Hoi

John Kimble

Nieuwkomer
Lid sinds
8 januari 2013
Berichten
8
Hallo!

Nieuw lid hiero!

Ik zal ff wat over mezelf vertellen.

Ben 11 jaar geleden begonnen met drummen, ben daar heel serieus mee bezig geweest, was aan het voorbereiden voor het conservatorium totdat ik iemand leerde kennen die druk bezig was met FLS. Ik was meteen verkocht.
Meteen FLS gedow.. gekocht en aan de slag gegaan. Ben sindsdien nooit gestopt.
Dat was ongeveer 6 jaar geleden. In die 6 jaar is veel gebeurd.
Honderden tracks gemaakt, 1 jaar vooropleiding op de HKU, 1 jaartje C&P op de HKU, 3 jaar Electronische muziek op het conservatorium Haarlem, bergen spullen aangeschaft, muziek voor jan en alle man gemaakt, boeken door gespit, duizenden uren aan youtube tutorials gekeken en nu ben ik hier :)

Ik kom dus eigenlijk net van 6 jaar keihard studeren op het gebied van electronische muziek hier.

Waarom?

Omdat door het studeren ik een beetje de draad ben kwijtgeraakt. Ik besefde dat opeens een paar maanden geleden. Er was een oude vriend langsgekomen, ik had hem al bijna 5 jaar niet gezien en we maakte weleens muziek met elkaar. Ik merkte toen ik met hem in gesprek ging over muziek hoeveel ik eigenlijk geleerd had en hoe anders ik tegen electronische muziek aankeek. Op een gegeven moment ben je zo in dat conservatorium wereldje dat je een beetje wereldwreemd wordt. Zeker ook omdat alles tegenwoordig een beroepsopleiding is word je heel erg in een hoekje geduwd. Door de generatie kloof met de leraren (meeste hebben echt geen idee wat de huidige electronische muziek cultuur inhoud, echt werkelijk geen idee) dwaal je gewoon een beetje van het pad af.

Nu in de laatste jaren van mijn studie werd ik heel erg gepushed om iets te zoeken wat ik wil doen na de studie, toen realiseerde ik me eigenlijk dat de rede waarom ik electronische muziek ging maken niet was om in een grote studio te gaan werken of om muziek bij beeld te maken, nee, ik ben er mee begonnen omdat ik het gewoon zo ongelooflijk vet en leuk vind om muziek op de computer te maken. Ik heb het allemaal geprobeerd, opdrachten voor films, stage lopen bij een grote studio maar ik kreeg gewoon niet die drive, niet die motivatie die ik krijg bij het maken van een vette track. Het wordt niet meer geld verdienen met je hobby om het zo maar te zeggen, het wordt van je hobby een beroep maken, en dan bedoel ik dat op de slechte manier.

Om een lang verhaal kort te maken, ik wil gewoon weer een beetje terug in de normale scene, weer een beetje realiteit besef krijgen, weg uit die conservatorium sfeer die toch een beetje pretentieus en elitaire is.

phew, dat is eruit :D
 
Hoi John,

Welkom op het forum :mega: Ik weet niet of je hier de "normale scene" aantreft waar je naar op zoek bent, maar evengoed veel plezier! :D
 
Back
Top