PCR-30, alle toetsen gebruiken om te spelen

etapper

Nieuwkomer
Lid sinds
17 februari 2008
Berichten
5
Ik zou graag wat 'handhelding' kunnen gebruiken om te begrijpen of ik de meest rechtse octaaf van dat keyboard kan configureren om te gebruiken om te spelen ipv programmeren.
Het handboek van 120+ pagina's geeft me geen clue.

Als dit niet zo te gebruiken is ga ik een ander midi keyboard kopen voor mijn Ipad en is deze hier niet meer nodig.

Piet
 
We kunnen geen gedachten lezen.

Welke software gebruik je? Hoe heb je het ding aangesloten? Heb je 'm nieuw gekocht? Wat wil je bereiken?
 
Yoozer,
Het 'ding' zal voor mijn Ipad worden gebruikt. Als ik de handleiding moet geloven is de unit stand-alone te programeren. Ik denk dat de PCR-30 meer een controller is dan een midi masterkeyboard dus dat zal wel het probleem zijn.


Groetjes uit 'Rooj aan de Maas'
 
Wat is precies het probleem dat je hebt en welke apps op de iPad heb je die problemen mee?

Je zou namelijk van de PCR gewoon alle toetsen moeten kunnen gebruiken om noten mee te spelen, behalve op het moment dat je daadwerkelijk de controller aan het programmeren bent. Zodra je klaar bent met programmeren kan je de ingestelde controllers en alle toetsen gewoon gebruiken. Zover ik weet kan je bij de PCR serie geen andere controllers toewijzen aan het toetsenbord, dus alle toetsen worden altijd gebruikt om noten mee te spelen, ook het laatste octaaf.
 
Hi,
Volgens het handboek komt de unit altijd in 'play' bij 'power-up'. Ik denk dat toen ik hem nieuw heb aangeschaft de unit misschien niet goed was. Ik had toen genoeg aan de linker kant. Nu heb net een master minikeyboard gekocht met vier octaven. Zonder problemen kan ik hiermee al mijn instrumenten op de ipad aan zonder problemen dus opgelost!
Bedankt voor jullie hulp!
Piet.
 
Het klopt inderdaad dat de PCR altijd in Play-mode opstart (in ieder geval mijn PCR-50 wel).

Mocht je de PCR-30 nog een kans willen geven, zou je een factory reset kunnen doen van alle instellingen (dan zou het volledige klavier in ieder geval moeten werken). Dit doe je door te gaan naar:
EDIT (EDT) --> SYSTEM (SY0) --> 8 (SY8) --> ENTER --> RST --> ENTER --> YES --> ENTER

Tevens zou in Memory 0 (enige niet overschrijfbare geheugen) in ieder geval ook het hele klavier moeten reageren.

Blijft het probleem bestaan als je het keyboard een octaaf hoger of lager instelt?
 
Het klopt inderdaad dat de PCR altijd in Play-mode opstart (in ieder geval mijn PCR-50 wel).

Mocht je de PCR-30 nog een kans willen geven, zou je een factory reset kunnen doen van alle instellingen (dan zou het volledige klavier in ieder geval moeten werken). Dit doe je door te gaan naar:
EDIT (EDT) --> SYSTEM (SY0) --> 8 (SY8) --> ENTER --> RST --> ENTER --> YES --> ENTER

Tevens zou in Memory 0 (enige niet overschrijfbare geheugen) in ieder geval ook het hele klavier moeten reageren.

Blijft het probleem bestaan als je het keyboard een octaaf hoger of lager instelt?

Bedankt voor je hulp! In de edit mode is het niet mogelijk om op het rechtse gedeelte een key in te drukken waarbij het display dat laat zien. Alles blijft in edit mode. Ik denk dat het defect is. Zal de unit eens open maken omdat het best een losse verbinding kan zijn ( heeft nooit gewerkt). Ben gelukkig met mijn nieuw keyboard. Piet
 
Back
Top