehe).
 
Bedankt voor de Vertex tip Johan. Die ga ik eens proberen.
Oh ja Renoise kan dit standaard (maar dan op het kanaal waar je cursor staat in verhouding tot de main mix)
En tevens kan de nieuwe (briljante) DMGAudio EQuilibrium plugin dit.
 
Back
Top