Hello Other Worlds

Kawaiian

Nieuwkomer
Lid sinds
20 november 2022
Berichten
2
Locatie
Amsterdam
Hallo mensen, ik ben Wolf en ik doe pogingen om electronische muziek te maken. Mijn voorkeur gaat uit naar de 80s/90s. Als referentie tracks heb ik voornamelijk Eurodance tophits, maar ik houd ook van Trance en Techno/Industrial.

Als hobby ben ik circa 8 jaar geleden begonnen met mixen in Bitwig. Ik snapte er niets van, maar ik liet me niet ontmoedigen want ik ben gewend om niets te snappen van technische zaken.

Zodoende had ik een heleboel vragen en ben ik op YouTube naar antwoorden gaan zoeken. Wat best wel lastig was, menig kanaal houdt ervan om lekker interessant te doen of zaken te promoten.

Meestal gaat het om technieken beheersen, bepaalde trucjes aanleren om dingen beter te laten klinken. Nou kun je die technieken wel blindelings toe gaan passen, maar ik wil graag weten wat ik doe en hoe al die technieken een mix kunnen beïnvloeden. Misschien beter niet kunnen doen, het gaat tot het oneindige door.

Nu pas, na meer dan 8 jaar, begin ik een beetje te begrijpen waar je op moet letten tijdens het mixen. Tijd om wat dieper in synthesizers te duiken. Ik beperk me nu tot het tweaken van presets.

Vandaar dit verhaal. Groetjes van Wolf :)
 
Back
Top