Mijn deelname :)

Sympho-Metal

Stamgast
Lid sinds
6 februari 2006
Berichten
214
Niet helemaal in de stijl van het forum, maar heb toch iets gefabriceerd.
2 Pc's en mijn Korg karma gebruikt...

alleen geen flauw idee of de bijlage nu meekomt, maar ik hoop het...
 

Attachments

  • archangel.mp3
    8,8 MB · Bekeken: 154
Lekker wegluisterend nummer. Doet me heel sterk denken aan The Light of the Spirit van Kitaro qua sfeer en geluiden.
 
Mooie orkestrale geluiden, daar hou ik wel van! Wat ik verder erg positief vind, is dat niet het hele stuk in dezelfde toonsoort staat (gezien de modulatie rond 1'08'').

Trouwens... mijn inzending is ook enigszins afwijkend, maar dat had je al gezien geloof ik!

Groetjes,
Hans van S.
 
Jouw inzending vind ik ook lekker. hou daar wel van. kan zelf helaas niet met een Hammond overweg...
 
Het mag dan volgens jou niet in de stijl van het forum zijn (al vraag ik me af of dit forum sowieso een stijl kent), als je me een hele tijd geleden zou vragen "wat is synthesizer muziek?", dan zou ik er dit beeld bij hebben gehad! Dan de vraag wat ik ervan vind... De compostie raakt me niet meteen, simpelweg omdat het niet mijn smaak is. Dat gezegd hebbende, het zit wel razend knap in elkaar. Ik geloof dat het helemaal klopt binnen de regels van het genre. Mixtechnisch heb ik weinig te klagen. Misschien mis ik wat dynamiek. Deze track leent zich uitstekend om er veel diepte in te stoppen, zeker met de opbouw in verschillende layers. Ik heb ook ergens het idee dat je toms je gitaar wegdrukken op een bepaald moment. Tot slot mis ik wat laag, maar ik kan dat door gebrek aan kennis niet verder onderbouwen (ik ben ook wat grieperig, misschien ligt het daaraan ;)).

Knappe track!
 
ik kan de band wel horen invallen
op een bepaald moment
maar niet wat jij er mee doet
drum zijn ook te plat gecompressed
maar leuk om te horen
 
Vette compositie! Er zijn wel een paar kleine dingetjes qua compositie maar daar zal ik je niet mee vervelen :) Mooie 2e stemmen en bewegingen binnen de stemmen.

Wat ik wel echt heel erg mis is een duidelijk galmpje op de snare, hij is zo plat!

Ga door met dit soort dingen!
 
Thanx voor de positieve reakties. Kan me er ook helemaal in vinden. Drums heb ik idd te snel afgeraffeld. Wilde het af hebben voor de contest. Helaas is bij een van mijn monitors het filter kapot en heb ik alles over een stanton koptelefoon moeten doen. De drums zijn een steven Slate preset van superior drummer waaraan ik niet/nauwelijks gesleuteld heb. (en ben idd op 2van de 3 snare outputs galm te zetten).

@ technosoul
waar zou jij de band in laten komen? Ben benieuwd ;)

@John;
Verveel me aub... Hopelijk kan ik er in de toekomst iets mee!
 
Mooie symphonische zetting, mijn puntje van kritiek is de drums .. Hoeft ook niet strak gequantized te zijn, maar vind ze te losjes nu. Is dit toontrack ezx metal?
 
Sorry, eerst lezen .. Desondanks de drums vind ik het tof gedaan!
 
Helemaal niet mijn ding, maar ik vind em erg goed!

Mvg,

CoolRunning
 
Mooie compositie hoor.. het werkt wel..

Alelen zou ik proberen om wat minder rompler sounds te gebruiken.. zo'n koortje en vioolsound klinkt al snel cheesy. Pianosound zit ook net op het randje. Inplaats daarvan zou ik dan meer geneigd zijn om mooie expressieve analoge sounds te gebruiken.

Ik vindt het nummer verder wel geslaagd, dus van mij krijg je een stem :)
 
Mooie compositie hoor.. het werkt wel..

Alelen zou ik proberen om wat minder rompler sounds te gebruiken.. zo'n koortje en vioolsound klinkt al snel cheesy. Pianosound zit ook net op het randje. Inplaats daarvan zou ik dan meer geneigd zijn om mooie expressieve analoge sounds te gebruiken.

Ik vindt het nummer verder wel geslaagd, dus van mij krijg je een stem :)

Thanx! Ik ben (nog) niet zo'n fan van het analoge gebeuren. Waarschijnlijk omdat ik er niet echt in thuis ben. Ben me er al wel in aan het verdiepen, dus wie weet!
 
Back
Top